Hallo,
heb van de week mn computer verplaatst. daarbij heb ik alle netwerk kabels en hub uitelkaar gehaald en later weer in elkaar gezet. sindsdien doet mn netwerk t niet meer. ben niet geheel een dumbo op dit gebied maar toch wil het maar niet lukken.
mijn netwerk bestaat uit 2 xp pro machines.
een is de server met 2 nics (lan, internet). internet doet t, groene lichtjes branden op beide nics.
op de tweede pc (HP Pavillion
) brand een oranje ledje op de nic. weet niet of dit altijd zo geweest is.
de hub herkent beide machines.
kan met geen van de twee de andere pingen. ook in windows zie ik ze ook niet.
beide pcs' zitten op hetzelfde domein
Wat ik al geprobeerd heb:
1. gereboot
2. kabels vervangen tussen beide machines en hub
3. statische adressen gegeven: server 192.168.0.1 host 192.168.0.2 mask 255.255.255.0 op deze manier werkte het altijd.
4. automatische adressen laten toewijzen. de host krijgt dan een 169.x.x.x adres. heb in de help gelezen dat dit idd gebeurt als de host geen dhcp server kan vinden.
5. xp netwerk wizard
6. xp opnieuw geinstalleerd en 1 t/m 5 herhaald.
Iemand n idee?
heb van de week mn computer verplaatst. daarbij heb ik alle netwerk kabels en hub uitelkaar gehaald en later weer in elkaar gezet. sindsdien doet mn netwerk t niet meer. ben niet geheel een dumbo op dit gebied maar toch wil het maar niet lukken.
mijn netwerk bestaat uit 2 xp pro machines.
een is de server met 2 nics (lan, internet). internet doet t, groene lichtjes branden op beide nics.
op de tweede pc (HP Pavillion
de hub herkent beide machines.
kan met geen van de twee de andere pingen. ook in windows zie ik ze ook niet.
beide pcs' zitten op hetzelfde domein
Wat ik al geprobeerd heb:
1. gereboot
2. kabels vervangen tussen beide machines en hub
3. statische adressen gegeven: server 192.168.0.1 host 192.168.0.2 mask 255.255.255.0 op deze manier werkte het altijd.
4. automatische adressen laten toewijzen. de host krijgt dan een 169.x.x.x adres. heb in de help gelezen dat dit idd gebeurt als de host geen dhcp server kan vinden.
5. xp netwerk wizard
6. xp opnieuw geinstalleerd en 1 t/m 5 herhaald.
Iemand n idee?