Toon posts:

[Algemeen] diskette geformatteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in XP per ongeluk een diskette geformatteerd met wat bedrijfslogo's, maar die stonden alleen nog maar op de diskette. Gelukkig was het een quick format, waardoor alleen de TOC is weggehaald (las ik na een search).

Weet iemand een goed programma om het weer terug te krijgen?
Alvast bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gek dat je dat wel vond in de search, maar niet hoe je het terug krijgt.
Zoeck en gij zult vinden

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

er zijn wel 2034,3 proggels om dit soort ongein terug te krijgen, als je een beetje googled of op download.com kijkt moet er genoeg te vinden zijn. Uit eigen ervaring weet ik wel dat geen een er eigenlijk goed werkt... maar dat was dan ook met een harde schijf die geen QuickFormat ondergaan had maar een gewone format (ofzo :+)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 00:29:
er zijn wel 2034,3 proggels om dit soort ongein terug te krijgen, als je een beetje googled of op download.com kijkt moet er genoeg te vinden zijn. Uit eigen ervaring weet ik wel dat geen een er eigenlijk goed werkt... maar dat was dan ook met een harde schijf die geen QuickFormat ondergaan had maar een gewone format (ofzo :+)
De meeste werken best aardig voor een quickformat of delete van bestanden, maar om van een "volledige" format alles terug te halen wordt idd moeilijker en vaak zul je dan (voor echt belangrijke data) speciale bedrijven in moeten schakelen. Ik weet toevallig dat (een jaar of 8 geleden) een bedrijf een HD heeft laten restoren, maar dat kostte toen 20.000 gulden ofzo...Ik kom zo snel niet op de naam bvan het bedrijf dat dat doet...Als het me te binnen schiet hoor je het ;)

Overigens lukt het die knakkers dus wel om bijvoorbeeld nog data van verbrandde(!) harddisks af te peuteren of doorgeknipte floppies, dus die laten er geen tooltje op los maar mikken die platters in één of ander apparaat ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 26-06-2003 00:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 00:29:
Uit eigen ervaring weet ik wel dat geen een er eigenlijk goed werkt...
Dat is dus ook zo, heb gezocht op UNFORMAT (DISKETTE)
daar heb ik al 3 progz geprobeerd, maar geenéén kan de data terugvinden.

Dus ga niet gelijk vanalles roepen om te scoren, maar probeer me gewoon te helpen, vindt het echt ff niet leuk dat ik het kwijt ben. Dus ben zelf daarnaast ook nog bezig. Was alleen benieuwd of iemand er één had die werkte.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Weet je zeker dat het een quickformat was? Want dan is idd alleen de "FAT" weggegooid en kun je geheid nog bestanden vinden. Welke tools heb je geprobeerd?
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 00:33:
[...]
<knip>
Dus ga niet gelijk vanalles roepen om te scoren, maar probeer me gewoon te helpen<knip>
Graag of niet makker ...

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 26-06-2003 00:37 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
weet ik wel dat je me wil helpen, maar ben een beetje gestressed.
niet gek toch ?

Ga ff kijken, gooi het zo in de edit, weet je er zelf al niet één?

edit:

recover4all
dp datarecovery
shortcut naar NU50

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 00:43 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vroeger was norton undelete wel goed, weet niet of je er nu nog iets aan hebt.
Verder staan er hier 52!!!
File scavenger en File recoverer heb ik beide al eens succesvol gebruikt.
Dit is de selectie gratis tools. Ik neem aan dat je hier wel effe mee vooruit kunt. * RobIII gaat pitten :P

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu toch redelijk wat gehad:
Delete File analysis Utility, R-undelete, File recover (niet voor A:/ of voor XP)
Disk investigator (welke wel hexidecimaal laat zien dat er nog wat opstaat, maar het niet kan terughalen)

en als laatste File scavenger:
die ik even wat nauwkeuriger beschrijf:
search for *
search mode: Exhaustive search
on drive A:

dan krijg je pop-up venster met:
search from logical sector 0
to logical sector 2864

maar dan geeft hij de boodschap dat hij niks kan vinden

nou als iemand nog een helpend(e) progje (update) heeft, tnx !!!!

Verwijderd

Topicstarter
* kick
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 95% gewijzigd door SH007 op 26-06-2003 15:42 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De SA / OM FAQ geeft wat extra tips: http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

Ik zou GetDataBack even proberen. Natuurlijk alles read-only.

Je wilt het nu niet horen, maar sla nooit meer iets belangrijks op een enkele diskette op. Mail/FTP/HDD/CD/tweede diskette, er is altijd wel een backup te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Easy recovery is een van de beste vind ik persoonlijk. dit programma heeft mij veel tranen bespaard.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Pagina: 1