ATi Radeon 9700Pro: vaag beeld

Pagina: 1
Acties:

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb sind vanmiddag een super vaag probleem. Namelijk dat het beeld vaag doet op mijn normale reso 1280*960. Ook lager behalve vanaf 800*600 en lager, doet ie vreemd. Het is sinds ik een harde reset moest uitvoeren omdat nero gecrashed was en systeem liet vastlopen (klote nero). Anyway het ziet er bijv zo uit na laatste reboot:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/audiozone/Image1.jpg

Heb al drivers geuninstalled en meteen nieuwe geinstalleerd. Hielp niks. Iemand een idee?

btw. heb search gebruikt maarja waar ik op moest zoeken was me raadsel dus werd niet veel wijzer

Verwijderd

Wordt hij niet te warm??

• GF
Nee case temp is 41 op het moment. Heb voor de zekerheid zelfs maar ff deurtje (zeikant) eruit gehaald maar maakt geen bal uit. Ook met lezen van teksten op donker gekleurde achtergronden word het compleet wazig. Als je dan alels selecteert en dan weer deselecteert is het weer ok totdat je weer gaat scrollen :s

Nog voorbeeldje na desktop refresh:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/audiozone/Image2.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door GF op 26-06-2003 00:43 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je helemaal geen drivers hebt geinstalleerd (gewoon gebruiken als standaard beeldschermadapter), heb je hier dan ook last van?

En in het BIOS of tijdens het starten van windows (windows XP scherm bij jou dus)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• GF
Zonder drivers zelfde probleem maar wel iets minder. Bios en win startup niks te zien (komt doordat reso niet boven de 800*600 gaat). Na inlog process komen de kuren pas echt te zien. Het is ook alleen op donkere stukken. Got forum nergens last van bijvoorbeeld.

Is dit toch weer zo'n windhoos probleem. Mischien maar eens een format-reinstall doen :s

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Kzou windows opnieuw installeren, als dat niet werkt even een andere videokaart proberen. Als dat ook geen oplossing geeft, denk ik aan het moederbord. Als dit wel de oplossing is lijkt het dat de videokaart kapot is.

Verwijderd

Memory Errors op de Videokaart... ?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

dual-zip schreef op 26 June 2003 @ 01:18:
En in het BIOS of tijdens het starten van windows (windows XP scherm bij jou dus)
Dit vermoed ik dus ook, probeer nog ander grafisch spul te starten BUITEN windows om, bv Partition Magic, Ghost, Windows XP setup, etc. ;)

Als er nog problemen zijn wordt het terug naar de winkel. :)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

dit zijn dus gewoon artifacts.. je hebt de kaart niet overclocked of de bios geflashed?
Kunnen memory errors zijn, ik zou de kaart iig ff in een ander systeem proberen, volgens mij is dit namelijk niet een Windows probleem..

Verwijderd

Je kunt een reinstall proberen, maar het lijkte met dat het geheugen brak is. Probeer met Powerstrip het geheugen eens flink onder te klokken. Reboot dan en kijk of er nog steeds artifacts worden vertoond.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Doet tie dit in veilige (vga) modus ook? Zo ja: dan is het niet je grafische kaart. zo nee, dat zou ik idd in die richting gaan zoeken.

Ik heb een keer gehad dat na een crash mijn monitor zijn instellen volledig verziekt waren. De moire was helemaal verschoven waardoor rood en groen gescheiden waren. Ik schrok me rot en heb me 2 dagen sufgezocht totdat ik ineens ontdekte dat het aan de monitor lag. (mede door opstarten in veilige modus)

In jou geval lijkt het overigens erg strerk op beschadigd geheugen van je vid kaart.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

GF;

het ligt niet aan windows, kan ik zo al vertelle :). ik heb het namelijk ook. laatst dus een radeon 9700 pro gekocht, bij eerste opstart niks aan de hand, toen reset, kreeg ik die "lijnen". ik heb nog niet gekeken wat bij mij het probleem is, want ik zit met andere problemen met mn computer :( (stroomuitval waardoor de aardlek springt bijv :)) en andere, maar dat ken ik niet in dit topic plaatsen.

maar om weer terug te komen, herinstall van windows zal denk ik dus niet helpen. ik heb kan namelijk niet eens in windows komen omdat het er niet opstaat, dus aan de drivers ligt het zelfs OOK niet.

dat sluit al een aantal dingen uit :)
nu mijn problemen nog :X :)

• GF
Thnx voor alle mogelijkheden. Ben beetje tussendoor wat aan het testen. Tozover heb ik het volgende geconstateerd

- Heb pas nieuwe beta bios voor mobo erop gezet. Nu terug geflashed maar zelfde resultaat
- Veilige modes doet ie ok, zonder artifacts, op 1024*768.

Dus denk toch dat er ergens iets niet helemaal in orde is met mijn windhoos instalatie. Zal ff format doen en reinstall proberen

Zodra dat niks word zal ik alles hardware matig gaan testen

• GF
Het ligt hem toch aan de vid kaart zelf kom ik net tot mijn spijt achter

- Downclocken verminderd het wel
- Andere vid kaart (tnt2) geen probs mee dus niks met mobo aan de hand lijkt me
- Windows reinstall is alles ok totdat je de drivers gaat instaleren. Zodra die erop staan (heb 6 verschillende versies geprobeert) gaat die weer artifacts tonen

Dus kan hier denk ik uit concluderen dat video kaart nie meer goed is. Kan ik dit zelf verhelpen ergens. Kaart is namelijk al uit oktober en ik zou niet weten hoe lang er garantie op zit bij ati kaarten

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:34

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

oktober vorig jaar? dan mag je verwachten dat er nog garantie op zit, bij mij weten iig een jaar..

• GF
Heb net ff gekeken op de site waar ik hem gekocht heb en daar staat idd 12 maanden. Dus dat word ruilen voor een nieuwe. Hopelijk kan dat een beetje snel want op mijn ouwe tnt2 valt niet te gamen :s

Verwijderd

GF schreef op 26 June 2003 @ 16:33:
Heb net ff gekeken op de site waar ik hem gekocht heb en daar staat idd 12 maanden. Dus dat word ruilen voor een nieuwe. Hopelijk kan dat een beetje snel want op mijn ouwe tnt2 valt niet te gamen :s
kan wel Counter-Strike draai ik nog met 60fps :+ (leuke achtergrond)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:34 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[off topic]
Ik zou graag jou wallpaper willen hebben, kan je die ergens neer zetten please? :)
[/off topic]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• GF
Ja counter strike :p. Maar zat meer te denken aan gta:vc en collin mcrae 3

[off topic]
Wie wallpaper moet hebben moet ff mailtje sturen. Zend ik hem wel ;)[/off topic]
Pagina: 1