[Printer] Bankbiljetten (vervolg)

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Als vervolg op dit topic: Dit is echt vaag, ik wilde een bankbiljet printen

Ik had een briefje van 50 ingescand met mijn HP PSC 2110. Mijn bedoeling was om deze te bewerken tot een briefje van 5000. Ik was klaar en dacht ff printen die hap. Komt er dit uit de printer rollen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jimster.nl/got/lol.jpg

Hier is het briefje van 5000. Weet niet of dit wel 100% legaal is, dus willen de mods me ff waarschuwen als dat niet zo is.
Afbeeldingslocatie: http://www.jimster.nl/got/5000.jpg

Het lijkt te worden geregeld in de printer driver, wnat gewoon kopieren lukt wel.
Wie heeft dit nog meer?
Hoe kan ik dit biljet toch printen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Niet :) Je hoort het ook niet te kunnen printen want dat valt onder valsmunterij voor zover ik weet.
Weet niet of dit wel 100% legaal is, dus willen de mods me ff waarschuwen als dat niet zo is.
offtopic:
Als je het niet zeker weet, is het misschien handig om het eerst aan een mod te vragen :) Dan zit je nooit fout ;)

[ Voor 56% gewijzigd door SmartDoDo op 26-06-2003 00:27 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Had je niet beter een briefje van 500 kunnen gebruiken? Lijkt mooier, dit is nu uit proporties. Maar idd je mag het niet zelf afdrukken. Toch wel knap dat de driver dit herkend als geld. Wat als je buitenlandse valuta probeert, zou de driver dan ook herkennen, ik vraag me af.

Canon Digital Ixus V3

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 23:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Knap staaltje embedded software!... Lijkt me dat er ergens een herkenningspunt zit, misschien dat glimmende gedeelte ofzo.

Als je dat nou verandert, kan je misschien wel gewoon printen? Moet het wel legaal zijn natuurlijk. Zodra het verandert is lijkt het vanzelf al een stuk minder, dus vast wel :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Jimsterrr schreef op 26 juni 2003 @ 00:19:
Het lijkt te worden geregeld in de printer driver, wnat gewoon kopieren lukt wel.
Wie heeft dit nog meer?
Hoe kan ik dit biljet toch printen?
Denk niet dat dat hier mag worden besproken, aangezien een soortgelijk topic twee maanden terug van een slotje werd voorzien: wtf... printer print geen geld... .

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Heb het ff opgezocht. Een bankbiljet mag je reproduceren als het aan een aantal eisen voldoet. Een daarvan is dat de afmeting van de reproductie maximaal 75% of minimaal 125%van het echte bankbiljet is en dat hij maar eenzijdig bedrukt is.\

http://www.dnb.nl/bankbil...aarden/ECB%202003%204.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Jimster op 26-06-2003 00:53 ]

Verwijderd

Ferdo schreef op 26 June 2003 @ 00:39:
[...]
Denk niet dat dat hier mag worden besproken, aangezien een soortgelijk topic twee maanden terug van een slotje werd voorzien: wtf... printer print geen geld... .
Wat is er illegaal aan het afdrukken van een afbeelding van een bankbiljet?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 07:08
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 03:12:
[...]

Wat is er illegaal aan het afdrukken van een afbeelding van een bankbiljet?
Laat staan van een 5000euro biljet. Wel netjes gedaan trouwens

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

BaRF

bijna kerst

als je nou eens een strookje papier dwars over dat gedeelte legt waar die ruleszooi staat. komt dan die melding dan over dat strookje heen, of alleen er naast? in het eerste geval is het idd software embedded, en in het tweede geval is het een soort van watermerk :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

He ik las dit net, en ik heb zo iets vergelijkens gedaan, alleen bij mij kwam die er wel helemaal op, dus volgens mij dt dat in de software zit is onzin.
Ik heb namelijk het briefje in alle maten en meten gedrukt, en elke keer kwam het er goed op, ik heb dit gedaan op een hewlett packard (wel een ouwe), ik weet niet zeker of ik de afdruk nog heb(het was namelijk voor iemand anders), en ja het waren euro briefje's van 100 en 50.

/edit

En met een agfa scanner ingescant.
Ik heb het trouwens een stuk of 100 afdrukken gemaakt voor me kameraad, hij wou er namelijk 1 muur van zijn pc kamer er mee behangen.(kleine muur)
En het mooiste was, ik kreeg er echte euro's voor terug. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:08 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zoals in dit topic te lezen is is het printen van geld niet per definitie illegaal.
Het moet alleen aan een aantal regels voldoen.
Er is al eens eerder een discussie geweest over de reden waarom sommige printers het niet willen printen. Volgens mij kwam er toen uit dat zo ongeveer alle nieuwe printers geen geld wilden printen.

Volgens mij (aanname dus), is ook het plaatsen van een foto van geld niet illegaal.
Hoe vaak zie ik op TV geen beelden van een kassa, of iemand met geld in zijn hand. Kan me niet voorstellen dat dat echt illegaal is (ik heb zelfs een poster met _alle_ euro-biljetten erop).
En volgens mij zijn er op de site van de Nederlandse Bank ook wel afbeeldingen van geld te vinden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1