Toon posts:

[muis] Intellimouse heel vaak defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu reeds enige tijd een Microsoft Intellimouse maar ben eigenlijk zeer ontevreden over dit ding en ben benieuwd of ik de enige ben. Het is overigens gewoon een normale Intellimouse Optical (geen explorer, want ik ben linkshandig).

Ik heb 't ding nu anderhalf jaar en hij is al 3x defect geweest. Wegbrengen oid doe ik niet, want op zich kon ik m prima zelf maken. De defecten zijn de volgende:

1. Scrollwheel defect.
Door een breuk in het voorste printje was de electrische verbinding tussen de HALL generator en de konnektor niet in orde. Met wat soldeerwerk was dit weer opgelost.
2. Brakke muisbewegingen.
Alweer printproblemen. De optische sensor had last van printbreuk op de soldeerpunten. Ook alweer op te lossen met de soldeerbout.
3. Weer brakke muisbewegingen.
Dit keer was de oorzaak te wijten aan het "los" liggen van het sensorhuis in de muis waardoor de positie van de optische sensor niet optimaal is en aftasting hapert. Ik heb 't huis van ellende maar vastgelijmd en toen deed ie t weer uitstekend

Nu is ie weer defect, opnieuw moeizaam meebewegen van de muis aanwijzer. Wat er mee is weet ik niet want ik heb de muis uit nijd de hoek in gedonderd. Toch wel erg vreemd. Vroeger kostte een gemiddelde fatsoenlijk muis 25 piek. Deze Intellimouse is toch beduidend duurder, maar kwalitatief gewoon -ruk-.

Nu moet er maar een nieuwe komen. Wat het wordt weet ik nog niet. Op zich zijn de Microsoft muizen in gebruik erg fijn, zolang ze 't doen dan. Daarom de vraag of er meer personen zijn die vergelijkbare ervaringen hebben met de Microsoft muizen, of heb ik misschien een maandagmorgen exemplaar getroffen ?

Verwijderd

Ik heb 4 MS muizen gehad en nooit problemen gehad. 3 werken nog steeds, de 4e is bij iemand anders.
Ik heb de oude ms intellimouse . Vanaf het moment dat ie net uit was tot nu, en werkt nog prima.
De versie 3.0. Gebruik ik nu. Werkt perfect
En de echte oude. Die witte zoals de ms muizen met bal eruit zagen. Werkt ook nog perfect.
En de 4e muis was de draadloze maar die gamede niet fijn. Veel vertraging etc.

Dus denk dat je maandagmorgen exemplaar hebt. Ik meen zelfs dat ms 5 jaar garantie geeft op hun muizen. Weet niet of het helpt dat je er al aan gesoldeerd hebt.

Zelf hou ik het voorlopig bij ms. Vind hem persoonlijk lekkerder in de hand liggen dan een logitech

Maar succes iig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Microsoft heeft idd 5 jaar garantie op de muizen. Maarja, die zal wel voorbij zijn als je er mee hebt lopen knoeien.
Ik ken veel mensen die deze muis ook hebben (zelf heb ik er ook 2) en ik ben nog nooit zo happy geweest met een muis.

Dus ik denk dat je beetje pech hebt. En zelf repareren is niet altijd de best oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Hage,

Ja, ik zal nog wel garantie hebben gehad voor ik er zelf aan ging prutsen, maar je weet hoe dat gaat:" Grrr, muis stuk. Ik wil geen andere aansluiten en heb geen zin om terug te gaan. Weet je wat, ik sloop m zelf wel ff open"....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik sluit me bij de rest aan. Ik heb hier ook een MS muis in huis (die wordt dan niet door mij gebruikt, maar wel intensief door een familielid) en daarmee zijn ook totaal geen problemen.

Je ziet nu ook wat d'r van komt als je zelf d'r aan gaat zitten. Voortan maar een andere muis aansluiten, je muis zou anders ook niet al te lang weg zijn geweest denk ik (als je gebruik had gemaakt van je garantie). Jammer, misschien heb je nog wel geluk en wordt de muis geaccepteerd bij je leverancier, maar die kans schat ik niet al te hoog in. (misschien als je je modificaties, dus het evt. soldeertin enzo, weghaalt, maar zelfs dan is het wel te zien dat er aan geknutseld is)

Verwijderd

Topicstarter
Heu, modificaties kun je het niet noemen, wel reparaties. Printbreuk kun je uitsluitend oplossen met het hersolderen van de contacten. Dit is overigens gewoon op een professionele wijze gebeurd (ja ik soldeer "wel eens vaker" :P ). Alleen dat loszitten van dat rottige sensorhuis kon ik niet op een orginele wijze oplossen. Jammer dan...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 18:45 ]

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik had bij mijn noteboek ook een microsoft optical muis gekregen, deze is bij mij ook kapot gegaan in mijn tas. Een printbreuk, dus ik heb hem netjes gesoldeerd en toen deed hij het weer, alleen naderhand heeft de behuizing het ook begeven, een steunpin intern was afgebroken en ik kreeg hem niet meer hersteld. Nu heb ik een Logitech mini muis en die doet het prima!

你还记得吗 记忆的炎夏

Pagina: 1