Even replyen op deze posts van dystopia :
Over de hack zelf: wat ik weet is dat er een ruzie is tussen Linuxgames.com (die WineX promoten) en Icculus (die anti-WineX zijn en regelmatig cynisch daarover posten). Er schijnen DDoS attacks geweest te zijn op beide sites door beide sites. Nou sta ik a-la Icculus cynisch tegenover deze gegevens omdat het een beetje kinderlijk is eigelijk, die DDoSes. Ik kan me dat moeilijk voorstellen.
Bronnen :
http://www.timedoctor.org/boycott_winex.php
Het verhaal van de DDoS attacks zijn op basis van uit de hand gelopen grapjes. Timedoctor "beloofde" dat zij een DDoS attack zouden uitvoeren als LinuxGames (LG) zaken zou posten over Wine-X. Een aantal keren is LG idd plat geweest, maar niet door een DDoS vanuit Timedoctor maar door de brakke hosting van Telefragged en door een DNS Change.
Niet om het één en ander, maar timedoctor is gewoon een vette onzin site die af en toe zinnige rotzooi plaatst

Timedoctor is een subhost van icculus (tevens ook hoster van mijn project) maar wordt gerund door Timedoctor (a.k.a. Zakk, ex-telefragged/LG) en die zit gewoon een beetje te ouwehoeren. Zakk en Alkini (hoofd van LG) zijn gewoon goede bekenden van elkaar en voor zover ik weet hebben zijn geen ruzie of wat dan ook (Zakk heeft alleen ruzie met de hoofd van Telefragged, Marv, die gewoon een eikel is

).
Over DNS Change gesproken. De 1e hack van onlangs waar over gesproken werd, was gewoon een DNS change :
We're back! (posted 2003-06-15 16:22:00 by icculus):
After much less downtime than I honestly expected, icculus.org is back.
Apparently our previous ISP went out of business somewhat suddenly, so we shipped the server off to sunny Austin, Texas, where it is being hosted by the Unreal Developer Network.
There might be little burps as DNS entries get updated and such, but we should be good to go again.
Thanks for your patience!
--icculus.
De DDoS attach vanuit LG heeft helemaal NIKS te maken met DDoS. Ze zijn gewoon gehackt door een buitenstaander die niet eens wist wat hij deed, laat staan welke host hij te pakken heeft gehad :
We're back, part two. (posted 2003-06-26 23:47:48 by icculus):
The short form of the story is "we got hacked".
This wasn't targetted at icculus.org, it just happened to hit us in a sweep of IP blocks. The guy had root access, and didn't touch any passwords or change any binaries. He overwrote all the HTML files in the filesystem with a "shout out to my homies!" webpage, and ran "rm -rf" on anything called "log".
The good news is all the HTML files were sitting on a backup from a few hours earlier, and all the log files were recoverable (we move the apache logs to a different location once an hour, and he didn't kill any processes...Linux doesn't actually delete a file until everything that has it opened closes it or dies, so we copied everything before restarting the server).
He also nuked anything called ".bash_history", but didn't realize that bash writes out your command history from RAM when you log out, so basically, he left us a list of exactly what he touched.
In short, we got lucky for several reasons:
The cracker wasn't targetting us specifically. He didn't even know the hostname, as far as I can tell. He hit other totally unrelated servers on the same IP block, too.
The cracker didn't want to do extensive damage. The HTML files he overwrote were all available on backup. Granted, he probably didn't know that.
The cracker didn't even poke around looking for valuable information, or install extra backdoors, so it appears to be a simple defacing gig.
The cracker was sloppy. He left an obvious trail.
He left his dalnet uesrname.
In closing the holes (PLURAL!), we upgraded the kernel to remove the root exploit (which was frighteningly effective before upgrading), and updated Apache and PHP...we also turned off PHP's "register_globals" flag, so some web things on i.o might be broken right now. I've fixed several scripts to respect the new settings today, but if you find something working strangely, please let me know.
Fun stuff.
Voor de orde, check anders irc.freenode.net en het kanaal #icculus.org. Praat maar eens met Alkini en Zakk over dit onderwerp
Wat betreft het standpunt van Timedoctor. Ik ben het er grote deels mee eens. WineX is leuk om een aantal Windows games te spelen op Linux, maar native ports zijn (over het algemeen) beter. Alleen jammer dat er (bijna) geen markt is voor Linux games/ports. Gelukkig hebben wij Ryan C. "Icculus" Gordon die wel zijn tijd besteed aan native ports