Heb ik een muismat nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Topicstarter
Geachte Tweakers...

Ik heb een Logitech MX set gekocht...
Ik had hiervoor een groene stoffige muismat (staat helemaal niet want heel me systeem met alles erop en eraan is zwart)
Maar nu gebruik ik mijn optische muis van logitech dus gewoon zonder muismat maar op de witte ondergrond van me bureau.
Kan dit? is dit schadelijk voor de muis of kwaliteits verlies? Onder welke omstandigheden werkt deze muis goed?

Ik heb hier eerdere topics over geraadpleegd maar bijna overal staat "Wat voor muismat" Daar heb ik dus niets aan

Mijn vraag even duidelijk: Moet ik een muismat aanschaffen voor mijn muisje?
Zo ja? Weet ik wel welke.
Zo nee? Even goed bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik gebruik de optical (1 versie eerder)

hierbij gebruik ik geen muismat voor mijn muis, is ook niet nodig :), naar mijn mening merk ik geen verschil of ik een muismat gebruik of niet...

naar mijn mening is het niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Nou ik heb mijn logitec muisje in elk geval al weer een half jaartje zonder muismat zonder problemen draaien.Zolang er maar een beetje profiel in je buro zit zodat je muis iets te "lezen"heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Je kunt het best een muismat aanschaffen als
  • je muis niet goed werkt op de ondergrond (je bureau bijv.)
  • je hand er erg oncomfortabel bij ligt
Verder is et gewoon zo dat je tig soorten muismatten hebt. Hard, zacht, gel, ruw, glad, mat, glimmend, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naja dat is niet met het blote oog te zien natuurlijk, maar er zal ongetwijfelt genoeg profiel inzitten. Dus het niet is niet schadelijk? het verminderd de levensduur van zo'n muis dus ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik al jaren geen muismatten meer.
Is zeker met optische dingen helemaal niet nodig (gezien die op bijna alles werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik gebruik ook al jaren geen muismat meer.. grote onzin die dingen, vooral omdat ik vaak van me matje afviel ;)

maar het hangt helemaal van jezelf af.. zoiets heet: uitproberen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hiervoor meerdere muismatten versleten, hiervoor heb ik dan ook muis met een zogenaamde balletje gehad vandaar dat ik geen ervaring heb...
En ik vind het zonde om het eerst uitterproberen als vervolgens je muis naar de "ballen" is, daarvoor eerst maar informatie opdoen hier :) heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik gebruik dus ook geen muismat met een logitech optical, maar als ik bij iemand kom met wel een muismat en optical, dan glijdt die dus wel relaxter.. kga er ook maar eens een aanschaffen, en raad het dus wel aan. Gaat gwoon soepeler, en minder vuil onder de plakkertjes (of hoe de dingen mogen heten).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Terw_Dan schreef op 25 June 2003 @ 23:54:
Gebruik al jaren geen muismatten meer.
Is zeker met optische dingen helemaal niet nodig (gezien die op bijna alles werken).
Hetzelfde geldt voor mij, ik gebruik al jaren geen muismat meer.
Ik vond die dingen altijd maar irritant omdat ze te klein zijn voor mij, ik wil zwieren en zwaaien met de muis zonder dat ineens naast de mat zit.

Ik zat met mijn kogelmuizen zelfs al zonder mat omdat ik die pluisjes maar irritant vond. Nu met mijn Logitech optical is een mat niet eens meer nodig. Wel heb ik nu last van slijtageplekken op mijn bureau maar dat heb ik liever dan de terugkerende irritatie van een muismat. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Kheb een MS optical blue. Net nog even getest maar zonder muismat is gewoon stroever. Met mijn muismat heb ik veel minder wrijving dan direct op mij bureau. Is een stuk lekkerder.

Het is een persooonlijke voorkeur. Voor de levensduur van je muis maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb de MX500 en die reageerde een HEEL stuk beter met muismat... heb een stoffe mat kleurige (donkerblauw), zwart kan je t beste nemen als t maar NIET glanst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 80529 schreef op 26 June 2003 @ 00:01:
Kheb een MS optical blue. Net nog even getest maar zonder muismat is gewoon stroever. Met mijn muismat heb ik veel minder wrijving dan direct op mij bureau. Is een stuk lekkerder.

Het is een persooonlijke voorkeur. Voor de levensduur van je muis maakt het niets uit.
maakt wel uit ;) voor je hoe heet dat die dingen skates oid die glijdertjes ;) slijten gewoon minder snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:11

Twarp

just grin...

De leuning van mijn bank is nu de muismat en ik heb een logitech optical cordless, geen probs.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

check je manual en gezond verstand ;)

Nu zijn er wel voor en tegens, maar aan jou de keuze wat het lekkerste werkt.

Skates/Gliders zijn ook los te koop...

Check ook eens: De allerbeste mousepad voor optische muizen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-06-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

LopeZ

Too much is never enough

Beetje basic vraag niet :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.