Toon posts:

XP > refresh probleem,ook na alle updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier windows XP PRO nl draaien met een club3d radeon8500 kaart,met daarop een 19" iiyama LS902UT

dit is het probleem.

soms als mn pc opstart is mn scherm 60Hz terwijl XP zegt dat hij gewoon op 100Hz loopt.
en soms ziet hij mn iiyama monitor niet en geeft hij "plug and play" monitor aan.
en als hij op de 'plug and play' monitor staat draaid hij de ene keer weer wel en de andere keer geen 100Hz

en het is altijd als ik opnieuw opstart,hij zegt in XP 100Hz maar mn beeldscherm loopt op 60Hz

ik heb XP met alle updates (ook sp1) en samen met de nieuwste ati drivers.

is er een oplossing voor dit probleem (of eerder gezegt bug) ?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

is je monitor herkend of zit er een monitor.inf file bij?

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Check Powerstrip. Ins een progsel dat automagisch de frequeties kan overriden en forcen.

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op 25 June 2003 @ 23:40:
is je monitor herkend of zit er een monitor.inf file bij?
ik moest wel de driver van de iiyama site downloaden en dat was inderdaad een .inf file

heeft dat er dan wat mee te maken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zo te horen ligt het aan de drivers van je monitor, je geeft zelf al aan dat die soms als plug en play word gezien en soms als iiyama

ik zou proberen de drivers van m'n monitor te reinstallen, eventueel de monitor bij windows beheer (oid.) verwijderen.

Als die dan gaat vragen welke drivers je wilt installen eventjes de iiyama drivers selecteren

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

denk dat je de refresh-rate maximum niet hebt opgegeven in het [eigenschappen voor het beeldscherm/instellingen/geavanceerd/weergaves/monitor] . Hier geef je aan wat de max-res en max- refresh is die je wilt toepassen. Standaard staat de refresh altijd op 60hz. Dit is dus anders dan wat je invult onder "vernieuwingsverversing" in het beeldscherm-tab.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 26 June 2003 @ 07:28:
denk dat je de refresh-rate maximum niet hebt opgegeven in het [eigenschappen voor het beeldscherm/instellingen/geavanceerd/weergaves/monitor] . Hier geef je aan wat de max-res en max- refresh is die je wilt toepassen. Standaard staat de refresh altijd op 60hz. Dit is dus anders dan wat je invult onder "vernieuwingsverversing" in het beeldscherm-tab.
ik kan deze optie niet vinden?
Pagina: 1