[WinXP] Systray icoontjes willen niet verborgen worden

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:19
Een beetje vreemd probleem op mijn nieuwe laptop...

Ik heb een fors aantal icoontjes in de XP system tray staan die ik niet allemaal wil zien. Ik heb die icoontjes dan ook op "hide" gezet maar er zijn er drie die nogal hardnekkig zijn en keer op keer na het opstarten weer verschijnen.

Afbeeldingslocatie: http://tim.hofstee.nu/got/systray.gif

Het gaat om de icoontjes voor de WLAN (links = actief) en LAN (inactief op dit plaatje) connectie en een power management progje voor deze laptop. Bij de (W)LAN icoontjes kan je in de properties aangeven dat je 'm niet wilt zien, heb ik dus gedaan...

Heeft iemand een idee hoe ik die weg krijg? Thx!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
LAN (inactief op dit plaatje) ---> als je hem disabled word ie niet meer weer gegeven,bij eigenschappen van die lan verbinding kun je ook aanvinken --> show icon when connected , als je deze uitzet moet ie weg gaan..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ringelink/picture/lan.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door dacreator op 26-06-2003 05:28 ]

• Timmy
Die had ik inderdaad gezien. Het vreemde is dat het LAN icoontje, dat op mijn plaatje een kruisje heeft, gewoon zichtbaar blijft.

Maar het raarst is toch wel dat XP blijkbaar de instellingen van alle icoontjes niet onthoudt. Ik kan ze tig maal op "hide" zetten maar na een reboot staan ze gewoon weer op "hide when inactive".

• dacreator
dat kruisje wil zeggen dat de kabel niet is aan gesloten.
heb je dit al lang ? of pas ..?

/edit..

[ Voor 101% gewijzigd door dacreator op 26-06-2003 15:19 ]

Verwijderd

Zo te zien heb je twee netwerkkaarten, waarvan je er een niet gebruikt. Als er geen verbinding is toont ie die automatisch. Als je deze verbinding dus echt niet gebruikt kan je bij lan-instellingen deze verbinding gewoon disablen en is dat icoon weg.
Ook programma's zoals hide-it (url niet bij de hand) kunnen een aantal van je iconen wel wegkrijgen

Edit: bvb: http://www.freedownloadsc...ties/Task_Hider_2000.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:21 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Idd, als je NIC niet aangesloten is, zie je altijd dat kruisje. Dat kan je voorkomen door deze NIC te disablen in het betreffende hardwareprofiel.

Je blijft anders de aangesloten icoontjes zien omdat ook de tekst die erbij hoort, als uniek wordt beschouwd. Als je met je muis over het icoontje gaat, zie je hoeveel bitjes er verstuurd en ontvangen zijn, en dat is vaak een unieke tekst...

Bloed, zweet & koffie

• dacreator
hmm geen reactie meer :|

@ Jay - Jay
dit is natuurlijk NIET de oplossing om problemen te verhelpen,Hij moet zoeken naar de bron van het probleem en daar iets aan doen.

[ Voor 88% gewijzigd door dacreator op 29-06-2003 02:10 ]

Verwijderd

je kan die icoontjes handmatig instellen of ze altijd getoond worden of nooit. en waarschijnlijk is dat zo het geval bij jou.

• Timmy
@PC_Freak: Ik heb voor alle icoontjes opgegeven welke ik wel en niet wil zien, helaas -zoals ik al beschreven heb- houden een aantal icoontjes zich niet aan die instellingen. Ze staan namelijk allemaal op "hide", maar na een reboot staan ze weer op "show"...

@Vilenin: Da's in ieder geval al weer een icoontje van de drie die verwijderd is :) Ik heb overigens twee "netwerkkaartje", een LAN en een WLAN.

Verwijderd

Ik heb precies het omgekeerde: ik wil alle icoontjes zien (XP Pro, laptop), en heb dus die hele icoontjes-verberg-toestand uitgeschakeld. Als ik dan echter opnieuw opstart, dan verschijnt maar ongeveer de helft! (bijv. BT-tray, ActiveSync en batterijmeter krijg ik niet te zien) Vervolgens meld ik me opnieuw aan.... en presto!! daar zijn ze weer wel! Uitzetten en opnieuw aan: verdwenen!!!

Verwijderd

Ik denk dat je TrayNotify registry key verkracht is. Maar dit is wel op te lossen.

-Start Regedit
-Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify

-Delete IconStreams en PastIconsStream
-Druk op Ctrl-Alt-Del
-Klik op Processes
-Beëindig Explorer.exe
-Klik op Shut Down -> Restart

De tray notifications zijn nu opgeschoond. Het zal even duren voordat het automatisch verbergen weer in werking treedt, maar als het goed is werkt de tray notify functie nu weer naar behoren.

Verwijderd

thx, ze zijn weer terug.... op twee na.... maar dat zal wel komen door dat PlatinumSecret-programma op mijn laptop dat tijdens het laden v/h profiel om een Smartcardwachtwoord zeurt.
Pagina: 1