Notebook voor je opleiding?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Hey,

ik ben volgend jaar een eersttejaarsstudent en ik moet nu een notebook kopen.
Ik ben vast niet de enigste die in deze situatie zit, en ik vroeg me af of jullie al weten wat voor notebook jullie gaan kopen?

Mijn budget is ongeveer maximaal 1000 euro, en als ik via de Hanze Hogeschool Groningen er eentje wil kopen voor maximaal 1000 euro zit je op een Celeron.

Ikzelf kijk nog even rond dus.

Ohja, als er al een dergelijke topic bestond slap me en doe deze op slot. Had al ff gezocht maar kon er een vinden. :)

Verwijderd

Moeilijk te zeggen... wat is het eigenlijk voor een studie? Daar is ie ook wel erg van afhankelijk!

Ikzelf gebruik een Asus L3800U werkt perfect... met een lekkere snelle Mobile processor, alleen kost iets meer 1500,- Maar is echt de moeite waard.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Son_Gohan schreef op 25 June 2003 @ 23:17:
ik ben volgend jaar een eersttejaarsstudent en ik moet nu een notebook kopen.
Moet dat?

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Nou het word wel zeer aangeraden want we leven in een Technische Leeromgeving oid. :)

Ik ga de opleiding Chemie doen , maar het word voor alle opleidingen aan de Hanze aangeraden.

Verwijderd

Son_Gohan schreef op 25 June 2003 @ 23:26:
Nou het word wel zeer aangeraden want we leven in een Technische Leeromgeving oid. :)

Ik ga de opleiding Chemie doen , maar het word voor alle opleidingen aan de Hanze aangeraden.
Misschien iets voor je: http://www.tweakers.net/pricewatch/55377

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
sorry maar het lijkt me erg onnozel dat ze je ten zeerste aanraden om een laptop te kopen...hebben ze dan geen pc's op school ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Geloof me, je hebt m niet nodig, gebruik je PC tje thuis, relaxter om te werken en op zernike wil je niet eens aan de slag, nooit ruimte en altijd warm en druk op de werkplekken..mocht je toegang hebben tot SG check daar dat draadje ook eens:

[rml][ Laptops] Folder van Norrod na aanmelding Hanze Hogeschool.[/rml]

:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Dell inspirion 1100 is een prima laptopje en kost rond de 900 a 1000euro

specs:
Celeron 2 ghz
256 meg ddr
20 of 30 gb weet niet precies meer
cdrom
14 inch tft xga
accu goed voor 2.5 uur
intel extreme onboard graphics
modem ,netwerkaart, 2x usb 2.0 ,tvout, enz

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

simenon schreef op 25 June 2003 @ 23:30:
sorry maar het lijkt me erg onnozel dat ze je ten zeerste aanraden om een laptop te kopen...hebben ze dan geen pc's op school ?
Zo onnozel is dat niet. Ik heb momenten gehad het afgelopen jaar dat ik toch echt gruwelijk ervan baalde dat ik geen notebook had.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik Hogere Informatica doe.

Voor overige opleidingen zou ik het niet snel aanraden waarschijnlijk.

Verwijderd

Ik zit zelf ook op de Hanze alleen ik doe Communicatie Systemen. En ik was de afgelopen 2 jaar toch echt heel erg blij met mijn laptop.
Altijd lekker je eigen spullen bij de hand met je eigen instelligen. Nou moet ik zeggen dat er het afgelopen jaar wel veel pc's zijn bij gekomen. Maar als je een keer in project vorm moet werken is het ook heel erg handig.

• simenon
  • Laatst online: 03-02-2023
marshal schreef op 25 June 2003 @ 23:51:
[...]
Zo onnozel is dat niet. Ik heb momenten gehad het afgelopen jaar dat ik toch echt gruwelijk ervan baalde dat ik geen notebook had.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik Hogere Informatica doe.

Voor overige opleidingen zou ik het niet snel aanraden waarschijnlijk.
Ik studeer nu al bijna 6 jaar waarvan 4 jaar hogere informatica en eerlijk gezegd heb ik noiit behoefte gehad aan een laptop. De school dient er maar voor te zorgen dat er voorzieningen zijn waarop de studenten kunnen werken. Mijns inziens is de school daarvoor. Moet ik soms zelf mijn tafeltje en stoel meenemen naar school ?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik doe een ICT opleiding en ik moet toch zeggen dat ik m'n laptop erg handig vind, altijd een goed werkend systeem en al je eigen settings en bestanden bij de hand

Ik zou het ook zeker aanraden om een laptop te nemen, bdw de helft van mijn klas heeft een laptop dus het is hier ook redelijk normaal geworden

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35

Klippy

Still Game

Ga gewoon naar school en kijk of je 'm nodig hebt.

Ik doe zelf HIO, ICT dus en zit na vakantie in laatstje jaar en heb altijd prima zonder notebook gewerkt. Als het niet verplicht is hebben ze vast wel genoeg PC's.

Als je hem later nog nodig hebt kan het altijd nog, ga zelf ook een notebook kopen denk ik na de vakantie, ivm wat meer grote software projecten nu, dan spaart 't toch wel wat tijd, maar voor jou opleiding zal dat wel meevallen hoor. Als je nou veel les hebt achter de PC ok, maar voor chemie betwijfel ik of dat zo is, neem je elke dag dat ding mee en gebruikt 't 2x per week ofzo.

Gewoon eerst ff kijken, halen kan altijd nog :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

LiquidSilver schreef op 26 juni 2003 @ 01:14:
Gewoon eerst ff kijken, halen kan altijd nog :)
Beetje offtopic, maar ik vind dit toch een wijs besluit.

Be Stronger Than Your Excuses

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

lopt. ik ben zelf we l van plan om het te kopen , daar mijn vorige school beshikte over 1 pc 2 leerlingen en deze pc qua beeld niet prettg waren. En je met een notebook meervrijheijd hebt, en ook tijds de les, inde trein of bij je ouders thuis kan werken.

(budget 1500 Euro)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Er is van de staat een "studie" budget. Veel scholen ( maar ook bv "De Bank" ) doen hier projecten mee ( met de regelmaal van de klok ) Waarbij je een beter gespec(k)te Laptop krijgt. LINK
Van "de bank" : Aantrekkelijke financiering
Ben je geïnteresseerd in een van deze aanbiedingen, maar zit je momenteel even krap bij kas? Regel dan een aantrekkelijke financiering bij een ABN AMRO bankshop. Zo heb je al een desktop pc voor nog geen EUR 21,- per maand of een notebook voor minder dan EUR 26,- per maand.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum welke notebook je het beste kunt nemen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.