Welke processor voor CS server? Cely 333 of PII 266?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik heb een servertje, alleen is de processor daarvan niet helemaal goed meer. Het is een mobo wat max een P II 333 aan kan. Nu kan ik een PII 266 krijgen, of een Celeron 333.

In het bios kan ik trouwens wel hogere clocks selecteren ondanks wat de gebruikaanwijzing zegt, het gaat om een i440 chipset van intel. Ik denk dat dat niet kan of dat je hem dan OC-ed?

Ik wil weten welke processor ik het beste kan nemen, die cely of de PII. Ik wil er een CS server op gaan draaien in de toekomst. PII 266 mhz wordt als minimum aanbevolen. Raak ik nu veel prestaties kwijt door kleinere cache enzo van een cely? Dus: een PII of een cely halen... Ik ben uit de tijd van cely's 466 actief begonnen met nieuwe spullen kopen (eerst alles 2ehands) en weet dus niet zoveel van die tijd :P ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De PII 266 is krachtiger dan de Celly 333.
Die laatste zou dus in principe onder de minimale specs uitkomen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Is dat zo'n cacheloze celly? Dan kun je beter zo'n P266 nemen ja. Heeft hij wel (128kb) cache dan kun je beter toch die celly nemen :). Een celly heeft dan wel 1/4 de hoeveelheid cache van een normale P2, maar die cache draait lekker op full speed mee en de cache van de P2 maar op 1/2 speed.

tvw

Verwijderd

Ik zou gewoon kijken voor een bios update (als die er is) en dan een snellere erop :) Gewoon @ V&A kijken :)

• pierre-oord
ShotGun schreef op 25 June 2003 @ 23:20:
Is dat zo'n cacheloze celly? Dan kun je beter zo'n P266 nemen ja. Heeft hij wel (128kb) cache dan kun je beter toch die celly nemen :). Een celly heeft dan wel 1/4 de hoeveelheid cache van een normale P2, maar die cache draait lekker op full speed mee en de cache van de P2 maar op 1/2 speed.
Bestaan er cacheloze cely's dan :? Owkee ook weer geleerd :D

Ik kan vragen of er cache op zit, maar of diegene dat weet :?

Dus ik zou als die cache heeft beter voor de cely kunnen gaan?

• pierre-oord
Ik kan nu misschien een P II 300 mhz krijgen zelfs.... Wat dan, de cely of P II? Als die cely minder cache heeft maar wel full speed, is die dan nog beter :? Een PII heeft toch 512 kb cache?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
ik zou voor een nieuwe bois gaan.
een 266 is imho veel te zwak om een CS server te draaien. hooguit 2on2 op een simpele map

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Je kan hier ff kijken voor alle specs van beide procs :)
Zoals ik dus al zei. Met eeen bios update kom je al een end. De meeste socket 370 mobo's kunnen wel tot PII 400 oid. Misschien zelfs PIII :)
Welk moederbord heb je?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 23:30 ]

Verwijderd

Inderdaad hier dacht ik een cs server te maken met een 300Mhz en alles draait nog steeds langzaam en schokkerig |:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
i440... i440BX, i440LX, i440ZX, i440GX, i440FX, i440EX? :+

Ik zou het eerlijk gezegd niet zo weten maar mijn 'educated guess' is de Celeron. Je hebt meer MHz'en en hoewel het L2 cache een kwart is van die v.d. PII, is deze wel een stuk sneller (333Mhz t.o.v. een schamele 133MHz). En aangezien de FSB van beide cpu's hetzelfde is (66MHz) denk ik dat de Celeron iets beter zal presteren :)

Wat betreft het cacheloze verhaal, dat zijn de Covingtons, de allereerste Celerons en die zijn alleen in 266 en 300 variant uitgebracht (dus deze 333 Mendocino heeft gewoon een L2 cache ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Let trouwens ook op of hij wel op het mobo past, want ze zijn er in Slot 1 uitvoering en in Socket 370 PPGA uitvoering.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

PII lijkt mij het meest verstandige. Is sneller dan een celly.

Profile

• pierre-oord
Ik heb een bord met een i440lxedit: :+ /edit intel chipset. KUnnen die 100 mhz fsb aan? Er staan nergens jumpers ofzo op. In het bios kon ik wel hoger selecteren. Ik zal zo ff naar boven lopen om te kijken wat er in het bios staat. Maar het is meer of ik niet een onstabiele OC ga doen op zo'n bordje.

Het bord is trouwens een pcchips bord zoals ik hem kocht volgens de verkoper. Ik heb een handleiding in PDF. Die heet M710E als naam, dus dat zal het type wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 25-06-2003 23:35 ]

• pierre-oord
dreeke schreef op 25 June 2003 @ 23:33:
Let trouwens ook op of hij wel op het mobo past, want ze zijn er in Slot 1 uitvoering en in Socket 370 FCPGA uitvoering.
Dat weet ik gelukkig wel ;) ik heb dus een slot1.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dreeke schreef op 25 June 2003 @ 23:33:
Let trouwens ook op of hij wel op het mobo past, want ze zijn er in Slot 1 uitvoering en in Socket 370 PPGA uitvoering.
en een slot1 uitvoering, heeft die dan ook weer z'n cache op 166 mhz lopen :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iets
Godjira schreef op 25 June 2003 @ 23:34:
PII lijkt mij het meest verstandige. Is sneller dan een celly.
Nu met de P4 en de celleron wel ja, maar vroegah lag dat wat anders :).
pierre-oord schreef op 25 June 2003 @ 23:34:
Ik heb een bord met een i440lx intel chipset. KUnnen die 100 mhz fsb aan? Er staan nergens jumpers ofzo op. In het bios kon ik wel hoger selecteren. Ik zal zo ff naar boven lopen om te kijken wat er in het bios staat. Maar het is meer of ik niet een onstabiele OC ga doen op zo'n bordje.

Het bord is trouwens een pcchips bord zoals ik hem kocht volgens de verkoper. Ik heb een handleiding in PDF. Die heet M710E als naam, dus dat zal het type wel zijn.
De LX gaat maar tot 66Mhz, meestal kun je hem overklokken tot 75Mhz als je PCI bus dat trekt :).

tvw

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
pierre-oord schreef op 25 juni 2003 @ 23:34:
Ik heb een bord met een i440lx intel chipset. KUnnen die 100 mhz fsb aan?
Nee, dat zijn 66MHz borden. De betere LX'en kun je nog overclocken tot 83MHz maar dan is de koek wel op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

hier staat wat info over je mobo en wat nieuwe biossen :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Je kan ook die P2 300 op 66 FSB draaien, is sneller dan die 266!!! :P ;) :+

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
"Some later LX motherboards had support for 75 and even 83 MHz bus speeds, but these were not officially supported by Intel, although they were welcomed by the overclocking community."

Volgens mij geen PIII support.
Probeer is een pII 450 te regelen ofzo.

Ik heb nog een PII 350 (512 cache) liggen

• iets
Weezer-DC schreef op 25 June 2003 @ 23:39:
"Some later LX motherboards had support for 75 and even 83 MHz bus speeds, but these were not officially supported by Intel, although they were welcomed by the overclocking community."

Volgens mij geen PIII support.
Probeer is een pII 450 te regelen ofzo.

Ik heb nog een PII 350 (512 cache) liggen
Die hebben een 100Mhz FSB, dat gaat niet (snel) werken op een LXje :P.

tvw

Verwijderd

Kep nog een celly 400 op een pcchips M770LMRT (100MHZ) maar die ruil ik alleen voor een MAtx Socket A plank.

• pierre-oord
nadat m'n casema eruit lag omdat m'n router-server vaag afsloot ofzo en je dan een kwartier zo geen connectie kunt maken een heel offline verhaal.

Nou ik heb gekeken in het BIOS wat het bord daar aankan.
Dat zijn de volgende snelheden t/m 533 mhz:

133, 166, 200, 233, 266, 300, 333, 366, 400, 466, 500, 533

Dus ik zou hier een 533 mhz processor in kunnen.
Alleen zijn vanaf een bepaald aantal mhz toch de bus 100 mhz geworden?
Nergens in de gebruiksaanwijzing wordt over de FSB gesproken, ook geen MP.
Daarom zou ik denken dat het bord alleen een 66 mhz bus aankan.

Dan zou je processor die je koopt altijd minder presteren. O ja, een P II werd toch
tot 400 mhz ofzo gemaakt? De eerste PIII was een 450 mhz. En ik denk niet dat dat bord
die ondersteund. Ik zit dit allemaal te typen offline, want als je bij casema de verbinding niet netjes afsluit dan kun je een x aantal minuten niks doen :S

Ik weet ook niet, is een 533 mhz cpu snel genoeg voor een CS server?
Ik krijg in de toekomst waarschijnlijk een verbinding met hoge upload, 512 KB waarschijnlijk.
Op de CS site staat dat je per speler zo'n 50 mhz moet rekenen. Een 12 speler server zou toch wel 600 mhz moeten hebben.

Dus misschien moet ik dit bord wel gewoon weggooien. Eer zit wel 2x 128 MB ram op.
Naar wat voor processor / mobo zou ik dan moeten kijken? Duron 1000 mhz ofzo?
Ik baal best wel dat dit nu duur gaat worden :S ben 16 da's het probleem :P
Ik houd wel graag dat mem dus iig. Zou ik met een PIII 1000 mhz ook iets leuks kunnen?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie :?

--> iemand nog (heel) goedkoop een bordje met snelle processor liggen :?

:'( of zijn er nog interresante opties :?

---------------------------------------------------------------------------------
Sow na dat offline verhaal nu actueel: Nou ik zal dus maar minimaal een 800 mhz processor moeten regelen :( en dat vind deze arme jongen helemaal niet leuk. Als er hier nog sponsors zijn, ik hoor ut graag ;)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Ik heb je topic even gelezen en kon nergens vinden welk OS erop staat.

Als je linux gebruikt en daarbij hl voor linux installeerd met cs mod kun je nog een eind komen denk ik. Het gebruik van adminmod belast de boel extra dus dat zou je weg kunnen laten (rcon is goed zat, en wat heeft men nou aan de 'chickenmod' :)).

Ik heb op mijn Asus TX97-E + P133 + 64 MB RAM een CS server gedraait met zo'n 4 man en dat is nog wel te doen vond ik, mijn verbinding (16 kb/s maximaal up) trok het niet, en de cpu load zat niet op 100 %, ik gok dat het zo'n 70 % geweest is.

Als je het zo bekijkt zou je kunnen zegge dat jouw config het zou moeten trekken voor een +/- 20 man server.

Ik zou zeggen probeer het uit, ik denk dat een 1 ghz systeem 3 servers zou kunnen draaien mits alles in linux draait. Als je in windows draait is het een ander verhaal (denk dat je dat aantal makkelijk kan halveren >:) ).

BF2 stats Systemen

• pierre-oord
Kleintje81 schreef op 26 June 2003 @ 01:36:
Ik heb je topic even gelezen en kon nergens vinden welk OS erop staat.

Als je linux gebruikt en daarbij hl voor linux installeerd met cs mod kun je nog een eind komen denk ik. Het gebruik van adminmod belast de boel extra dus dat zou je weg kunnen laten (rcon is goed zat, en wat heeft men nou aan de 'chickenmod' :)).

Ik heb op mijn Asus TX97-E + P133 + 64 MB RAM een CS server gedraait met zo'n 4 man en dat is nog wel te doen vond ik, mijn verbinding (16 kb/s maximaal up) trok het niet, en de cpu load zat niet op 100 %, ik gok dat het zo'n 70 % geweest is.

Als je het zo bekijkt zou je kunnen zegge dat jouw config het zou moeten trekken voor een +/- 20 man server.

Ik zou zeggen probeer het uit, ik denk dat een 1 ghz systeem 3 servers zou kunnen draaien mits alles in linux draait. Als je in windows draait is het een ander verhaal (denk dat je dat aantal makkelijk kan halveren >:) ).
Ah, nou ik draai er win2000 prof op met een bandbreedte limiteer progie. Ik wil nog eens wat doen met linux, maar dat kost ff tijd.. (ik heb op veel oude pc's met dos gewerkt dus het commandprompt deel van linux zal na wat oefening wel lukken).

Maar ik wil toch graag onder windows blijven werken, kan je makkelijk ftp servers etc voor vinden (vind ik dan jij zal vast anders beweren ;) :P )

Ik draai wel graag adminmod voor de handige opties, en omdat anderen ook kunnen adminnen. En chickenmod is een leuke toevoeging daarbij :P

/me pierre-oord gaat nog ff sparen :P

Pagina: 1