Toon posts:

PC-cases van polycarbonaat...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarom er geen kasten van alternatieve materialen worden gemaakt..

Bijv. polycarbonaat. Dat is licht, sterk, en industrieel vervaardigbaar. Dat zorgt er voor dat de kasten in alle vormen kunnen worden ontworpen/gemaakt en dat je geen dure bauxiet-erts (aluminium) uit de natuur moet afgraven. Bij mijn weten geleidt koolstof ook goed, denkende aan de koolstofpoeder-bommen van de Amerikanen tegen energiecentrales. })

En dat is maar 1 van de mogelijkheden...

Wie weet hier meer van ??? :?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
polycarbonaat geleid wel stroom, maar er wordt meestal een soort laagje over gedaan dat het mooi laat glimmen, en dat geleid niet. dus daar is al 1 probleem

maar idd, alternatieve materialen zou wel een goed idee zijn

trouwens ik heb is gelezen dat er in engeland daken (van huizen) worden gemaakt van afgedankte computerbehuizingen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kunststoffen (en daar is poycarbonaat er een van) schermen niet af tegen allerlei elektrische storingen. Vandaar dat ze wel aan de buitenkant van kasten gebruikt worden.
En ze zijn een stuk duurder.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Als ze die kasten standaard gaan maken komen ze niet eens de FCC keuring door (al die plastickasten zijn los te koop, maar dat mag weer wel van de keuringen - als complete PC gelden zwaardere regels)...

Maar dit is niet echt een (case)Modding & Electronica topic, dus ik move hem naar Overige Hardware. (als het tenminste niet te scheikundig word, want dan zou hij beter passen in W&L).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 23:32 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ja, zoiets moet je in een mal doen enz... En dat is toch redelijk duur. Maar als je het mij vraagt wekt zo ongeveer elk kunst-stof statische elektriciteit op... in zekere vorm.

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
agent327 schreef op 25 June 2003 @ 23:24:
Kunststoffen (en daar is poycarbonaat er een van) schermen niet af tegen allerlei elektrische storingen. Vandaar dat ze wel aan de buitenkant van kasten gebruikt worden.
En ze zijn een stuk duurder.
Echter verkopen ze wel in diverse winkels volledig plexiglas kasten ? En over hoeveel elektrisch storing hebben we het ?

Verwijderd

En over hoeveel elektrisch storing hebben we het ?
http://www.electroallergie.org/Meting_van_velden.htm :+

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Volledig Plexiglas kasten zijn los te koop omdat een pc die hier seriematig in gebouwd zou worden niet genoeg zou verkopen om de kosten van seriematig pc's bouwen met dit soort duurdere kast te rechtvaardigen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk beplak je de binnenkant vd case met storingsabsorptiemateriaal.(www.eelink.com) -> InfoCard: nr. 3801

Dun (soort alu-folie) en vederlicht. Milieuvriendelijk en vuurbestendig (te hoog ge OC'd })). Van Hitachi Absorbshield TM K-E series, gemakkelijk in vorm te snijden. Dat is zo'n beetje de strekking van dit artikeltje in EXE, JUNE 2003 (blad van m'n pa).

Oh ja het ziet er ook niet extreem duur uit, gewoon een rol.

En die niet geleidende coating kunnen ze dan toch op een paar punten niet coaten waar hij contact moet maken (bijv. bij bev. schroeven mobo, bij PSU)

En dat hij niet aan de FCC voldoet is onzin, idd Plexiglas cases mogen ook verkocht worden. Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid, zolang men het maar niet in kant en klare pc's gebruikt.
Pagina: 1