[NW5.1] DLU werkt niet na unattended install

Pagina: 1
Acties:

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik gebruik de win2ksp2 unattended installatie om clients te installeren. Tijdens die installatie wordt ook de NW client 4.83 geinstalleerd.
Voorheen, toen we nog 4.83sp1 gebruikten kon je na de installatie meteen inloggen op de server en maakte DLU een lokale gebruiker voor je aan.

Nu, nu we 4.83SP2(postfix c) gebruiken, moet je direct na het inloggen op de server ook nog eens lokaal inloggen. DLU werkt dus niet.

Verder draait WSREG32 niet en wil hij rebooten om de Application Launcher (nalntsrv) te updaten. Dat laatste is op zich niet erg...

Als je voor de tweede keer inlogt, werkt alles prima. Maar dit is niet ideaal. Ik wil graag dat na een installatie er een keer een beheerder moet inloggen, dat hij het WS daarna kan importeren en dat het WS daarna klaar is voor gebruik.

Iemand suggesties?

Ohja, het gaat om de DLU van zen2

Leven is meervoud van lef

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
De Novell client v4.83 leveert ZEN v3.2 componenten mee. Tijdens de instrallatie zou de dan de oude nal componenten mee moeten installeren. De nwgina en de nalntsrv moeten de juiste versie zijn.

• Arfman
  • Laatst online: 10:31

Arfman

Drome!

MAW: hou je serverversie en clientversie bij elkaar. Dit is iets wat veel NetWare beheerders nog wel eens willen vergeten. Hel en verdoemenis is het gevolg :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Jaymz
  • Laatst online: 15:58

Jaymz

Keep on moving !

In deze thread heb ik hier een heel verhaal over opgehangen (en ik ben te lui om het nog een keer te typen :P), ik hoop dat je er wat mee kunt :)

(Novell) Pakt verkeerde server met aanloggen

Het ziet er in ieder geval sterk naar uit dat het met de NAL Explorer te maken heeft :) (zeker als je een nieuwere versie dan 3.0 draait)

I guess iig dat het om zenpol32.dll gaat, wat er namelijk waarschijnlijk gebeurd is dat je userpolicies niet worden binnengehaald/herkent (waarschijnlijk komt bijvoorbeeld je profiel de eerste keer ook niet mee) en zenpol32.dll is daar verantwoordelijk voor :)

Wat gebeurd er trouwens als je als (lokale) Admin aanlogt (ook op de Netware server overigens) en je start NAL ?

[ Voor 60% gewijzigd door Jaymz op 26-06-2003 16:31 ]

• Loesje
Ik ben client 4.83 gaan proberen nadat ik die draad die Jaymz aanhaalt had gelezen. En het werkt dus ook allemaal prima, met SP1. Novell raad inmiddels trouwens ook voor zen2 het gebruik van client 4.83 aan.

Ik draai een oude zen2-nal en nalntsrv. Ik heb een oude nwgina geprobeert, maar dat lost niets op.

Als ik als admin inlog en nal opstart werkt hij prima. Maar je hebt wel gelijk dat de userpolicies niet draaien en het profiel niet meekomt. (een van die policies is natuurlijk ook wsreg)

Ik ga het vanavond eens met de oude zenpol32.dll testen.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Loesje schreef op 26 June 2003 @ 17:24:
Als ik als admin inlog en nal opstart werkt hij prima.
Gaattie niet miepen over "Your Computer has been upgraded with a newer version of Nal [blaat] You will have to restart for changes to take effect" ? ?

Die melding heeft mij er iig toe gezet het richting NAL te zoeken (ik had exact hetzelfde namelijk ;))

• Loesje
Ja, die melding krijg ik wel. Maar eerder al, direct na het inloggen. Ik hoef NAL dus niet eens met de hand te starten. Als ik na de melding niet herstart start NAL vervolgens ook netjes op.

Maar in die melding staat dat hij een niewe versie van de 'application launcher' heeft geinstalleerd. Dat is nalntsrv+zenapp32+nalntres, voor zover ik weet. Ik heb nooit aan zenpol32 gedacht.
Daarnaast had ik die melding ook al toen het allemaal wel werkte...

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, ik bedoelde dus de eerste keer dat NAL start (automatisch of niet) 8)7

Hebben wij af en toe ook hoor, users kunnen gewoon werken maar zogauw een Admin aanlogt wordt NAL geupdate (1 keer per werkstation)

Als je zenpol32.dll in je installpath zet ( \REDIR uit m'n hoofd) kan het zomaar zijn dat je probleem (deels) opgelost is iig :)

• Loesje
Thnx. Het werkt.

Ik heb hem alleen niet in \redir gezet, ik heb een batch-script gemaakt dat na een client-installatie de geinstalleerde client zo ombouwt dat hij met zen-2 werkt.

Dan weet ik over een half jaar als er een nieuwe update komt nog steeds hoe het zit en om welke bestanden het gaat...

Pagina: 1