Bij het configureren van m'n sendmail op een FreeBSD bak kom ik twee afzonderlijke problemen tegen. Het lijkt mij echter niet zo gepast om deze twee afzonderlijk van elkaar te bespreken.
Probleem 1: Error in sendmail.cf
---------------
Als ik wijzigingen in sendmail heb aangebracht en de boel opnieuw wil compileren ontstaat er een fout in sendmail.cf
na:
Probleem 2: Genericstable heeft geen effect
---------------
Ik ben een gebruiker heeft een useraccount gelijkanmig aan zijn voornaam. De mail die verstuurd wordt wil ik echter hebben in voornaam.achternaam@domein.nl
Op meerdere plaatsen heb ik gevonden dat dit in /etc/mail/genericstable moet worden aangegeven.
mijn /etc/mail/genericstable:
Probleem 1: Error in sendmail.cf
---------------
Als ik wijzigingen in sendmail heb aangebracht en de boel opnieuw wil compileren ontstaat er een fout in sendmail.cf
na:
staat er in sendmail.cf een regel met daarin enkel#make -DMILTER all
#make -DMILTER install
aangezien dit de eerste regel is die geen commentaar is wordt deze regel als fout gezien. Hierdoor kan ik sendmail dus niet restarten. Indien ik commentaar maak van deze regel werkt eea wel goed. Waar zou deze regel vandaan kunnen komen?')
Probleem 2: Genericstable heeft geen effect
---------------
Ik ben een gebruiker heeft een useraccount gelijkanmig aan zijn voornaam. De mail die verstuurd wordt wil ik echter hebben in voornaam.achternaam@domein.nl
Op meerdere plaatsen heb ik gevonden dat dit in /etc/mail/genericstable moet worden aangegeven.
mijn /etc/mail/genericstable:
en in /etc/mail/[pcnaam].[domein].nl.mc heb ik de volgende regel toegevoegd:dinges dinges.danges@domein.nl
ik heb hier ook geprobeerdFEATURE(`genericstable')
maar ondertussen wordt ik er een beetje moedeloos van. Ik vraag me ook af of de twee problemen misschien toch niet iets met elkaar te doen hebben, maar dat kan ik op dit moment niet uitsluiten of bevestigen.FEATURE(genericstable)
en
FEATURE(genericstable, `hash -o /etc/mail/generics')
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:43 . Reden: tags gemaakt ]