Toon posts:

[flash] .swf niet pauzeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een flash spel aan het bouwen waarbij het spel door de user niet gestopt of gepauzeerd mag worden.

je kan het rechtermuis menu uitschakelen door in de html code in de parameters van het (embeded) object het menu uit te zetten, prima.

maarrrr elke slimmerik kan dit natuurlijk gewoon omzeilen door DIRECT naar het swf bestand te surfen. even in de source kijken waar het swf bestand staat en dit adres in de adresbalk tiepen, voila.
omdat je nu direct de flashplayer gebruikt en er dus geen parameters worden meegestuurd, wordt het rechtermuis menu (met de pauze knop) gewoon weer getoond, wat ik dus niet wil.

bestaat er een manier om een flash bestand zó te compileren, dat er geen rechtermuis menu of pauze knop mogelijk is? of is er een actionscript wat dit kan voorkomen? ik ben het nog niet tegenkomen... wie wel?

Verwijderd

ik geloof dat je hier iets mee kunt maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet namelijk niet of dit in je HTML of in je flash actionscript moet
code:
1
<param name="menu" value="false">

/me heeft de klok en iets met een klepel

Verwijderd

Topicstarter
dit doe je in html, wat je dus omzeilt als je het .swf bestand rechtstreeks aanspreekt.

Verwijderd

ow okay......sorry...weer iets bijgeleerd.
Ik ga verder zoeken.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik ken flash niet goed maar heb de optie wel voorbij zien gaan in flash van macromedia

Verwijderd

Topicstarter
m4rtin, die optie komt idd voorbij, maar dan zet macromedia gewoon een parameter in de html neer.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

spelletje in een movieclip zetten?

die kan je namelijk niet pauzeren vanuit het menu...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 13:20

Puck

EINDBAAS.org

Flash ActionScript:
1
fscommand("showmenu", "false");

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
voor iedereen die hier via de search terecht komt, hier de oplossing die ik zocht.

alle oplossingen hierboven werken alleen als je de swf in een html pagina embed.

ik heb nu de manier gevonden hoe je het rechtermuis menu ECHT kan uitzetten, ook al bekijk je de swf direct in je browser (dus in je adres balk: http://....blaat.swf) of in een player

zet dit neer in je actionscript
code:
1
Stage.showMenu = false;
Pagina: 1