Harman Kardon versterker schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
hoi,

Ik heb hier een oude HK6600 van Harman Kardon, nu is het volgende probleem opgetreden.

De rechter speaker van systeem 1 kraakt af en toe.
Ook aan de balans knop moet ik niet komen want dan gaan de speakers flink kraken.

Ik heb het ding open gehaald en zit dus vol met stof, ik verdenk dit stof van het gekraak.

Hoe raden jullie aan dit ding schoon te maken?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Snow_King schreef op 25 June 2003 @ 22:02:
hoi,

Ik heb hier een oude HK6600 van Harman Kardon, nu is het volgende probleem opgetreden.

De rechter speaker van systeem 1 kraakt af en toe.
Ook aan de balans knop moet ik niet komen want dan gaan de speakers flink kraken.

Ik heb het ding open gehaald en zit dus vol met stof, ik verdenk dit stof van het gekraak.

Hoe raden jullie aan dit ding schoon te maken?
Zo'n spuitbus met lucht? Kun je bij de meeste boekhandels tegenwoordig kopen dacht ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
XanderH schreef op 25 June 2003 @ 22:04:
[...]

Zo'n spuitbus met lucht? Kun je bij de meeste boekhandels tegenwoordig kopen dacht ik.
is dat een busje waar het lucht onder hoge druk uit komt?
en bij een boekhandel?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Snow_King schreef op 25 June 2003 @ 22:07:
[...]

is dat een busje waar het lucht onder hoge druk uit komt?
en bij een boekhandel?
Daar komt idd. lucht in hoge druk uit. BIj ons in het dorp zou ik die dingen bij de kantoorboekhandel halen, maar als je ergens anders een zaak weet wat dat soort spul verkoopt (zit meestal in de range computerschoonmaakartikelen) kun je het daar ook halen.

Ik heb thuis een paar van zulke busjes staan, doen het perfect :P (owja, die heb ik hier besteld, geen flauw idee alleen op wat voor trefwoorden ik moet zoeken)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 25-06-2003 22:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 15:35
Ik vrees dat je het met alleen een busje perslucht niet mee gaat redden.

Wat ik zelf meestal doe is even uitblazen met de compressor (moet je die wel hebben, oke).
Om van dat gekraak in je speakers af te komen moet je je potmeters reinigen met contactspray. Je moet een openingetje zien te vinden in de potmeter zodat je op de contactplaat kunt spuiten, vervolgens de knop een aantal keren van uiterst links tot uiterst rechts draaien, weer een keer sprayen en nog een keer draaien. Doe dit met je volumeknop en met je balansknop en waarschijnlijk ben je een heel eind van je trammelant af. Laat je versterker wel een uurtje "luchten" voor je hem probeert, zodat alle contactspray kan verdampen.

Mijn Philips 22AH306 doet het er al weer een jaar of 5 goed na deze reingingsbeurt! _/-\o_

Flickr

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
k, bas dat ga ik morgen eens doen!

nogal zonde namelijk van die HK, supergoed ding!

Verwijderd

Probeer het eerst maar eens met een stofzuiger en een kwast en een 20 keer de potmeter open dicht te draaien.
De meeste contactsprayen zijn vettig waarop later het stof gewoon blijft plakken en dan ben je nog verder van huis ook tast het soms de koolbaantjes aan.

Verwijderd

Je hebt ook contactspray die verdampt. Koop een goede bij een automaterialenzaak en niet een goedkope bij de halfords oid.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je potmeters zijn vuil of versleten zo te horen, contact spray kan inderdaad nadelige gevolgen hebben dus eventje goed opletten watvoor soort je koopt. Soms wil de knop lange tijd flink heen en weer draaien (als je amp uitstaat) ook nog wel eens helpen als er vuil tussen zit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
tbusquet schreef op 26 June 2003 @ 11:02:
Je potmeters zijn vuil of versleten zo te horen, contact spray kan inderdaad nadelige gevolgen hebben dus eventje goed opletten watvoor soort je koopt. Soms wil de knop lange tijd flink heen en weer draaien (als je amp uitstaat) ook nog wel eens helpen als er vuil tussen zit.
versleten lijkt me sterk, kom bijna nooit aan de balans knop

Verwijderd

contaktspray zal het oplossen !!

(kontakt60)

Suc6

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
k, het is gelukt!

Contactspray tussen de potmeters, ff hele tijd heen en weer draaien!

Wat kan dat ding blazen zeg!
4* 90w RMS!
Blaast mijn HK AVR1550 helemaal zoek!

Wel raar opzich, ik heb een Hk AVR1550, met Pioneer DVD speler, via een Coax kabel aan elkaar, Mission M73 speakers met goede kabels en geluids kwaliteit verschil tussen die twee HK's voor je eik niet.

Op die AVR1550 moet ik klooien aan de bas regeling enzo, op die HK6600 moet ik het niet wagen hem verder open te zetten dat 1/4 anders gaat het erg hard!
* Snow_King is blij dat ie het weer doet!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik heb ook een paar jaar geleden een HK voorversterker gehad met hetzelfde probleem. Na contactspray te hebben gebruikt was het probleem over. Het krachtige en warme HK-geluid is onovertroffen. Ik geniet nu dan ook met volle teugen van mijn HK AVR-7000 DTS-receiver :).

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik ben echt verliefd op Harman Kardon, dat geluid wat er uit komt.

En der komt echt wel meer dan 90 uit dat ding, mijn Mission M73 moet volgens het boekje 125 rms kunnen verwerken, maar ik draai die HK echt niet open, dan trekken die speakers slecht.
Pagina: 1