Valueselect ramstokkies en A7N8X, Dual channel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Goed (eerste topid geopend op GoT, wish me luck) Ik heb dus nu sinds n weekje of 2 een PC, met een mooi Asus A7N8X Deluxe(rev2.0) moederbord erin. Volledige specs zijn te vinden op http://www.tweakers.net/gallery/91467/sys. Anyway, daar zitten dus 2 ram-bankjes in van 512MB, en wel de Corsair Valueselect dingetjes. Op dit moment zitten ze allebei op hetzelfde channel, en alles loopt prima. Duw ik echter een van de stokkies in m'n andere channel, dan wil Windows niet starten, dan wil zelfs m'n pc niet meer starten en hangt ie bij t POSTen. Heb voor de gein Memtest gedraait, en die kon niks vinden mbt m'n stokjes. Nu m'n vragen: Hoe komt dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik m'n ram gewoon dual-channel kan gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 25-06-2003 21:43 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je wil nu dus een reepje op je eerste bank en op je 3de bank als het goed lees?

maar het werkt wel als je 1,2 doet :?

waarom zou je geen dualchannel willen gebruiken :?

uitleg plz :)

• RSpliet
ik wil een reepje in 1 of 2, en eentje in 3, zodat ik dus m'n ram dual-channel gebruik. Echter sputtert m'n pc tegen, door niet te booten als ik allebei de channels gebruikt. Single-channel (dus bank 1 en 2) werkt wel. Nu wil ik weten, hoe word dat veroorzaakt en wat doe ik ertegen :)
ik weet alleen dat de ram-plankjes goed zijn (door memtest te draaien).

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
doe er 1 in 1 en 1 in 3....

en probeer eens een bios update

[edit] d8 nl dat 1 & 2 ook al dual channel geeft; en pas vanaf 'nieuwere' biossen (d8 1.004) geeft hij dat aan bij booten.

[ Voor 50% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-06-2003 13:22 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• RSpliet
nee klopt, hij geeft aan of er een dual channel ram-verbinding(hoe heet dat eigenlijk?) is met die bios-update, maar het dual-channel gebruiken kon altijd al. Heb al een paar keer door de bios-upgrades zitten zoeken, maar daar stond niets tussen mbt. het dual-channel geheugen zelf.
Die ram-stokjes omwisselen heb ik al geprobeert enzo, maar kan t altijd straks nog een keer proberen ;).

edit:
mjah, k heb m'n bios ff 2x geflashed, en nu wil alles wel dual-channel. dus tnx :)

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 27-06-2003 15:47 ]