Toon posts:

hoe hostename vanaf internet benaderen via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL abo. van XS4all genomen daarin wordt aangegeven dat je server of Pc te benaderen is op hostname : "eigenverzinsel".xs4all.nl .

Als ik een router gebruik waarop mijn vaste Ip-adres wordt ingesteld hoe vertel ik mijn router dat requests voor mijn hostname vanaf internet doorgestuurd moeten worden naar mijn lokale netwerk IP-adres van mijn servertje/Pc, gaat dit automatisch of moet er een verwijzing in de router worden geconfigureerd en is de Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router hiertoe in staat ?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:29 . Reden: typo's ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poeh, heeft die router een dmz ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 25-06-2003 21:31 ]

Iperf

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Klinkt als een subdomein, als het goed is zou bij xs4all de link die opgevraagd word moeten verwijzen naar jou IP nummer, dat moeten ze bij XS4ALL regelen dacht ik

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je moet in je Linksys router opgeven dat poort [die jij gebruikt] doorgestuurd wordt naar de goede pc.
Dat ondersteunt ie.

Als je zo'n ADSL modem er voor hebt hangen is dat meestal ook een routertje en dan moet je ff ergens aanzetten dat ie alle poorten naar je Linksys moet gooien.
Robthebest schreef op 25 June 2003 @ 21:31:
Klinkt als een subdomein, als het goed is zou bij xs4all de link die opgevraagd word moeten verwijzen naar jou IP nummer, dat moeten ze bij XS4ALL regelen dacht ik
en dan komt het bij zijn router terecht en die snapt er de ballen van :P

[ Voor 38% gewijzigd door dreeke op 25-06-2003 21:33 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
dat is idd waar, je moet in je router dan wel aangeven naar welk ip het toe moet en op welke poort, je moet je pc iig een vast op geven

Verwijderd

Topicstarter
[quote]dreeke schreef op 25 June 2003 @ 21:33:
Je moet in je Linksys router opgeven dat poort [die jij gebruikt] doorgestuurd wordt naar de goede pc.
Dat ondersteunt ie.

Als je zo'n ADSL modem er voor hebt hangen is dat meestal ook een routertje en dan moet je ff ergens aanzetten dat ie alle poorten naar je Linksys moet gooien.

Ja er komt inderdaad een Ethernet modem van XS4All voor te hangen, maar bij mijn weten zit daar geen router in, dan had ik een duurder versie moeten hebben.
Een multi Pc modem zoals XS4all dat noemt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 22:33:
[quote]dreeke schreef op 25 June 2003 @ 21:33:
Dat ondersteunt ie.

Oeps iets verkeerd gedaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:36 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier stond wat doms

maar nog steeds de vraag zit er een dmz instelling op je router ?

[ Voor 115% gewijzigd door Fish op 25-06-2003 22:39 ]

Iperf

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34

Eboman

Ondertitel

Als jij bij je ethernet modem onder napt instellingen het ip adres (intern) van je router of pc opgeeft bij def_server gaat al het verkeer van buiten daarheen (denk wel aan voldoende bescherming hier tegen).. (ok je hebt een router) vergeet dat pc verhaal en geef je ip adres van je router in bij def_server hierna kun je op je router specifieke poorten open zetten.

check voor meer info over dit soort adsl vragen ook : http://www.bruring.com/nuke/

[ Voor 39% gewijzigd door Eboman op 25-06-2003 22:39 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 25 juni 2003 @ 22:36:
hier stond wat doms

maar nog steeds de vraag zit er een dmz instelling op je router ?
Het zou handig zijn als ik wist waar de afkorting DMZ voor stond :) ...
Maar om het even duidelijker te maken, ik heb net een ADSL abo. aangevraagd bij XS4ALL en daarbij hun ethernet modem besteld, daarnaast wil ik de verbinding gaan delen met b.v. de genoemde linksys router, alleen vroeg ik mij af als ik bijvoorbeeld ftp of een terminal sessie met b.v. een windows 2000 server wil opzetten, hoe dat dan via de opgegeven hostname zal gaan aangezien hostname en IP-adres toch gekoppeld worden ? maar het IP-adres zit nu aan de WAN-poort van de router. Dus hoe vertel ik de router dat hij b.v. alleen FTP reqeust op die hostname door moet zenden naar een vast IP-adres van mijn server.

Dat is eigenlijk de vraag :) ... maar ik denk dat deze hierboven inderdaad is beantwoord. Maar natuurlijk moet niet al het verkeer naar die server gaan de andere Pc's moeten ook gebruik kunnen maken van het internet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eboman schreef op 25 June 2003 @ 22:37:
Als jij bij je ethernet modem onder napt instellingen het ip adres (intern) van je router of pc opgeeft bij def_server gaat al het verkeer van buiten daarheen (denk wel aan voldoende bescherming hier tegen).. (ok je hebt een router) vergeet dat pc verhaal en geef je ip adres van je router in bij def_server hierna kun je op je router specifieke poorten open zetten.

check voor meer info over dit soort adsl vragen ook : http://www.bruring.com/nuke/
Kunnen er in zo'n ethernet modem dan nog dergelijk instellingen gemaakt worden ? Ik had verwacht dat zo'n modem als een door-geef-luik zou dienen, net als bij een kabelmodem.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 22:49:
>>Het zou handig zijn als ik wist waar de afkorting DMZ voor stond :) ...

DMZ betekend eigenlijk simpel gezegd, alle aanvragen op de publieke poort, door sturen naar mijn lokale adres; bijv 192.168.0.2 (als die van je pc is

>>Dus hoe vertel ik de router dat hij b.v. alleen FTP reqeust op die hostname door moet zenden naar een vast IP-adres van mijn server.

Dan is portmapping wat veiliger. Hetzelfde princiepe als hierboven, maar dan alleen voor poort 21 (ftp). Dan hoef je je pc niet als DMZ in te stellen. (wat ook veiliger is)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de definitie van dmz is een beetje aan het velopen de laatste tij
maar op een huis tuin en keukenroutertje houd het in dat hij daar standaard al het verkeer heenstuurt wat niet is gemapt / of bedoelt is als antwoord op Nat verkeer.

in nederlands, je de standaard pc waar het onbekende verkeer heen moet.
(nadeel je hebt geen firewallwerking meer)

als je een ftp server hebt draaien zul je aan moeten geven in de router.
een onderdeel die compleet is beschreven in de faq Het Grote Poortmappingsverhaal

Iperf

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 22:52:
[...]

Kunnen er in zo'n ethernet modem dan nog dergelijk instellingen gemaakt worden ? Ik had verwacht dat zo'n modem als een door-geef-luik zou dienen, net als bij een kabelmodem.
Yep, eigelijk is het gewoon een hele simpele 1 poorts router :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik er achter dat de linksys router zowel DMZ als gewoon port forwarding ondersteund. Trouwens heeft iemand ook ervaring met deze router en hoe bevalt deze.
Pagina: 1