Toon posts:

beveiliging van je (thuis) netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik hier nog geen topic over heb kunnen vinden lijkt het mij leuk om ideen en tips uit te wisselen over het beveiligen van je (thuis) netwerk. Welke programma's gebruiken jullie? Welke hardw/softw matige router, wat zijn de instellingen, welke firewall, welke extra tools om bijv gebruikers op te sporen als zij je hacken. barst los :-)

zelf heb ik dhcp op de chello motorola modem uitgeschakeld en heb ik een edimax router waarvan de firewall aanstaat. daarachter zit een dhcp die adressen uitdeelt. verder draait er op elke pc een virusscanner (norman) en heb ik de volgende sites/tools qwa beveiliging:

- abbonement op surfola (anoniem surfen)

Verwijderd

adsl(isdn): smc router. dhcp aan, firewall aan
norton systemworks op elke pc

Verwijderd

Ik maak gebruik van Win2k AS, en heb daar BlackICE 3.5 op draaien... alles dichtgezet behalve poort 80. Voor mijn webservertje, verder geen overige software.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij mij,

een router pc,
aangepaste host file op dns
mcaffee virus scanner
en kerio personal firewall op clients
popup killer
ad-aware
spybot
spywareblaster
http verkeer via proxe die bepaalde keywoorden weer blokkeerd

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 25-06-2003 21:21 ]

Iperf

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ipcop router met zeer dichte iptables. En squid erbij voor log info.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
Routertje tussen lan en inet,
mac-verificatie op accespoint
virusscan op email
en de server komen alleen geverifieerde users op (NT domein dinges)

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, om al mijn sporen op mijn pc te wissen maak ik ook nog gebruik van IEWASHER. deze wist de hostory van documenten , windows find/run, win temp directory, msoffice tracks, internter explorer cookies, en andere soorten temp files :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een Alcatel Speedtouch modem zonder DHCP
Daarachter een E-Tech router ook zonder DHCP, icm met een extra switch (kom poorten tekort)
De firewall van de router staat aan.

Daarachter pc's met updated Norton Antivirus, Ad-Aware en Spybot.

Er zijn online ook wel een paar tooltjes te vinden waarmee je kan testen hoe "veilig" je netwerk is.

Ook jezelf ff poortscannen en dan bij jezelf binnen proberen te komen is altijd een leuke uitdaging :p

De enige poorten die openstaan zijn 80, 21 en van eDonkey
Voor de rest alles alleen voor intern gebruik in eigen IP range

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 25-06-2003 21:26 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Gewoon ingebouwde XP firewall op m'n routertje/downloadbak :). Zuigt weinig resources en is makkelijk in te stellen. Dat het niet super beveiligt weet ik, maar wie zou er nou in willen breken bij mij :?.

Verder heb ik Ad-aware voor het standaart schoonmaak werk en een virusscanner heb ik niet nodig, want ik open nooit rare progsels :P. Mijn ouders kunnen toch niet inetten dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
hier kan je eventueel checken hoe veilig je netwerk is, deze doet allerlei attacks op poorten (keuze uit verschillende soorten attacks/scans:

http://scan.sygatetech.com/

nog andere links die je veiligheid testen, roept u maar ;-)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is een opsomtopic, en opsomtopics mogen niet zomaar geopend worden. Je kunt het beste van te voren even toestemming er voor vragen ;)

Verder past dit beter in Network Troubleshooting, 't gaat namelijk over netwerken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.