MP3 normalisatie software

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Is er software om complete folders met mp3's in een batch te normaliseren bv tegen de 0dB...

Heel veel mp3tjes zijn vaak wat zacht, nu doe ik het regelmatig met de hand... maar ik vind het echt TE veel werk. Iemand een goede tip?

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
hmz dat is toch niet wat ik zoek... deze software slaat gewoon een extra code op in de ID3v2... ik wil eigenlijk gewoon alle files hun "peaken" normaliseren tegen de 0dB en dit opslaan, zodat dit met elke player goed afgespeeld wordt... en ook als ik dus die mp3's fik naar CD, dat dit ook juist gefikt wordt.

Het enige wat ik wil dat dus een hele track opgelift, en over de gehele track met dezelfde % totdat een max. peak in de track 0dB bereikt... ik wil dus niet dat alles tegen de 0dB gaat peaken...

[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 26-06-2003 00:01 ]

Verwijderd

In hoeverre ik begrijp hoe mp3 enoding werkt zal je dit niet kunnen doen op "mp3 basis". Ik vrees dat het via decoden -> normalizen -> encoden zal moeten verlopen en dat is natuurlijk zeer onwenselijk vanuit het oogpunt van behoud van kwaliteit. (opnieuw encoden van een eerder gecodeerde mp3 resulteert in nog meer "loss" dat voortkomt uit lossy compression.)

Het bovenstaande in beschouwing nemende denk ik dat MP3gain wel eens een optimalere oplossing kan zijn bij jouw probleem (tenzij je geen hol geeft om kwaliteitssverlies) . Verder ben ik meer dan eens plugins tegen gekomen die het normaliseren on the fly aanpakken bij het afspelen. Dan moet je dus gewoon zorgen dat je mp3 speler het voor je regelt.

... in afwachting tot dit argument de grond in wordt geknuppeld.. :) :)

Overigens zijn er wel rippers die de wav data opkrikken tot 0db headroom alvorens ze om te zetten in mp3. Het is dus wellicht een optie om de zachte tracks opnieuw genormaliseerd te rippen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 00:08 ]

Verwijderd

Volgend dat decoden --> Normalizen --> encoden, kan je overslaan, volgens mij doet goldwave dit voor je, je kan gewoon in mp3'snijden

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz ja had ik niet over nagedacht over quality loss... dat wil ik idd zo veel mogelijk beperken, dus als ik 't goed begrijp met mp3gain kan het, maar alleen op players die id3v2 ondersteunen en als zij dit niet doen, hoor je het op het normale niveau?

Verwijderd

dBpowerAMP Music Converter

http://www.dbpoweramp.com/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 00:07:
Volgend dat decoden --> Normalizen --> encoden, kan je overslaan, volgens mij doet goldwave dit voor je, je kan gewoon in mp3'snijden
Dat weet ik niet :? ik zie wel dat die batch processen kan uitvoeren... http://www.goldwave.com/features.html

Verwijderd

Ziggy: Weet je zeker dat goldwave niet werkt met de raw data (transeperant voor de gebruiker) en het dan weer netjes omzet in mp3? Overigens is snijden wel wat simpeler als volume aanpassen.
Trouwens gaan de programma's die ik ken die direkt mp3 kunnen lezen en schrijven wel degelijk eerst de boel decoderen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het lijkt mij idd wel dat je eerst moet decoderen, voordat je kan editten, maar ik vraag me af in hoeverre je idd data weer kwijt raakt... ik denk eigenlijk met een goede decompressor en compressor dat dit vrijwel verwaarloosbaar zal zijn

Verwijderd

Nou proberen dus (na het maken van een backupje)!
als je zelf geen verschil hoort, boeit het dan toch niet.....
(Maar ikkuh hoeft je mp3-tjes daarna niet meer... ;) )

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
lol :D

Wie zegt dat je mijn muziek leuk vindt :)

Verwijderd

OT:
Haha da's een goeie! Maar stel nou dat ik behalve jim en jamai (en die catagorie) bijna alle muziek leuk vind...?!?! :) :) :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
;) ik heb genoeg cat. dus er zit vast veel bij wat je leuk vind ;)

Maar ontopic ;) wat moet ik nou :)? Stel dus dat ik die normalisatie op een MP3 discman wil kunnen merken.... en niet alleen op mn pc ;)
En ook als ik er een audio cd van bak hoe dan?

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
mp3trim pro kan batchen met normalize functie (ZONDER OPNIEUW ENCODEN) , de meeste programma's (lees 99%) doet het door eerst een wav te maken en die weer naar mp3 te converten (al dan niet in je RAM).
Ik gebruik het al jaren en het is werelds :)
kost wel geld dat appje

http://www.logiccell.com/~mp3trim/

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Ik gebruik al jaren MusicMatch. Dit prog doet zo ongeveer alles wat ik nodig heb. Encoden/re-encoden, Tags bewerken(ook in batch), Volume normalisen(ook in batch), CD's branden(ook meerdere, bij grote playlists), enz enz

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hellhound schreef op 26 June 2003 @ 02:49:
mp3trim pro kan batchen met normalize functie (ZONDER OPNIEUW ENCODEN) , de meeste programma's (lees 99%) doet het door eerst een wav te maken en die weer naar mp3 te converten (al dan niet in je RAM).
Ik gebruik het al jaren en het is werelds :)
kost wel geld dat appje

http://www.logiccell.com/~mp3trim/
offtopic:
:D But be aware of "MP3Trim Pro 2.5"! It's a typical file-sharing virus...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:11:
Ik gebruik al jaren MusicMatch. Dit prog doet zo ongeveer alles wat ik nodig heb. Encoden/re-encoden, Tags bewerken(ook in batch), Volume normalisen(ook in batch), CD's branden(ook meerdere, bij grote playlists), enz enz
Ik ben bekend met MM, maar gebruik dit al jaren niet meer:
enhance

Get optimized volume all the time in MUSICMATCH Jukebox Plus. Volume Leveling keeps steady volume applied to all the tracks in your music collection by eliminating volume spikes and dips. You can also apply volume settings, or sounds enhancements created by plug-ins like DFX® to your MP3s for playback on portable MP3 players and custom music mix CDs.
Helaas dit is dus niet denk ik wat ik zoek

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 15:26

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Als ik het goed lees, heeft MP3Gain geen ID-tags nodig. Hij slaat alle wijzigingen op in de ID-tag, maar als je daar niets om geeft is dat niet belangrijk. De volumewijzingen worden gewoon in het MP3-tje opgeslagen zonder dat er enige decoding/encoding plaatsvindt.

Ik denk dat dit wel het programma is wat je zoekt.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

dbpoweramp
http://www.dbpoweramp.com/

Hiermee kan normalizen, converteren naar wma (indien de juiste codec is geinstalleerd) bitrate aanpassen, frequentie aanpassen., etc. en dit kan allemaal vanuit de verkenner met de rechter muisknop. Gewoon alle bestanden selecteren rechter muisknop en dan zeggen normalize.

Indien nodig kan je het ook als nieuw bestand opslaan en de origineel behouden.

Ander voordeel, het is freeware.

[ Voor 8% gewijzigd door Luppie op 26-06-2003 15:15 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Het is gewoon een funcite in NERO... Normalize en klaar is (vul hier je naam in)

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 15:14:
Het is gewoon een funcite in NERO... Normalize en klaar is (vul hier je naam in)
Even lezen...... op een mp3 diskman gebruikt hij het. Die Normalize tool werkt toch alleen als er een audio cd van gemaakt wordt?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Hmm... hij zet de genormaliseerde bestanden er in de directory bij hoor....

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

dbpoweramp is voor MP3 spelers helemaal ideaal, je kan dan de bitrate een stapje naar beneden doen, hoor je bijna niet en je kan er een stuk meer mp3's op je mp3 speler kwijt.

Dezelfde software maker heeft ook een alternatieve mp3 uploader die met bijna alle mp3spelers werkt.
Rip an Audio CD straight to your portable mp3 player,
Convert and send existing high bitrate files to lower bitrates automatically on the fly,
Send files with just two clicks!
Large number of mp3 players supported
Afbeeldingslocatie: http://www.dbpoweramp.com/images/Sveta-Portable/sveta-explorer-big.gif

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Bitrate veranderen wil ik niet ;) ik wil optimale geluidskwaliteit behouden :)
Diezelfde MP3tjes luister ik ook af via PC->AMP->Magnat's

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
n00bs schreef op 26 June 2003 @ 14:10:
[...]

offtopic:
:D But be aware of "MP3Trim Pro 2.5"! It's a typical file-sharing virus...
ik heb versie 1.8 pro , en doe niet aan kazaa troep oid. dus no probs :)

je kan btw een shareware versie scoren maar niet van de pro (alleen de pro kan batchen).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

n00bs schreef op 26 June 2003 @ 15:51:
Bitrate veranderen wil ik niet ;) ik wil optimale geluidskwaliteit behouden :)
Diezelfde MP3tjes luister ik ook af via PC->AMP->Magnat's
Je hooft niet perse de bitrate veranderen. (Het is een Feature)
Ik heb zelf nog een oude mp3 speler met maar 64 Mb en ik maak er gretig gebruik van, kan ik net iets meer op de speler pleuren.

Alleen normalizeren kan ook, ik probeer alleen maar aan te geven wat de kracht is van dit pakket.

Dat is nou de kracht van de p*stb#nk (sjit, was weer iets ander) :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
;) ok dan,

Maar ikga het dus gebruiken voor MP3 CD speler, Winamp, en met Nero naar Audio CD's
Pagina: 1