Toon posts:

E-Mail Adres Voor Altijd En Voor Alles!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede Tweakers,

Ik ben die stomme spam-mailtjes hélémaal zat op hotmail. Dat is een van de redenen waarom ik van die organisatie voor eens en voor altijd af wil. Nu ga ik over een maand ook van internet provider veranderen en dan ben ik ook al dat e-mail adres kwijt.

What's the point :?

Ik ben opzoek naar een service die me én een inlogfunctie geeft op MSN Messenger én ik als normaal email adres kan gebruiken (ala GMX.net)
Ja dit is veel gevraagd neem ik aan :) Maar ik ken jullie langer dan vandaag en er is vast wel een goed antwoord op deze hoop ik toch niet al te lastige vraag.

Alvast hardstikke bedankt!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan op MSN Messenger met elk emailadres inloggen, je kan namelijk op elk emailadres een passport aanvragen.

Ik gebruik ook gewoon mijn popbox in messenger, je kan alleen niet zien of er mail binnenkomt (misschien met 6 inmiddels wel door de mailserver in te vullen?)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan met alle e-mailadressen inloggen op MSN (passport aanmaken).
Neem je eigen domein dat kan je voor altijd houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat hoeft van mij dan ook niet! Hoe kan je dan op een e-mail adres een passport aanvragen (n00bvraag I know :) )

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je kunt met elk willekeurig mailadres toch een passport ophalen bij MS en daarmee dan inloggen op MSN??

Of bedoel je dat niet?

[/spuitelf] :( ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kamstra op 25-06-2003 20:56 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

je kan bijv. een oude bak (166 Mhz ofzo) onder Linux (of als je dat niet wilt Windows 98 SE) laten draaien als simpel mailservertje.

Dan koop je je eigen domein (bijv. voor € 15,- per jaar op JeNaam.nl) en die laat je doorverwijzen naar je IP-adres. Als je dan slim bent laat je het via een mailrelay server lopen...dan word je e-mail bewaard als je server onverhoopt offline is.

Vervolgens kan je op Passport.com een gratis passport (login) voor MSN aanvragen op je emailadres...no problemo dus..

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

www.passport.com kan je van je mail adres een passport aanvragen.
Met msn plus, kan je tegenwoordig, pop3/imap servers checken.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Right here

Check http://www.passport.com voor meer info.

edit:
tikje te laat merk ik

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 25-06-2003 20:57 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal hartelijk, mijn moeder zal blij zijn, ze checkte net mijn msn.com account en daar stonden nog 11 pr0n-spam mails .. nou die was woedend! heeft me 13 hele minuten gekost om dat weer normaal te krijgen en cola mee naar boven te sleuren ;)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:53:
Goedenavond mede Tweakers,

Ik ben die stomme spam-mailtjes hélémaal zat op hotmail. Dat is een van de redenen waarom ik van die organisatie voor eens en voor altijd af wil. Nu ga ik over een maand ook van internet provider veranderen en dan ben ik ook al dat e-mail adres kwijt.

What's the point :?

Ik ben opzoek naar een service die me én een inlogfunctie geeft op MSN Messenger én ik als normaal email adres kan gebruiken (ala GMX.net)
Ja dit is veel gevraagd neem ik aan :) Maar ik ken jullie langer dan vandaag en er is vast wel een goed antwoord op deze hoop ik toch niet al te lastige vraag.

Alvast hardstikke bedankt!
En je denkt dat je dan geen spam meer krijgt? :D In het begin valt het misschien nog wel mee, maar na een tijdje wordt er al weer vaak genoeg gevraagd of je wellicht je "zelfvertrouwen wilt vergroten met pillen" ;)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Jawel, maar let wel dat je in de toekomst wellicht weer genoodzaakt bent om weer een nieuw e-mailadres aan te maken (met eigen domein is dat een koekie) omdat die spam-bastards je toch wel weten te vinden op een keer...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Ik zelf heb Mailtraq op een Windows XP machine draaien als mailserver.

Hier kan ik gewoon ALLE spam adressen in blokeren...aan het begin veel last van SPAM gehad...maar nu kan ik alle adressen blokeren en het worden er echt steeds minder. :*)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:05:
Ik zelf heb Mailtraq op een Windows XP machine draaien als mailserver.

Hier kan ik gewoon ALLE spam adressen in blokeren...aan het begin veel last van SPAM gehad...maar nu kan ik alle adressen blokeren en het worden er echt steeds minder. :*)
maar stoppen doet het nooit... helaas

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

nee idd, alleen had ik er vroeger zon 60 in de week...heb er nu nog hooguit 5 in de week...en als ik eenmaal een e-mailadres blokeer, is die voor iedere gebruiker op mijn mailserver geblokeerd. Als ze als maar vanaf andere e-mailadressen sturen, maar wel altijd vanaf hetzelfde domein kan ik gewoon heel het domein blokeren...werkt echt wel beter als een Hotmail account... B)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 20:59:
Dank jullie allemaal hartelijk, mijn moeder zal blij zijn, ze checkte net mijn msn.com account en daar stonden nog 11 pr0n-spam mails .. nou die was woedend! heeft me 13 hele minuten gekost om dat weer normaal te krijgen en cola mee naar boven te sleuren ;)
Als je moeder al helemaal over de rooie gaat van een paar spammails moet je misschien ook 'ns met je moeder praten, zelfs al zou je pr0n kijken, wat is daar dan mis mee/gek aan? Is meer een SG discussie, maar toch. Als je moeder meteen doorslaat als ze ook maar iets van pr0n bij jou ziet, zelfs al bij wat spammails die je niet eens leest, dan is het imho tijd voor een gesprek. Niet alle moeders zijn even modern, maar als je het er nooit over hebt veranderd dat ook niet. Dat ze het niet prettig vind als je pr0n kijkt (of denkt dat je pr0n kijkt), mmmkay, maar over de rooie gaan is zachtjes gezegt niet echt meer van deze tijd.

Het handige van een eigen domein voor mail is natuurlijk dat je in 1 keer oneindig veel mailadressen hebt : vulhierietswillekeurigsin@jedomein.nl komt altijd aan, dus je mailadres wijzigen is een kwestie van een ander adres invullen. Als één adres wordt volgespamt dan "ban" je dat gewoon op je mailserver en gebruik je voortaan iets anders aan de voorkant van je mailadres.

Als je spam wil voorkomen is het trouwens raadzaam je adres op zo weinig mogelijk plaatsen in te vullen. Niet op forums e.d. invullen omdat er dan een "spambot" langs kan komen die op mailadressen zoekt (op GoT kan het dan weer wel omdat mailadressen worden weergegeven als plaatjes). Neem een apart mailadres (kan gewoon op je eigen domein als je wil : "spam@jedomein.nl" welk je direct in je mailprog laat forwarden naar een aparte map) om je aan te melden voor dingen zoals forums, veilingssites, online games e.d.

Zo voorkom je al heel wat spam. En voorkomen is beter dan genezen. Een eigen domein is trouwens geloof ik niet eens verplicht, er zijn ook gratis services die mail doorsturen (volgens mij b.v. www.no-ip.com), dan gaat als je het goed is ook alle mail richting vulhierietswillekeurigsin@jenaamopno-ip.no-ip.com de goede kant op. Maar dat zou je zelf even uit moeten zoeken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Uiteraard....alleen is een eigen domein wel veeeeel mooier he ;)

Verwijderd

Topicstarter
He mensen het is gelukt, en hoe ! mail-adresje @ gmx.de geregeld, en inloggen maar, mucho gracias amigos!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 20:56:
Juist, dat hoeft van mij dan ook niet! Hoe kan je dan op een e-mail adres een passport aanvragen (n00bvraag I know :) )
D'r zit ergens een knoppie bij Passpoort aanvragen, dat je al een ander adres hebt :)
Tis een klein rotknopje, maar hij is er wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2003 22:05 ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Een eigen mailserver draaien lijkt me nogal overdreven.

De mooiste oplossing is inderdaad een eigen domein. Daarmee je oneindig veel persoonlijke mailadressen maken. Mocht je dus toch te veel spam krijgen, dan heb je zo een nieuw adres dat toch duidelijk bij jou hoort.

Het hoeft ook nauwelijks wat te kosten. Vanaf ong. € 20 per jaar. Heb ik nu zelf ook gedaan, veel mooier en betrouwbaarder dan andere oplossingen.
dreeke schreef op 25 June 2003 @ 20:54:
Ik gebruik ook gewoon mijn popbox in messenger, je kan alleen niet zien of er mail binnenkomt (misschien met 6 inmiddels wel door de mailserver in te vullen?)
Dat kan wél, als je MSN Plus! hebt kun je daar ook gewoon (net als wanneer je Hotmail had gehad) zien hoeveel nieuwe mailtjes je hebt.
Pagina: 1