Ik ben bezig met het digitaliseren van originele foto's van de fotograaf... heb deze ingescand @ 600 dpi. Ik vind dat alles erg geel naar voren komt, en krijg dit ook niet weg/minder met andere scaninstellingen.
Dus sla ik aan het photoshoppen...
alles oogt onnatuurlijk mijns inziens en is veel te geel
onbewerkt:

Als ik een poging doe met colorbalance om het geel te verminderen, komt de complementaire kleur juist naar boven, niet zo heel verkeerd, maar wordt een beetje "bont" zo, daarbij is het geel nog steeds erg aanwezig... Daarbij wordt wit nu wel heel erg wit, en ik denk zelfs dat details gewoon verdwijnen nu rond de bodem van de badkuip...
bewerkt:

doe ik iets helemaal verkeerd? ben ik een prutser of valt het allemaal wel mee en is dit relatief simpel te verhelpen?
Dus sla ik aan het photoshoppen...
alles oogt onnatuurlijk mijns inziens en is veel te geel
onbewerkt:

Als ik een poging doe met colorbalance om het geel te verminderen, komt de complementaire kleur juist naar boven, niet zo heel verkeerd, maar wordt een beetje "bont" zo, daarbij is het geel nog steeds erg aanwezig... Daarbij wordt wit nu wel heel erg wit, en ik denk zelfs dat details gewoon verdwijnen nu rond de bodem van de badkuip...
bewerkt:

doe ik iets helemaal verkeerd? ben ik een prutser of valt het allemaal wel mee en is dit relatief simpel te verhelpen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.