subtitles in zwarte balk

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik bsplayer om subtitles af te spelen maar deze worden op mn tv "in" de film weergegeven. Ik wil ze in de zwarte balk zien onder de film. Ik heb al met de search gezocht en toen zag ik een of ander programmatje waar je bij subtitles "use left over space" moest aanvinken, zodat hij dus in de zwarte balk onder komt en niet in de flm zelf. Kan dit bij bsplayer ook?
(ik weet wel dat je de subtitles in bsplayer kan verplaatsen van boven naar onder maar ik krijg hem daarmee niet in de zwarte balk op de tv, ik kan hem daarmee alleen naar onder en boven plaatsen "in" de film en niet erbuiten zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier maar es: http://abdul1.netfirms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bs-player kun je de subtitles verplaatsen naar elke gewenste locatie. Kijk even in de setup van bs-player, daar staat iets van "position subtiltles -> drag". (ik heb ff geen screenshot ivm dat ik op werk zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zitten die balken wel al in de film?? Want dan kan je pas de subtitles daarinzetten. Als de film een breedbeeld film is, dan heb je best kans dus dat die balken van je tv zijn omdat ie breedbeeld niet ondersteunt. Dus de vraag is heb je een breedbeeld tv, en is de film een breedbeeld film met zwarte balken..?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In die link stond er verder niks over.
Die balken zitten niet in de film zelf, de film is 576x336 dus boven en onder op de tv zie je een zwarte balk. Alleen is het in bsplayer (voor zover ik gezien heb) niet mogelijk om de subtitles onder die 336 pixels (dus in het zwarte gedeelte op de tv) te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Film in BSPlayer in fullscreen zetten, dan heb je op je PC ook 2 zwarte balken (ik veronderstel dat je geen 16:9-monitor hebt :) ), en dan kan je daar gewoon je subs in de zwarte balken plaatsen en tataaa, staan ze ook goed op je TV. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pffffff had ik nog niet aan gedacht Fire69 maar het werkte wel 8) fenx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een klein probleempje. als ik de subtitles verplaats krijg ik een foutmelding als er een subtitle weergegeven wordt waardoor bsplayer afgesloten wordt. De film doet het gewoon totdat er een subtitle weergegeven moet worden, dan loopt hij vast. Op het forum van bsplayer las ik dat je "draw subtitles to overlay surface" moest uitvinken. Dat werkt wel dan loopt hij niet meer vast, maar deze optie moest ik net aanvinken om de subtitles op mn tv te zien, anders zie ik ze niet op mn tv als die optie uit staat. Weet iemand hoe dit komt?

edit: ik gebruik de laatste versie van bsplayer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:36:
Pffffff had ik nog niet aan gedacht Fire69 maar het werkte wel 8) fenx
No prob, ik ben een natuurtalent. :+
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:07:
nog een klein probleempje. als ik de subtitles verplaats krijg ik een foutmelding als er een subtitle weergegeven wordt waardoor bsplayer afgesloten wordt. De film doet het gewoon totdat er een subtitle weergegeven moet worden, dan loopt hij vast. Op het forum van bsplayer las ik dat je "draw subtitles to overlay surface" moest uitvinken. Dat werkt wel dan loopt hij niet meer vast, maar deze optie moest ik net aanvinken om de subtitles op mn tv te zien, anders zie ik ze niet op mn tv als die optie uit staat. Weet iemand hoe dit komt?

edit: ik gebruik de laatste versie van bsplayer
Staan allebei je monitor en je tv actief? Mbv cloning of zo?
Het kan zijn dat je je monitor moet disabelen om de overlay op je tv goed te krijgen.
Pagina: 1