Help! ik vat et ff nie meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik heb Vrijdag op de hcc upgrade spulletjes gekocht voor mn pctje ( Abit KT7-raid + duron 700 + 128mb geheugen)
Ik had een p2-400 op een aopen ax6b mobotje...

Nu hebbik alles suc6vol er in gepropt en netjes alles aangesloten, en een verse install van windows.

Maar nu merk ik eigenlijk niet echt veel van een performence boost.. :( :( :(Niet door de CPU en ook niet door mn geheugen! In games lijkt mn FPS ook niet bijster veel hoger! :'( :( Alleen mn koe geeft een (veel) hogere score aan! dee ik eerst 0.6 mkey/s doe ik nu 2.3mkey/s (of iets in die richting) daar is het verschil WEL groot!

Kan iemand mij een hint geven waarom ik nix merk en wat dan te doen?
(ps ja ik heb de via drivers geinstalled)
verdere system specs :

Abit KT7-RAID (raid uitgeschakeld omdat ik nog ff op andere hdd zit te wachten)
Duron700@812 (nog niet verder gegaan)
256Mb 133Mhz
Asus v6600 DLX 32MB
Sb Live
Fujitsu 27GB Udma66 7200rpm (op een ata66 kabel)
Adaptech 2904CD (scsi2 kaart)
Plextro 8x2x20scsi2 (niet relevant)
Aopen 36x (niet relevant)
100Mbit nwkaart (niet relevant)

@ the moment draai ik w2k! MAar daar zou ik toch (ondanks dat et trager is dan 98) WEL verschil moeten merken!

Morgen install ik W98se (weer) en ga es kijken hoe het daar zit!

In 2k zit mn 3dmark score om en nabij 3700

EVT zou et ook leuk zijn als iemand met vergelijkend systeem wat info kan geven over fps in q3 bijvoorbeeld of behaalde 3dmark scores..

Alvast bedankt!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Hallo Maxxmark, grappige naam.
Hmmm.. staan je CAS / RAS settings optimaal in je bios?
Je kan met trial en error de laagst mogelijke settings vinden.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
jaja tuurlijk! Mn cas staat al op 2..
en al mn andere bios instellingen zijn al getweaked! op een paar dingetjes na!

Het enige waar ik in mn bios nog mee verder moet rommelen is mn FSB/Multiplier/VCore :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb tijdens hcc een Msi K7T Pro2 en duron 700 gekocht en wat een stabiel kreng is dat zeg, hele dag al aan en koe erop. Ik heb hem op 850 Mhz draaien, hoger kan ie nog niet(niet goed genoeg ingekleurd)maar met 3dmarks heb ik toch een winst van 2300 tov eerst met mijn Cellie 466 op 640x480 16bit
en UT van 30 naar 100 fps op 640x480 16bit

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 23:34 schreef OO0nMe het volgende:
Ik heb tijdens hcc een Msi K7T Pro2 en duron 700 gekocht en wat een stabiel kreng is dat zeg, hele dag al aan en koe erop. Ik heb hem op 850 Mhz draaien
Wat had je eerst voor PC? :)
Zon sprong in 3dmark score dat schreeuw om weten wat je eerst had :P

Verwijderd

Ehm maar je hebt toch geen nieuwe videokaart gekocht?
Dan is het toch geen wonder dat je FPS niet plots de pan uitrijzen :?

Je processor doet zeer weinig met betrekking tot renderen dan je videokaart zelf :(

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 23:39 schreef Onverlaat het volgende:
Ehm maar je hebt toch geen nieuwe videokaart gekocht?
Dan is het toch geen wonder dat je FPS niet plots de pan uitrijzen :?

Je processor doet zeer weinig met betrekking tot renderen dan je videokaart zelf :(
Jawel! de Proc was een redelijk grote bottleneck bij mij geworden! De processor kon niet genoeg data meer aanvoeren voor de videokaarT! had voor mn p2-400 een p2@333 (scheeld maar 66 Mhz) en dat verschilde gewoon al een flinke score in 3dmark!

Dus daarom sta ik verwonderd dat van 400 -> 812 vrijwel GEEN verbeterde performence geeft!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Ik had eerst een Cellie 466 met Abit BE6
16mb Tnt2 :( , 128mb ram, enz. alleen maar mijn mobo en cpu vervangen. 3dmarks op laagste resolutie en 16bit was daarvan slechts 1000, en met mijn duron @850 en Msi is ie nu 32xx :P Hogere resoluties waren ook wel wat beter, maar niet 3x zo veel, ligt namelijk aan mijn #$%^!# videokaart.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Ehm ja de grote Onverlaat staat eigenlijk met zijn mond vol tanden na deze openbaring.

• Erhnam
  • Laatst online: 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Met mijn Geforce2 Pentium 933 196 meg haal ik in 3dmark 7600 :) Probeer eens andere drivers ofzo wat draai je nu ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Zoals ik al zei draai ik nu w2k en daar is de performence in 3d altijd slechter (maar ik zou toch moeten merken DAT er performence winst is! ook al isset w2k...)

Verder heb ik een van de nieuwste Asus Drivers (ik weiger detonator drivers te geberuiken omdat die gewoon niet de dingen ondersteunen die de asus drivers wel doen)

En asus is altijd heel vlot met het implementeren van nieuwe deto drivers... dus daar zal het niet aan liggen.

Pagina: 1