[xp] melding geven bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:11

snoei

kabels... :D

Topicstarter
vroeger (bij win 2k, 98 enz) kreeg je een melding als je je pc uit wilde schakelen en er iemand anders nog een bestand van je pc gebruikt dat je geshared hebt.

Bij xp gebeurt dit niet meer bij mij, klopt dit of is deze optie ergens aan te schakelen. Het is namelijk behoorlijk frustrerend als mijn collega zijn computer weer eens een keer uit zet en ik midden in een bestand zit.

Verwijderd

een netwerk share bedoel je?

• snoei

snoei

Topicstarter
ik bedoel dus dat als iemand bestanden van een share in gebruik heeft en ik dan de pc wil uitschakelen dat dat niet zomaar gaat, maar dat ik een melding krijg van "er is nog 1 gebruiker actief op uw pc"

• snoei

snoei

Topicstarter
heeft iemand deze melding al ooit eens gehad bij xp, of bestaat ie helemaal niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op zich heel leuk, maar je kan gewoon je netwerk monitoren via je Systeem-management.
Rechtsklik op Deze Computer, en kies voor Beheren/Manage.
Daar heb je een kopje netwerk(shares) en je kan zien of er nog verbindingen zijn met anderen. Die melding uit Win98 was op zich handig, ware het niet dat Win98 de verbinding open liet staan, ook als iemand niet meer met je shares bezig was.

Verwijderd

Hij bedoelt als iemand een bestand kopieert van systeem1 dat dan de persoon achter systeem1 probeert de computer uit te schakelen dat hij dan een melding krijgt van dat er nog een bestand in gebruik is.

De gebruiker kan alsnog kiezen om af te sluiten of om te w88.

Maar waar je het aan/uit zet geen idee

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 12:46 ]

• snoei

snoei

Topicstarter
dat bedoel ik dus (of als een andere gebruiker aan een word bestand werkt op mijn systeem, en halverwege erachter komt dat ie niet meer kan saven aangezien de pc uit staat (meestal hangt word dan allang))

dus, wie weet of dit nog mogelijk is in xp?
Pagina: 1