Toon posts:

[MSI K7N2G-L] Nforce Control Panel weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een computer met een MSI K7N2G-L moederbord in elkaar gezet en wil graag het onboard 5.1 geluid gebruiken door de drie uitgangen op het mobo. Ik heb in het mobo boekje gekeken, daar stond in dat je de instellingen daarvoor in het Nforce Control Panel in kan stellen. Ik heb de drivers van de bijgeleverde CD geïnstalleerd, maar geen Control Panel. Ik kan wel bij de gewone geluidsinstellingen van Windows aangeven waar ik de uitgangen voor wil gebruiken en ook aangeven dat ik 5.1 speakers heb, maar toch werkt maar een uitgang, de gebruikelijke.

Ik denk dat dit allemaal opgelost kan worden met het Nforce Control Panel, maar kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan moet komen of waar die is? Ik heb gezocht en ergens gelezen dat de Realtek driver daarvoor geïnstalleerd moet worden. Dat leek mij raar, omdat die wel op de CD moest staan, maar goed, ik heb dat wel gedaan. Nog geen Nforce Control Panel. Wie helpt mij daar aan?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ze bij mijn K7N2 Delta in het configuratiescherm van XP staan.

Verwijderd

Topicstarter
In het configuratiescherm staat niets van de NForce2, alleen de Nview bureaubladbeheer. Intussen heb ik ook de drivers van Nvidia (niet de internationale versie) gedownload en geïnstalleerd, maar nog steeds geen Control Panel. Ik heb hier geen breedband, dus "even" de internationale versie downloaden is er niet bij.. maar als het moet..

Zouden die drivers kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
En nu heb ik de internationale drivers zelfs gedownload, nog steeds hetzelfde. Met het audiobestandje uit de directory heb ik wel uit alle kanalen geluid, maar "gewoon" niet. Waar ligt het wel aan?!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zoek met je mee! Omdat ik een Creative Audigy bezit, gebruik ik de onboard sound niet. Maar toen ik het probeerde, kreeg ik het niet voor elkaar om de uitgangen voor 5.1 te selecteren, kortom, het Control Panel is niet aanwezig.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het kan wel eens kloppen dat je hem alleen via de windows geluids opties kan bedienen.
In de handleiding staan er 2 gedeelten over het instellen van het geluid, “For MCP2-T” waarbij er gebruik wordt gemaakt van de “Nforce Control Panel” en “For MCP2” waarbij het via de windows “sound and audio devices” wordt ingesteld.
Als ik op de MSI site kijk staat daar bij de K7N2G (MS-6570):
  • K7N2G-L (IGP+MCP2, Onboard 10/100 Lan)
  • K7N2G-ILSR (IGP+MCP2-T, IEEE1394, Serial ATA RAID and 10/100 Lan)
Dus het lijkt er op dat de K7N2G-L een MCP2 chip heeft en daardoor geen Nforce Control Panel.

Wat ik er ook uit kan opmaken is dat het wel mogelijk moet zijn 5.1 te gebruiken en in te stellen via de gewone geluisinstellingen.
Ga bij volume control naar de oties en zet advanced controls aan.
Dan komt er een knop advanced te voorschijn en daar kun je aangeven dat je rear speakers op de line in zitten en de center speaker en subwoofer op de microfoon uitgang.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is, kijk anders nog eens in de handleiding daar staat het allemaal in.

Verwijderd

Topicstarter
Haldo, dank je voor je reply, maar die instellingen in Windows hebben er geen effect op, ik had die vinkjes al gevonden. Zie ook mijn openingspost. Dat stond wel aan.

Ik heb, however, de oplossing wel gevonden: de drivers van Realtek zelf werken wel goed. Dan heb je on board surround. Niet van Nvidia, niet van MSI/ASUS.. Heel slordig vind ik dat, want als je zoekt op internet kom je dit probleem heel vaak tegen en bijna nooit een oplossing (toevallig deep down hidden op een MSI forum tegengekomen. Echt slecht.)

Maar het werkt nu, gelukkig!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:31 ]

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:04

Majapro

Deventer

op je url krijg ik dit: Sorry, the page you requested was not found'' het wordt steeds slordiger lijkt het wel

maar asl ik je goed begrijp heb jij met dit mobotje surround 5.1 voor elkaar gekregen door dat in windows zo in te stellen?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Download van realtech de drivers en je krijgt een vergelijkbaar menu heb t zelfde probleem maar zo werkt t ook :D

http://www.tweakers.net/meuktracker/5415
Pagina: 1