Ik heb gister een computer met een MSI K7N2G-L moederbord in elkaar gezet en wil graag het onboard 5.1 geluid gebruiken door de drie uitgangen op het mobo. Ik heb in het mobo boekje gekeken, daar stond in dat je de instellingen daarvoor in het Nforce Control Panel in kan stellen. Ik heb de drivers van de bijgeleverde CD geïnstalleerd, maar geen Control Panel. Ik kan wel bij de gewone geluidsinstellingen van Windows aangeven waar ik de uitgangen voor wil gebruiken en ook aangeven dat ik 5.1 speakers heb, maar toch werkt maar een uitgang, de gebruikelijke.
Ik denk dat dit allemaal opgelost kan worden met het Nforce Control Panel, maar kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan moet komen of waar die is? Ik heb gezocht en ergens gelezen dat de Realtek driver daarvoor geïnstalleerd moet worden. Dat leek mij raar, omdat die wel op de CD moest staan, maar goed, ik heb dat wel gedaan. Nog geen Nforce Control Panel. Wie helpt mij daar aan?
Ik denk dat dit allemaal opgelost kan worden met het Nforce Control Panel, maar kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan moet komen of waar die is? Ik heb gezocht en ergens gelezen dat de Realtek driver daarvoor geïnstalleerd moet worden. Dat leek mij raar, omdat die wel op de CD moest staan, maar goed, ik heb dat wel gedaan. Nog geen Nforce Control Panel. Wie helpt mij daar aan?