Toon posts:

DVD's worden in RGB mozaiek afgespeeld na een OC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit nou hier, bij I/O controllers of bij Audio Video hoort maar mijn DVD speler speelt geen DVD's meer fatsoenlijk af. Ik heb vrijwel alles flink overgeclockt waardoor ik eerder ook problemen had met artifacts op m'n DVD's maar nadat ik mijn GPU, videogeheugen en AGP/PCI frequenties terug had geclockt had ik weer perfect beeld.

Om een of andere rare reden heb ik het deze keer nog veel erger. DVD programmas crashen of geven RGB geblokte static in plaats van video waarbij af en toe wat geluid te horen is.
(een voorbeeld van een anders erg mooie dvd ;()
Afbeeldingslocatie: http://www.xezium.nl/Smoosh/deletemaar.gif
De AGP/PCI heb ik verder nooit weer verhoogd en na deze weer op 67/33 te zetten kreeg ik niet eens meer static maar alleen crashes. :'( Waar zou het aan kunnen liggen?

Het volgende is het enige relevante wat ik kan bedenken dat ik aan m'n computer de laatste tijd heb veranderd:
- GPU + memory van mijn Hercules ATi Radeon 9700 op default gezet.
- P4 2.66 GHz CPU teruggeclocked van 3.15 GHz naar 2.9 Ghz
- Nimo codec pack en Kazaa-lite codec packs geinstalleerd + BSplayer

Verder kan ik niets bedenken...
Alvast bedankt trouwens :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:12

Remy

I usually get 100% accuracy

Move DOC > OM

Aangezien je je sys hebt teruggeclockt, en het toch dat beeld blijft geven, is er wel degelijk wat aan de hand ;). Of het nou het mobo, je DVD-drive of een ander onderdeel is, valt zo gauw niet te zeggen. Vertel wat volledigere specs, zoals wat voor DVD-drive je hebt, en gebruik ook de mooie search hier op GoT.

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test de DVD-drive eens in een andere bak. Indien deze goed blijkt te werken, doublecheck dan jouw IDE config, probeer andere kabels, hang de DVD single, haal alle codecs van jouw bak weg en doe als de laatste hoop een Windows reinstall :)

verder heb ik de titel ietwat verduidelijkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 25-06-2003 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 25 juni 2003 @ 18:44:
Move DOC > OM

Aangezien je je sys hebt teruggeclockt, en het toch dat beeld blijft geven, is er wel degelijk wat aan de hand ;). Of het nou het mobo, je DVD-drive of een ander onderdeel is, valt zo gauw niet te zeggen. Vertel wat volledigere specs, zoals wat voor DVD-drive je hebt, en gebruik ook de mooie search hier op GoT.
De DVD speler zelf is een merkloos ding uit een ALDI computer. Hij heeft het tot nu toe altijd prima gedaan en kan nu ook nog steeds gewoon CD's lezen. Alleen DVD's werken niet. Ik denk dat het eerder om een (BIOS) setting gaat dan om een onderdeel dat slecht functioneert.

Extra specs:
- CPU: P4 2.66 GHz @ 2.9 GHz (4 maanden oud)
- VCore: 1.575 V
- AGP/PCI freq: 76/38
- Mobo: P4T533 met 512MB Rimm (beiden 4 maanden oud)
- Windows XP Pro + SP1
- DVD driver: (winxp standaard) IDE DVD-ROM 16X (Microsoft version 5.1.2535.0)
- DVD is slave aan CD-schrijver

(Ik zal trouwens zometeen een andere DVD speler lenen om uitproberen...)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus, je draait XP en CD's werken prima en DVD's niet? Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "CD/DVD lezers/branders werken niet goed onder Winows" :)

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gepruts heb ik bijna alles daarvan ook uitgesloten behalve Windows opnieuw installeren. DVD is nu slave van de HDD en geeft nog precies hetzelfde beeld (behalve bij een paar AGP/PCI freqenties waarbij hij zegt helemaal geen schijf te kunnen vinden als er een DVD in zit in plaats van een mozaiek geven. CD's nog wel)

Alle codec-packs heb ik verwijderd en zelfs een wat ouwere Toshiba DVD speler doet exact hetzelfde als de drive die ik nu gebruik. Eigenlijk heb ik dus geen idee wat ik verder nog zou kunnen proberen dus als niemand nog ideetjes heeft ga ik dan toch maar opnieuw windows er op gooien ;(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

ik heb het ook met windvd of powerdvd
hardware accel in die programma's uitzetten verhelpt het probleem
Pagina: 1