Toon posts:

Mensen moet overal tegelijk zijn ? Of is dat bedrog ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het idee dat mensen (met z'n allen dus) altijd overal en tegelijk
moeten zijn :

- 's ochtends allemaal in die auto in de file om een uur of 8
- 's middags weer allemaal in die auto in de file om een uur of 5
- Als het warm weer is moet iedereen persee op het strand liggen
- 's avonds in de supermarkt : tering druk
- In pretparken, ellenlange rijen
- Uitgaansgelegenheden, altijd bomvol
- Bellen naar helpdesken - teringlange wachtrijen (ongeacht welke)

Wat voor maatschappij leven wij in ? Dat iedereen alles schijnbaar
tegelijk moet doen. Soms heb je dan wel eens de neiging te denken van
: "rot nou toch eens naar huis". :)

Kantoortijden ook, waarom wordt er geen wet ingevoerd die bepaalde
tijden aan bedrijven moeten koppelen wanneer hun (kantoor) personeel
moet beginnen? Dit zou handig zijn om de hoeveelheid files tegen te gaan,
dus gedoseerd de snelweg op en niet met z'n allen in 1x.

Ben ik de enigste die dat gevoel heeft of zijn er meerdere GoT-ers ?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:21

Hu9o

Schokkend

Er zijn gewoon veeeel mensen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

er zijn teveel mensen op een teklein stukje land:P mwah van files heb ik hierzo in noorden (roden, 20 km van groningen, 23 km van assen) niet zo veel last van;-) uitgaansgelegenheden e.d. wel gigantsch druk over et algemeen:S

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet iedereen wil in die rij staan, maar "moeten" gewoon van het "systeem".
Wil je dus niet in de rij staan, zou je het "systeem" moeten veranderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 17:43:
Ik krijg het idee dat mensen (met z'n allen dus) altijd overal en tegelijk
moeten zijn :

- 's ochtends allemaal in die auto in de file om een uur of 8
- 's middags weer allemaal in die auto in de file om een uur of 5
- Als het warm weer is moet iedereen persee op het strand liggen
- 's avonds in de supermarkt : tering druk
- In pretparken, ellenlange rijen
- Uitgaansgelegenheden, altijd bomvol
- Bellen naar helpdesken - teringlange wachtrijen (ongeacht welke)

Wat voor maatschappij leven wij in ? Dat iedereen alles schijnbaar
tegelijk moet doen. Soms heb je dan wel eens de neiging te denken van
: "rot nou toch eens naar huis". :)

Kantoortijden ook, waarom wordt er geen wet ingevoerd die bepaalde
tijden aan bedrijven moeten koppelen wanneer hun (kantoor) personeel
moet beginnen? Dit zou handig zijn om de hoeveelheid files tegen te gaan,
dus gedoseerd de snelweg op en niet met z'n allen in 1x.

Ben ik de enigste die dat gevoel heeft of zijn er meerdere GoT-ers ?
Nee, iedereen heeft dat gevoel, want het is ook gewoon zo.

Wat jij beschrijft heeft duidelijke oorzaken. Eén daarvan is bijvoorbeeld het klimaat. Het is al te simpele pragmatiek om de werktijden gewoon te willen verschuiven zodat niet iedereen tegelijk gaat; de gemiddelde Nederlander wil nou eenmaal een paar uur na zonsopgang gaan werken en wil na ongeveer 8 uur weer naar huis. Het gaat denk ik om bepaalde optimum-waarden die zo langzamerhand in ons bioritme ingeslepen zijn.
Diep ermee verweven is onze cultuur. Met onze nuchtere werkzame Calvinistische achtergrond van orde en regelmaat is het van belang een stevig ritme in je dag te hebben. Zo is dat nou eenmaal gegroeid.

Je doet daar weinig tegen met een werktijdenbepaling van hogerhand. Er kleven ook immense bezwaren aan de praktische uitvoering van zoiets. Misschien zou jij een week willen hebben waarin je op maandag om 05 uur 's ochtends begint en om 13 uur 's middags stopt, op dinsdag een half uur later, woensdag nog later, donderdag weer eerder en vrijdag weer eerder. Van een ander zou je dan eisen dat zijn arbeidstijdensinus niet in fase is met die van jou. En zo zou je heel Nederland mooi genivelleerd willen zien. Maar zulke variabele werktijden druisen eenvoudigweg in tegen de menselijke zucht naar regelmaat, overzicht en orde. Ik ben er zeker van dat er weinig Nederlanders te vinden zijn voor zo'n systeem.

Waarom doe jij trouwens in vredesnaam 's avond boodschappen? Waarom zou je het niet 's ochtends om 5 uur doen? En waarom zou je bij warm weer in vredesnaam naar het strand gaan? Dat kun je, gezien het aantal mensen, beter in de winter doen. En waarom ga jij in vredesnaam uit in het weekend? Je bent gek, op woensdagmiddag is het veel minder druk in je favoriete tent.

Waar jij je aan stoort, is in feite de onontkoombare massadynamiek van een samenleving. Er is niets aan te doen. Het is onvermijdelijk. Je kunt je er dus beter niet te veel van aantrekken en een modus vinden om er mee om te gaan. Bijvoorbeeld door de lachende derde te zijn en fluitend naar het strand te gaan in de winter, en naar de supermarkt 's ochtendsvroeg, en naar je werk 's nachts. Waarom niet?

Overigens, troost je: de schoolvakanties zijn wel een beetje zo ontworpen dat niet heel Nederland tegelijk naar Texel of naar Zouteland of naar Zuid-Frankrijk gaat. De boel is verdeeld in regio's die gefaseerd vakantie krijgen. Natuurlijk - onvermijdelijkerwijze - is er wel een piek waarop iedereen vakantie heeft. Daar is niks aan te doen; de Nederlander wil zomervakantie, geen wintervakantie. Kijk, daar heb je in een notedop je probleem.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 18:26 . Reden: typo ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens zou de TS zich nog eens verbazen over het aantal mensen die ploegendienst draaien en dus hele andere werktijden hebben.

Verwijderd

Dat is nou 1 van die redenen dat ik van 11:00 tot 19:00 werk :) nergens last van. Een andere reden is dat ik graag uitslaap trouwens.

Verwijderd

In Belgique hebben ze glijdende werktijd ;) beginnen van 7.30 tot 10.00 en zelf bepalen wanneer je weggaat naarmate je vroeger of later binnen komt. Ook thuiswerken schijnt problemen als filevorming aan te willen gaan....

Ik vind 'druk' wel gezellig. How About That! Ik bedoel, wie rustig wil leven zonder deze stress en drukte om zich heen, die kan bijvoorbeeld uitwijken naar Noorwegen. Daar krijg je als nederlander een lappie grond of kan je een ambacht gaan uitoefenen. Noorwegen kampt met het probleem dat de jongeren juist uit hun rustige dorpjes vertrekken en de 'drukke' stad opzoeken :( Hierdoor lopen de dorpen leeg.

Misschien een idee?

Verwijderd

Jij noemt glijdende werktijden in België. Heb je daar meer info over? Het is op zich wel een interessante vraag in hoeverre dat doorgevoerd is daar. En wat voor invloed het nou werkelijk heeft op de drukte van het openbare leven.

Meer algemeen gesteld: zijn er economieën/maatschappijen die zo flexibel zijn als de droom van de TS? Of die die flexibiliteit benaderen, significant meer dan het ons of ons buurland lukt?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 11:54

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb het weleens als ik op een trein sta te wachten ofzo waarvan je al van tevoren weet dat 'ie bomvol gaat zitten, als je de mensen op het perron bekijkt. Dan heb ik zoiets van, JEZUS, kunnen jullie niet gewoon een andere keer gaan ofzo ? Maar ja, dan bedenk ik me ook wel weer dat ik er OOK sta en dat ik OOK best een ander tijdstip had kunnen uitkiezen.
Alleen al het feit dat jij op dat moment zoiets denkt geeft al aan dat je net zo hard meedoet, anders had je geen last van die mensen gehad en was je wat anders aan het doen dan [insert random example from topicstart].

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Hu9o schreef op 25 June 2003 @ 17:45:
d'r zijn gewoon TE veel mensen...
Een populatie van 3 tot 4 miljard is voldoende, maar 6,5miljard is egt te veel.
in china hebben ze het 1 kind beleid, maar egt werken doe het niet....

in cina & india wonen samen 2,5 miljard mensen, hetgeen meer is dan 1/3e van de populatie op de wereld :-S

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Moet je naar buiten de Randstad wonen, dan ben je van het probleem af... Ik vind het geweldig om op vakantie te gaan naar Gelderland.. :z Lkkr rustig en geen enkele druk. :)

dikzak

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor het geval het nog niet opgevallen was: de meeste mensen werken samen met collega's. Neem een profvoetballer: die kan ook niet besluiten om maar een half uur later te komen omdat het zo druk bij het stadion is als de wedstrijd begint. De meeste mensen hebben het makkelijker, maar enigzins tegelijk werken is vaak wel nodig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De mens is een kuddedier.
Kuddedieren denken vaak het zelfde, doen vaak het zelfde en willen vaak het zelfde.

We gaan bij elkaar wonen, maar we zetten wel een hekje om onze tuin, we kijken graag reality series, maar we willen wel onze privacy.

En waarom zouden we dan niet met z'n allen op de zelfde tijden de zelfde dingen doen?
Ht is algemeen geaccepteerd dat we van 9:00 tot 17:00 werken en om 18:00 eten en om 20:00 Journaal kijken.

-edit-
En we proberen allemaal uniek te zijn, maar het komt allemaal op het zelfde neer.
Het is een trend om uniek te zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Resistor op 26-06-2003 19:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Als het jou zo opvalt, dan ben jij dus zelf ook vaak op die drukke plaatsen op de drukke tijden. Je doet er dus zelf aan mee. Minder drukte begint bij jezelf:

- Ga niet naar grote discotheken, maar naar kleine kroegjes
- Ga niet met de auto, maar met de fiets naar je werk/studie
- Ga niet naar lowlands, maar naar kleinere festivalletjes
- Ga niet naar de Efteling, maar naar een museum
- Ga niet 's zomers als het warm is naar het strand, maar in november als het hard waait.

Ik kan je vertellen: het is leuker en veel minder druk :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:46:
Als het jou zo opvalt, dan ben jij dus zelf ook vaak op die drukke plaatsen op de drukke tijden. Je doet er dus zelf aan mee. Minder drukte begint bij jezelf:

- Ga niet naar grote discotheken, maar naar kleine kroegjes
- Ga niet met de auto, maar met de fiets naar je werk/studie
- Ga niet naar lowlands, maar naar kleinere festivalletjes
- Ga niet naar de Efteling, maar naar een museum
- Ga niet 's zomers als het warm is naar het strand, maar in november als het hard waait.

Ik kan je vertellen: het is leuker en veel minder druk :).
SSST!!! straks zit in november het hele strand vol met Tweakertjes :(

/me vind het ook altijd lekker als het rustig is.

Je kunt ook een stuk met de hond gaan wandelen :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leuk topic dit. Het valt me ook weleens op dat veel mensen van een bepaald tijdstip denken "oh, dan gaat toch niemand winkelen, dan is het wel lekker rustig", bijvoorbeeld om 20.30 in de supermarkt.
Hier was het laatst een keer lekker druk 's avonds toen ik hetzelfde plan had.

Mensen gaan dus ook vaak dezelfde uitwijkmogelijkheden zoeken :)

Verwijderd

De mens is naast een kuddedier ook een gezelschapsdier. De meeste gezinnen vinden het toch wel erg gezellig als er 's ochtends samen ontbeten kan worden en 's avonds gedineerd. Nu hebben veel mensen al problemen om nog een "gaatje in hun agenda" te vinden voor bepaalde afspraken. Als men dan ook nog op verschillende tijden gaat werken/leren wordt dit nog ingewikkelder. Je zal dus ergens een midden moeten zien te vinden van spreiding maar toch enigszins gelijktijdig. Het Belgische systeem zoals hierboven genoemt lijkt mij heel aardig.

Verwijderd

Resistor schreef op 26 June 2003 @ 19:15:

En waarom zouden we dan niet met z'n allen op de zelfde tijden de zelfde dingen doen?
Ht is algemeen geaccepteerd dat we van 9:00 tot 17:00 werken en om 18:00 eten en om 20:00 Journaal kijken.
Hmm ik werk van 11:00 tot 19:00, eet nooit voor 20:00 (meestal eerder rond 22:00) en het journaal kijk ik pas als de herhalingen beginnen op Ned2 (dus na 02:00). Ik ben uniek! (net zoals ieder ander :P)

Verwijderd

Je bent uniek!

Je hebt niet het ritme van de 'gemiddelde unieke Nederlander'. Wat doe je nu als je een relatie krijgt met zo'n gemiddelde unieke Nederlander, die dus een ritme heeft dat ongeveer 2,5 uur eerder ligt dan jij? Of zijn dat soort mensen geen optie voor je? (Misschien bevind je je al wel in zo'n situatie).

Verwijderd

oké, onze maatschappij is dus dusdanig ingedeeld dat het grootste gedeelte van de bevolking voor 9 uur op het werk is .. voor 6 uur thuis etc etc. .. dat daaruit voortvloeit dat we allemaal tegelijk onderweg zijn is logisch ?!?

maar nu kwam ik jaren geleden geregeld in de melkweg/amsterdam .. in die tijd had je beneden 3 ruimtes en boven ook nog een paar .. wat mij toen vaker opviel is dat het gros van de mensen zich idd in kuddes beweegt, er komt een groep in een van de ruimtes, blijft XX tijd zitten en op een paar enkelingen na vertrekken ze allemaal bijna tegelijkertijd .. een paar minuten later loopt de ruimte weer vol met anderen die op hun beurt ook weer bijna tegelijk vertrekken .. en het geheel lijkt totaal onafhankelijk van elkaar te gebeuren

Verwijderd

Even over dat er te veel mensen in nederland zijn. (paar jaar geleden moest je trouwens oppassen als je dat zei)
De bevolking van nederland groeit niet of nauwelijks meer met de vergrijzing. Dus alle pogingen om nederland voor te bereiden op meer drukte zijn zinloos. Als je zorgt dat je nu met de drukte om kan gaan, kan het alleen maar beter worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 14:58:
Even over dat er te veel mensen in nederland zijn. (paar jaar geleden moest je trouwens oppassen als je dat zei)
Verklaar je nader ?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 14:58:
De bevolking van nederland groeit niet of nauwelijks meer met de vergrijzing. Dus alle pogingen om nederland voor te bereiden op meer drukte zijn zinloos. Als je zorgt dat je nu met de drukte om kan gaan, kan het alleen maar beter worden.
Hoe kom je daar nou bij? er komen per jaar nog steeds zo'n 80.000 nieuwe mensen bij in nederland dus het wordt gewoon elk jaar drukker hoor. (bron zal ik opzoeken als ik tijd heb)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 20:29:
Je bent uniek!

Je hebt niet het ritme van de 'gemiddelde unieke Nederlander'. Wat doe je nu als je een relatie krijgt met zo'n gemiddelde unieke Nederlander, die dus een ritme heeft dat ongeveer 2,5 uur eerder ligt dan jij? Of zijn dat soort mensen geen optie voor je? (Misschien bevind je je al wel in zo'n situatie).
Geen idee...een compromis zoeken? Ik zal het je laten weten als het voorkomt. Maar ik zal me niet snel aan de 'verzuilde' tijden gaan houden die iedereen maar aanhoudt (zoals heel veel dingen) omdat het nu eenmaal zo is.
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 16:41:
oké, onze maatschappij is dus dusdanig ingedeeld dat het grootste gedeelte van de bevolking voor 9 uur op het werk is .. voor 6 uur thuis etc etc. .. dat daaruit voortvloeit dat we allemaal tegelijk onderweg zijn is logisch ?!?

maar nu kwam ik jaren geleden geregeld in de melkweg/amsterdam .. in die tijd had je beneden 3 ruimtes en boven ook nog een paar .. wat mij toen vaker opviel is dat het gros van de mensen zich idd in kuddes beweegt, er komt een groep in een van de ruimtes, blijft XX tijd zitten en op een paar enkelingen na vertrekken ze allemaal bijna tegelijkertijd .. een paar minuten later loopt de ruimte weer vol met anderen die op hun beurt ook weer bijna tegelijk vertrekken .. en het geheel lijkt totaal onafhankelijk van elkaar te gebeuren
Ongecoordinerend zwermgedrag noemen we dat. Er is geen hierarchie, geen leider maar toch lopen de dingen synchroon en lijkt het op gecoordineerde samenwerking. Veel diersoorten vertonen ook dergelijk gedrag, mieren en bijen bijvoorbeeld, of ganzen. In een V-Formatie vliegen is een goed voorbeeld, de gans die vooraan vliegt is echt niet de leider ofzo, dat kan een dag later weer een andere zijn...de V-formatie wordt dus niet gecoordineerd, maar toch vliegen ze netjes in een V...blijft een apart fenomeen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 18:01:
Ongecoordinerend zwermgedrag noemen we dat. Er is geen hierarchie, geen leider maar toch lopen de dingen synchroon en lijkt het op gecoordineerde samenwerking. Veel diersoorten vertonen ook dergelijk gedrag, mieren en bijen bijvoorbeeld, of ganzen. In een V-Formatie vliegen is een goed voorbeeld, de gans die vooraan vliegt is echt niet de leider ofzo, dat kan een dag later weer een andere zijn...de V-formatie wordt dus niet gecoordineerd, maar toch vliegen ze netjes in een V...blijft een apart fenomeen.
Ik ben het grotendeels eens met je verwoording maar ik zou het niet gans ongecoordineerd noemen. Het is inderdaad niet gecoordineerd op het niveau van de individuele ganzen of mieren, maar dat betekent niet dat het totaal ontbloot is van enige coordinatie op enig niveau (dat bedoel je ook niet denk ik).

Er zijn oorzaken op macroniveau (emergerend uit microniveau's) die deze 'orde uit chaos'-verschijnselen doen ontstaan. Of eigenlijk moet ik nog voorzichtiger zijn (als ik het woord oorzaak gebruik is het te verleidelijk om een eenvoudig causaal verband te zien). De orde die ons als (meta)waarnemers opvalt emergeert uit dat wat er op de lagere niveaus gebeurt.

Zulke fenomenen zijn machtig interessant. Wellicht zou het een remedie zijn voor de frustratie van de TS om dit soort zaken eens te bestuderen; studie ervan zou ongetwijfeld uitmonden in meer begrip voor de zaken die hij aan de orde stelt...
(NOFI natuurlijk ;) )

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wat ik mij altijd afvraag als ik een keer in de spits van Amsterdam naar Utrecht rij is het volgende:

Waarom moet iedereen die in Utrecht woont in Amsterdam werken en iedereen die in Amsterdam woont in Utrecht werken.?

Het is wel niet zo zwart/wit maar het lijkt wel zo. Waarom werken we niet gewoon allemaal in de plaats waar we wonen? Het is pas iets van de laatste 30 tot 40 jaar dat dit gemeengoed is. Al die eeuwen daarvoor ging het prima, werken in je woonplaats.

Dit is naar mijn idee ook de oorzaak van dat iedereen alles op het zelfde moment doet. Ik zie maar weinig mensen die zo flexibel zijn die na het werk eerst boodschappen gaan doen en daarna pas naar huis rijden. Nee hoor, we moeten allemaal eerst naar huis rijden en dan pas boodschappen doen.

De meeste mensen vragen er gewoon om vanwege het niet flexibele karakter van die mensen.

Ik ben vrij flexibel als ik het zelf zeg. Ik probeer bijvoorbeeld geen boodschappen te doen vlak voor en vlak na het uitgaan van de scholen. Dan is het altijd erg druk!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Wekelijks maak ik dit ongenoegen met drukte mee in het lokale café'tje in Wageningen. Het is er altijd rond middernacht/1 uur druk,druk,druk. Wat gebeurt er dan? Het wordt er loei heet, en niemand kan door de drukte fatsoenlijk dansen. Wat gebeurt er? Mensen gaan om 2 uur weg, en dan wordt het juist wel leuk, want dan kun je wel goed dansen. De paradox: het zijn de mensen die weggaan die ervoor zorgen dat het een leuke avond wordt :) (ik ga nooit vroeg weg :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 20:26 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:26:
Wekelijks maak ik dit ongenoegen met drukte mee in het lokale café'tje in Wageningen. Het is er altijd rond middernacht/1 uur druk,druk,druk. Wat gebeurt er dan? Het wordt er loei heet, en niemand kan door de drukte fatsoenlijk dansen. Wat gebeurt er? Mensen gaan om 2 uur weg, en dan wordt het juist wel leuk, want dan kun je wel goed dansen. De paradox: het zijn de mensen die weggaan die ervoor zorgen dat het een leuke avond wordt :) (ik ga nooit vroeg weg :) )
Waarom ga je er dan niet pas na 2 uur heen? Waarom zorg je er zelf dan dus ook voor dat het zo vol wordt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Helaas is Nederland nog niet vol genoeg om dit daadwerkelijk te realiseren. Andere dichtbevolkte gebieden zoals Tokio, Japan zijn dit wel. Zeer prettig daar: 24uur buurtsupertjes, recreatie- en sportfaciliteiten 7 dagen per week (tot laat in de nacht) toegankelijk, enorm goed openbaar vervoer.

Uiteindelijk is er geen ontkomen aan. Er is een kritische punt wanneer het niet meer mogelijk is dat we allemaal tegelijk te gaan forenzen, werken en recreëren. Persoonlijk kan ik niet wachten tot het zover is.

Verder ben ik wel eens met de TS dat er wetgeving moet komen die spreiding moet bevorderen. Verplichte spreiding van kantoortijden lijkt een goed plan. Dat is overigens ook nog eens efficiënt omgaan met kantoorruimte die nu 12 uur per dag niet gebruikt wordt. Stel je voor dat Hoogovens 12 uur per dag de smeltoven stil legt :) Waanzin...

Een goed begin zou zijn om openingstijden van winkels, banken, postagentschappen en overheidsinstellingen verplicht te spreiden. Ik denk dan aan 3 dagen per week s'ochtends en s'middags open zijn en 3 dagen per week s'middags en s'avonds open zijn. Hierdoor heeft iedereen tenminste gelegenheid boodschappen te doen of iets te regelen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Waarom ga je er dan niet pas na 2 uur heen? Waarom zorg je er zelf dan dus ook voor dat het zo vol wordt?
Je moet er voor half twee binnen zijn, en om half twee staat er een rij buiten :P

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op 01 July 2003 @ 23:56:

Een goed begin zou zijn om openingstijden van winkels, banken, postagentschappen en overheidsinstellingen verplicht te spreiden. Ik denk dan aan 3 dagen per week s'ochtends en s'middags open zijn en 3 dagen per week s'middags en s'avonds open zijn. Hierdoor heeft iedereen tenminste gelegenheid boodschappen te doen of iets te regelen.
Goed punt, dat houdt de mensen die DAAR werken weer uit de spits.
Aparte kantoortijden zouden per bedrijfstak via de weg vastgelegd moeten
worden. Bv metaal beginnen om 7:00 uur, karton om 7:30, voor mij part avond diensten, zodat er ook weer tijd bestaat om overdag iets te kunnen doen.

Even iets regelen is nu niet mogelijk, daar moet je al speciaal vrij voor vragen :(
Pagina: 1