Toon posts:

Brander errors snap er niks meer van :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeeey ik heb deze post al bij mobo's etc geplaats maar daar stond hij gewoon verkeerd dus open ik hem hier (close de andere dus maar :))

ik had eindelijk weer een goed draaiend systeem zonder enige problemen maar ineens houd mijn brander ermee "op". Ik kreeg allerlei errors buffer under runs etc noem het maar op. Ik naar de winkel:"hij is KADUK" ik krijg een nieuwe brander mee een
MSI52-A2 (52/24/52) lekker snel ding dus zou je zeggen

naja ik deze erin doen krijg nog steeds allemaal errors. Ik snap er dus echt helemaal niks van

Wat heb ik tot nog toe gedaan?
Windows XP opnieuw geinstalleerd (sp1)
Nero 5 en Adaptec 6 geprobeerd
Alleen 1hd en mijn brander aangesloten, zowel op 1ide kabel (rounded en op een normale) hd op master brander op slave, op 2 lose rounded geprobeerd, op een oude en een rounded geprobeerd.

Ik heb verder dus niet echt problemen met lezen maar als ik wil branden krijg ik vaak de melding, can't write end track (zoiets, jullie snappen vast wel wat ik bedoel dat wat je aan het einde brand als "index") of hij stop gewoon ergens op de cd en dan geeft hij gewoon error aan

System:
Xp1700 (liep xp3400 nu nog maar xp2600)
epox 8rda+
2x 256mb 2700
120gb hd
ati 9700
sb live 5.1!

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik denk zelf nu dat mijn moederbord kapot is of kan dat niet of hoe kan ik dat zien?

Verwijderd

Misschien een te zwakke voeding?
Dit probleem heb ik zelf ook. :'(

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:24
Hoe sterk is je voeding?

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toch niet toevallig TrueLaunchbar en dan met name de plugin CD_Control geïnstilleerd hè? Hierin zit een bekende bug die er voor zorgt dat het branden errug beroerd gaat.

Verwijderd

Topicstarter
300 wat voeding,
is idd niet super sterk ofzo maar ik heb echt alles eruit gehaald zit alleen nog 9700 in hd en brander en wat fans (maar die trekken geen stroom)

edgnoj? wat bedoel je daarmee? zegt me dus echt niks :D

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is dit niet dat nForce2 IDE probleem? Welke drivers gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
jaja daar heb ik ook aan gedacht ik heb 2.03 geinstalleerd :) dus de goede ide drivers

Verwijderd

2.78 is al uit toch!? Zou je die eens moeten proberen, heb zelf het zelfde moederboard als jij erin... Maar dan met een Plextor brander... En niks geen problemen... Ik hebook de 2.03 drivers.
Nieuwste bios al erin gepropt? Misschien hard op PIO modus zetten? Misschien wat meer in de bios klooien, wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
PIO modus?
ja ik heb de nieuwste versie van bios (die te downloaden is van epox)
btw die versie 2.78 zitten bugs in ivm de ide drivers

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ga er vanuit dat je vast wel verschilllende CD's hebt gebruikt , maar je weet nooit .... ;)

Met name Nashua CD's hebben nog wel eens slechte batches, die krijg ik hier ook niet gebrand :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Pio modus ipv DMA als hij dat gebruikt...

En de 2.78 drivers PROBEREN kan nooit kwaad lijkt me of wel...?

Verwijderd

Topicstarter
Batches en dat zijn???
ik heb hier nu platinum en nashua geprobeerd. Jullie zeggen dus gewon nog een andere proberen?

Onlyme, PIO ipv DMA dat staat ergens in mn bios neem ik aan? Zegt me verder vrij weinig kan je misschien uitleggen wat het verschil is?

Over de divers, deze zijn d8 ik niet eens te downloaden van de nvidia site omdat ze problemen geven. Er is zelfs een help om ze te uninstallen. Echter ik heb ze wel :) ik kan het dus wel een keer proberen

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

Rival24

I'll Be Back

Verschillende "oplage" van cd's. De ene "batch" is in week 20 gemaakt, de andere in week 30 (ik noem maar wat)
ik heb hier nu platinum en nashua geprobeerd. Jullie zeggen dus gewon nog een andere proberen?
Mja, die 2 merken zijn nou niet echt je van het...... (Platinum :X, Nashua vroeger eens een spindeltje van vern**kt)
Onlyme, PIO ipv DMA dat staat ergens in mn bios neem ik aan? Zegt me verder vrij weinig kan je misschien uitleggen wat het verschil is?
Als je in windows naar apparaatbeheer gaat en eigenschappen doet van je primaire en/of secundaire Ide-kanaal van je IDE ATI/ATAPI-controller, kun je daar DMA, PIO or whatever instellen.
Over de divers, deze zijn d8 ik niet eens te downloaden van de nvidia site omdat ze problemen geven. Er is zelfs een help om ze te uninstallen. Echter ik heb ze wel :) ik kan het dus wel een keer proberen
Proberen kan iig geen kwaad (hoop ik).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog iets gevonden wat misschien de fout kan zijn?
dit staat bij mijn hardware
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jgm.boersen/pics/device.JPG
hier zie ik SCSI????
Het is gewoon IDE kan dat geen kwaad?

Edit, ik zie nu ook pas dat het ook bij mn HD staat? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eeeey :)
weet niemand wat dit inhoud dat hij mn hd en mn brander als SCSI ziet?
maakt dit nog wat uit voor het branden van cd's?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Overklokken kan ook de oorzaak zijn dacht ikzo. Bus snelheid enzo.
Heb gehoord van een cd brander die de geest gaf omdat het systeem te ver was
overklokt...
Misschien verklaard dat de fouten...

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb xp geinstalled op een niet oc'd system en hij loopt nu xp2600 dus niet extreem snel moet mobo makkelijk aan kunnen

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 12:22
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:28:
Ik heb nog iets gevonden wat misschien de fout kan zijn?
dit staat bij mijn hardware
[afbeelding]
hier zie ik SCSI????
Het is gewoon IDE kan dat geen kwaad?

Edit, ik zie nu ook pas dat het ook bij mn HD staat? :?
Ik had hetzelfde probleem met mijn EPOX 8RDA+ dit komt door de nForce drivers installeer je deze niet dan zijn de errors ook weg. Probeer maar eens ;)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
2 dingen:

1) Het zou inderdaad kunnen dat je voeding het niet trekt, maar je hoeft me niet te geloven.
AMD's en dikke VGA kaarten (NV/ATI) zijn stroomvreters, zeker in combo met een aantal disken en CDROM Spelers/CDRecorders. En al heel zeker als je gaat OC-en!

2) Je systeem is (mild) geOC-ed, loopt je PCI-bus niet over zijn toeren?
Als je PCI-bus over de spec. heen zit (33 MHz), dan kan dat ook zijn weerslag hebben op je IDE-controller en andere componenten (Audio/Netwerk, etc.), dus check dit even.

Dus wat doet je systeem zonder de extra hw en niet geOC-ed?
Gaat het dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Jokerlash,
ik zal als ik terug kom van vakantie eens een format geven en dan kijken hoe hij het doet zonder nforce drivers (al zal mn preformance wel omlaag gaan lijkt me :()
kosh66, voeding zoals ik zei is alles eraf alleen 1hd 1brander 1vidkaart (9700) dat moet een 300W toch makkelijk aankunnen?
pcibus staat in mn bios op 32mhz en mn agp op 66mhz
Pagina: 1