[Exchange 2000] Backup via Command Line

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Met Exchange 5.5 was het nog mogelijk om via de commandline /IS SERVER en /DS SERVER met NTBACKUP je Exchange Server (LIVE?) te backup-en.

Sinds Exchange 2000 (Don't U just love that program :() kan je alleen backup-en in de GUI mode. Maar dat wil ik helemaal niet :( boehoe...

Ik wil gewoon in een Batch file willen kunnen zeggen dat hij de Information Store (en AD) kan backup-en naar een bestand. Die zet ik dan later op een DVD (ja tapes zijn niet meer hot, nu zijn het dvd's).

Kan dat met NTBackup of moet ik zo'n duur pakket kopen?

(Google en GOT gaven niet echt het antwoord wat ik zoek)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:50
DVD's hot ?
Mja dan denk jij er toch heel anders over als ik.

Verwijderd

Een backup van een mailserver wil je idd niet op DVD hebben. Voor zover ik weet kan wat jij wilt niet. Wat wel kan is in je batch gewoon al je exchange services stoppen, en daarna met ntbackup gewoon een backup van je PC maken. Dan heb je ook gelijk exchange op backup staan. Nadeel: zo lang als je aan het back-uppen (? ) bent is je exchange plat.

DE oplossing is:
1) een normale tapedrive (DDS4, DLT, etc)
2) Arcserve + Exchange Agent

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Maar is een backup van je exchsrvr map hetzelfde als een backup met bijv. arcserv of veritas? Want met een kopie van een map kan je geen aparte e-mails of boxen terug zetten, toch???.

edit:

Net even overlegd, we gaan gewoon op dir niveau backup-en. Maar nu even kijken hoe ik dan dat batch filetje in elkaar flans en welke mappen ik moet backup-en.

[ Voor 33% gewijzigd door Coolhva op 25-06-2003 17:09 ]

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Welke map moet je backup-en om een goede exchange backup te hebben, op file niveau?

de hele map exchsrvr of mdbdata en mtadata?

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
allo? nobody? *kick*

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Coolhva schreef op 26 June 2003 @ 09:47:
Welke map moet je backup-en om een goede exchange backup te hebben, op file niveau?

de hele map exchsrvr of mdbdata en mtadata?
een goede exchange backup maak je niet op file niveau...

mischien eerst maar even inlezen in de exchange 2000 materie :?

http://www.microsoft.com/...ebooks/disrec/default.asp

voor meer info

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

een goede exchange backup maak je niet op file niveau...
En waarom niet? Hij wil met NTBackup een backup maken, dan is dat je enige optie. Als je gewoon je services stopt en later weer start is dat geen probleem hoor.

Uiteraard ben ik het met je eens dat het beter is om een agent te gebruiken voor een echt backup pakket, echter dat moet financieel wel kunnen.

Overigens wil je ook geen backups op bricklevel maken:
http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxb.htm

Die link is weliswaar voor Exchange 5.5, maar de argumenten zijn nog steeds valide.
Pagina: 1