Toon posts:

Win XP Install: wldap32.dll is mogelijk beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet windows xp opnieuw installeren op mijn pc, maar het starten van de installatie duurt al erg lang, installate blijft tussendoor hangen, na resetten van de pc gaat ie weer verder, gekomen tot het moment dat de pc opnieuw op moest gaan starten kreeg ik de volgende melding: STOP: c0000221 {onjuiste configuratie} Kopie wldap32.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.

Ik heb een legale XP home bij mijn PC: Pentium III mobo, 866 Ghz processor.

De reden waarom ik windows er opnieuw op moest zetten is dat hij tijdens het opstarten geen schijf of cd rom herkende en er NONE neerzette, na een paar keer rebooten deed hij het dan wel weer.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik heb al gezocht op Google en hier, maar kan er eigenlijk nix relevants of begrijpelijks over vinden.
Is er iets kapot in mijn pc?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Zoek eens naar een Bios update op de Website van de fabrikant, of kijk dat je Bios knoopcel-batterij niet defect, danwel leeg is.

Dit daar je meldt dat de Bios je configuratie niet vasthoudt.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ga ik mn PC maar even open maken, bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat batterijtje vervangen heeft het niet opgelost, de pc start op en blijft weer hangen op dezelfde fout, of moet windows er weer opnieuw op?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Wat je ook nog kunt doen als je de Bios niet getuned/getweaked hebt, is eens een "reset to factory defaults" doen. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Als je zelf instellingen gewijzigd hebt (getuned) in de Bios, kun je die instellingen beter even vantevoren noteren, voordat je een reset doet.

Verwijderd

je quote je eigen probleem al... CRC fout dus... denk dat er krasje of lichte beschadiging op je cd zit (hoeft niet zichtbaar te zijn) draai eens een setup met een andere install cd...

edit:

kosh66; kans dat dit met bios instellingen temaken heeft is niet zo mega groot denk ik zelf.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:06 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:22
Je moest windows opnieuw installeren omdat je ide-apparaten niet of slecht herkend werden. Je installeert windows opnieuw (gaat weer via 2 ide-apparaten) en dat gaat weer fout.
- Probeer eens een andere voeding (misschien is die oude gewoon gaar/kapot)
- Heb je voorheen met je kabels/schijven/drives geklooid? (misschien zitten kabels niet goed)
- Kijk eens of je mobo niet beschadigd is/ vervuild is/ enz...

Verwijderd

Topicstarter
Beter laat dan nooit: het probleem was een defecte cdrom drive, na deze te hebben vervangen werkt alles weer als een zonnetje.
Pagina: 1