[VB.net & novell 6] Conversion error met Active Directory *

Pagina: 1
Acties:

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje met VB.net icm Novell Netware 6.

Het volgende speelt: Ik probleem via DirectoryServices en LDAP alle gebruikers uit te lezen in de Novell Tree. Dit gaat allemaal goed, en ik krijg ze allemaal terug.

Maar wil ik nu de property FullName opvragen krijg ik de volgende foutmelding van VB.Net:

Run-time exception thrown : System.Runtime.InteropServices.COMException - The Active Directory datatype cannot be converted to/from a native DS datatype

Dit krijg ik op de regel wanneer ik het volgende doe:

Visual Basic .NET:
1
  objEntry.Properties("fullName").Value

objEntry ie een DirectoryEntry (Dim objEntry As DirectoryEntry).

De eigenschap fullname van de gebruiker binnen Novell is ingevuld.
Ik heb al gekeken of ik in Novell iets kan instellen mbt LDAP instellingen, maar het enige verschil welke ik vind met bijvoorbeeld de property Givenname (die wel werkt) is dat bij Givenname Public Read als optie aanstaat. Dit is bij Fullname niet het geval, maar ik kan dit niet aanpassen.
Als ik naar een Novell 5.5 netware server ga, werkt alles wel goed en kan ik hem opvragen.

Als ik met een netwerk sniffer het netwerk verkeer bekijk, zie ik daar netjes de Fullname MET waarde voorbij komen. De waarde komt dus bij de pc aan, maar .Net kan er geen wijs uit worden.

Ik heb op google een paar dagen rondgekeken, maar ik kan niets vinden (of ik kijk er gruwelijk overheen).

Heeft iemand een idee, of heb ik iets verkeerds ingesteld?

edit:

Modje: zou je de topic titel kunnen aanpassen naar "[vb.net & novell 6] fullname property ophalen gaat fout."? Ik ben het onderwerp zelf vergeten 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeMan op 25-06-2003 16:17 ]

• DukeMan
  • Niet online
(schopje).

Niemand heeft ooit iets dergelijks meegmaakt? Ik krijg het nog steeds niet opgelost, en op google krijg ik ook niets gevonden.

• DukeMan
  • Niet online
Helaas is het nog steeds niet opgelost... Heeft iemand een tip waarmee ik misschien op het goede pad gezet kan worden? Ik wordt onderhand een beetje 8)7 :?

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 14:09
Stel de vraag eens op www.novellse.com. Siteje van de Novell Nederland engineers. En als die je niet verder kunnen helpen......

• DukeMan
  • Niet online
A3_h schreef op 08 July 2003 @ 12:09:
Stel de vraag eens op www.novellse.com. Siteje van de Novell Nederland engineers. En als die je niet verder kunnen helpen......
Ik heb de vraag er opgezet, hopelijk kunnen zij mij helpen.