NT Domein server

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Ik heb een oude kast die als domein server dient. (Windows NT)
Daarop aangesloten zijn 4 pc's (Win2K).
Nu heb ik laatst 1 van deze 4 pc opnieuw geinstalleerd maar nu kom ik de domeinserver niet meer op.
Ik heb NetBiue geinstalleerd, maar bij het vastleggen van het domein zegt hij dat hij de username en password niet herkend worden door de server terwijl ik die net heb aangemaakt bij user manager. Het gekke is echter wel dat hij de admin plus password wel goedkeurd alleen toegang blijft verboden. Dus ik zit wel op het gewenste domein maar ik kan niet bij de server?
Bij de andere 3 pc's werkt alles nog goed.
Ik zie het even niet mee .... 8)7

Verwijderd

Lees de foutmelding even goed. Waarsch. zegt hij niet dat je naam/pass niet goed is, maar dat het computer account niet meer klopt.

Je PC heeft waarsch. dezelfde netwerknaam als 'de vorige installatie'. Oplossing: in server manager even die PC weggooien, en dan opnieuw de naam van de PC goedzetten en inloggen.

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 06:22

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Machine ook geregisteerd in het domain?

Have a great day

Verwijderd

EYE_EYE schreef op 25 juni 2003 @ 16:00:
Als die machine er nog niet was, zou windows (als het goed is) wel vragen om het account aan te maken. Vandaar ook mijn gok dat het account al bestaat maar gekoppeld is aan de vorige windows installatie.

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
EYE_EYE schreef op 25 June 2003 @ 16:00:
Moet ik de machine aanmelden bij server manager?? Gaat dat niet automatisch?
Dan maakt ie hem aan dus ...

[ Voor 7% gewijzigd door HappyGilmore op 25-06-2003 16:07 ]

Verwijderd

Hij maakt 'm idd automagisch aan, tenzij hij al bestaat. Maar wat is nu de precieze tekst van die foutmelding?

Verwijderd

Lijkt inderdaad dat je machine eerst (op basis van het local admin account) aangemeld dient te worden op je server. Eye_eye zei dit trouwens ook al...

Wat is de exacte melding ?

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 15:59:
Lees de foutmelding even goed. Waarsch. zegt hij niet dat je naam/pass niet goed is, maar dat het computer account niet meer klopt.
Letterlijke foutmelding: unknown username or bad password.

Nou, ik heb die user toegevoegd in user manager dus die bestaat..

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Stappen plannetje:
1) Zet de nieuwe machine is in een werkgroepje (b.v. werkgroep)
2) In de server Manager of de domein controller , de vorige Machine Account weggooien, zodat je een nieuwe kan aanmaken (dus geen conflict met al oude bestaande machine namen en gezeur over security context/descriptors).
3) De nieuwe machine weer aanmelden bij het domain.

Dit zou moeten werken. Mocht je nog errors over username password krijgen, hou er dan rekening mee dat je je account gegevens + domein naam met gebruiken om de computer te registreren dus:
<domein name>\<username>
<password>
voorbeeld:
Username: EYE_CORE\EYE_EYE
Password: password

Hoop dat dit je helpt.

Have a great day

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

p.s. De account om de machine aan te melden moet een Domein administrator zijn!

Have a great day

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
EYE_EYE schreef op 25 June 2003 @ 16:14:
Stappen plannetje:
1) Zet de nieuwe machine is in een werkgroepje (b.v. werkgroep)
2) In de server Manager of de domein controller , de vorige Machine Account weggooien, zodat je een nieuwe kan aanmaken (dus geen conflict met al oude bestaande machine namen en gezeur over security context/descriptors).
3) De nieuwe machine weer aanmelden bij het domain.

Dit zou moeten werken. Mocht je nog errors over username password krijgen, hou er dan rekening mee dat je je account gegevens + domein naam met gebruiken om de computer te registreren dus:
<domein name>\<username>
<password>
voorbeeld:
Username: EYE_CORE\EYE_EYE
Password: password

Hoop dat dit je helpt.
In mijn optiek zou dit ook moeten werken :P
Maar dat doet het dus niet. Hij blijft zeuren over het password. Dat laatste stuk wat je typt over psw begrijp ik ook niet helemaal. Account gegevens? Je bedoelt zoals ik die in de user manager heb ingevult?
EYE_EYE schreef op 25 juni 2003 @ 16:15:
p.s. De account om de machine aan te melden moet een Domein administrator zijn!
Maar hoe switch ik dit later weer terug dan?

[ Voor 12% gewijzigd door HappyGilmore op 25-06-2003 16:20 ]

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Om een machine te registreren in het domein, moet je de aanlog gegevens (username, password) gebruiken van een Domain Administrator. standaard domein administrator account b.v.:

EYE_CORE\Administrator

Have a great day

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

sorry op tweede vraag:
gewoon op het werkstation met de gebruikersnaam en wachtwoord aanloggen (let op dat bij het aanlog scherm nu ook het domein zichtbaar is waarop je kunt aanloggen en zorg dat deze goed staat en niet het lokale werkstation vermeldt.)

Als je nog niet kan aanloggen moet je in de usermanager van de machine (lokale werkplek) zelf kijken of de domein groepen wel zijn toegevoegd aan de lockale user accounts (e.g. er moet ook een Domain User groep aanwezig zijn in de lokale user database).
Het kan zijn dat de machine deze niet goed heeft overgenomen tijdens het registreren van het station in het domein.
Mocht je machine zelf niet willen aanloggen op het domein, moet je de licentie manager op de server bekijken of die niet stiekem over zijn quota is (standaard 5 licenties) en proberen de licenties van het oude werkstation verwijderen.

Have a great day

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
EYE_EYE schreef op 25 June 2003 @ 16:20:
Om een machine te registreren in het domein, moet je de aanlog gegevens (username, password) gebruiken van een Domain Administrator. standaard domein administrator account b.v.:

EYE_CORE\Administrator
Hoe kan ik dan weer terugswitch of moet ik eerst de gebruiker admin rechten geven en hem die daarna weer afnemen als ik me heb aangemeld?

Verwijderd

Even twee zaken scheiden. Je hebt 2 dingen:

1) machine account
2) user account

Eerst moet 1) in orde zijn. Dus machine in werkgroup zetten, dan machine account weggooien in server manager, machine rebooten, machine weer in domain zetten. Hij vraagt dan om je admin name+pass (domain admin). Daarna machine weer rebooten.

Hierna zou je elke domain-user moeten kunnen aanloggen op die machine. Let wel op dat je het juiste domein geselecteerd hebt (en niet de locale computer). Indien niet 'geopend', klik op 'opties' van het inlogscherm en selecteer bij domein je domein.

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

DOH!
Als niet al gedaan:
-> Op het net geinstaleerde station aanloggen met de lokale administrator.
De Properties van Network Neighborhood opvragen (rechter muisknop op het icoontje).
Op het eerste tabje: Identification de change button gebruiken.
in de volgende dialoog computer aan het domein toevoegen, en het vakje "create Computer account in the domain" aanvinken.
Username: "Domain administrator account" b.v. EYE_CORE\Administrator
Password: "bijbehorende wachtwoord".

Asl je hier een error krijgt, kijken of er niet al een computer account met dezelde naam bestaat, of er nog wel genoeg licenties beschikbaar zijn, of je wel bij de Domain controller kan komen en deze ook zo herkent wordt.

Anders:
Computer herstarten, aanloggen met de domein gebruiker die je wilt.
Als dit niet lukt aanloggen met de lokale administrative account (bij het domein vakje van het login scherm de machine selecteren) en verifieren via de UserMaganer in de User groep wel <Domain>\Domain Users is meegenomen, toevoegen als deze niet beschikbaar was (verifieer ook de Administrators en andere groepen, vergelijk met de andere werkplekken).
Uitloggen en weer proberen aan te loggen met de werkplek gebruiker.

Ik hoop dat dit werkt

Have a great day

Pagina: 1