Mensen,
ik zit met het volgende probleempje. Ik heb sinds kort een 2 router bijgekocht. Eigenlijk wilde ik alleen een wireless lan access point, maar omdat het prijsverschil tussen een AP en een router met AP slechts 5 euro was, heb ik gekozen voor de router.
Ik heb nu het volgende:
@home kabelinternet (modem)
|
Draytek Vigor 2200e router -- (gekoppeld: xbox)
[ 192.168.1.1 ] (DHCP server enabled)
|
Linksys WRT54G router (gekoppeld via kabel: desktop pc, via wlan: laptop)
[ 192.168.0.1 ] (DHCP server disabled)
Wel dit werkt allemaal. Wat echter niet werkt is dat beide configuratie systemen bereikbaar zijn. Ik kan wel de draytek config bereiken, maar zodra de routers zijn gekoppeld is het config systeem van de linksys niet meer te bereiken.
iemand een ideetje hoe ik kan zorgen dat ik er wel bij kan?
Als je meer informatie nodig hebt, vraag het maar... Zoals wel duidelijk is ben ik niet bepaald een netwerk wizzkid...
ik zit met het volgende probleempje. Ik heb sinds kort een 2 router bijgekocht. Eigenlijk wilde ik alleen een wireless lan access point, maar omdat het prijsverschil tussen een AP en een router met AP slechts 5 euro was, heb ik gekozen voor de router.
Ik heb nu het volgende:
@home kabelinternet (modem)
|
Draytek Vigor 2200e router -- (gekoppeld: xbox)
[ 192.168.1.1 ] (DHCP server enabled)
|
Linksys WRT54G router (gekoppeld via kabel: desktop pc, via wlan: laptop)
[ 192.168.0.1 ] (DHCP server disabled)
Wel dit werkt allemaal. Wat echter niet werkt is dat beide configuratie systemen bereikbaar zijn. Ik kan wel de draytek config bereiken, maar zodra de routers zijn gekoppeld is het config systeem van de linksys niet meer te bereiken.
iemand een ideetje hoe ik kan zorgen dat ik er wel bij kan?
Als je meer informatie nodig hebt, vraag het maar... Zoals wel duidelijk is ben ik niet bepaald een netwerk wizzkid...
Sign here: _________________