[HD notebook] interface probleem

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 16:38
Een vriend van me heeft een kapotte notebook (Compaq Armada), hij heeft inmiddels een nieuwe gekocht. Als gevolg van het defect kan hij de Compaq niet meer opstarten. Wij wil uiteraard de gegevens van de oude notebook overzetten.
Ik heb de harddisk inmiddels verwijderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/hdnotebook.gif

Zelf heb ik ook een notebook, een Dell. Mijn harddisk ziet er identiek uit maar bezit nog een stuk extra interface (waar de rode lijn zich bevindt). Het is een soort printplaatje, ik heb niet het idee dat ik het los kan halen (misschien vergis ik me).

De Compaq HD past dus niet in de Dell, terwijl de aansluiting op zich wel overeen komt. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

DIT IS MIJN WEBSITE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je evt een foto van de connector die erop zit.
want in principe maakt toshiba gewoon standaard hddtjes voor notebooks.
Je kunt evt een convertor gebruiken om hem aan een gewone IDE kabel te hangen.

• havana
Wil natuurlijk liever geen converter kopen voor zo'n klein klusje :) Heb nog een foto gemaakt, nu met beiden HD's. Links mijn eigen HD, rechts die Compaq

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/hdnotebook2.gif

DIT IS MIJN WEBSITE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die connector is dus een typisch DELL iets zie ik al. (effe de notebook van mijn ma opengesloopt :P, als ze er maar niet achterkomt O-)).
Deze connector ben ik nog niet eerder tegengekomen op andere notebook schijfjes

Je kunt die dell connector er overigens wel afkrijgen (eerst de bracket eraf en dan de connector losmaken door er een hele kleine schroevedraaier tussen te zetten).
Let wel op de pinnetjes :)

• havana
Ik heb de bracket losgehaald, gelukkig had ik net vanochtend een setje mini-schroevendraaiers gehaald. Ook de bracket van de Compaq heb ik losgekregen, met behulp van een klein tangetje. Nu ff proberen of het werkt.... connector kan er overigens maar op één manier op dus het kan niet fout gaan (zou je zeggen :) )

Update: ik heb de HD er inmiddels in en de BIOS herkent 'm als een 4300 MB schijf. Ik kan echter niet booten.... als ik via een CD-ROM probeer op te starten ziet ie de schijf ook niet (kan geen C: doen)...

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 25-06-2003 16:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 25 juni 2003 @ 15:54:
Die connector is dus een typisch DELL iets zie ik al. (effe de notebook van mijn ma opengesloopt :P, als ze er maar niet achterkomt O-)).
Deze connector ben ik nog niet eerder tegengekomen op andere notebook schijfjes

Je kunt die dell connector er overigens wel afkrijgen (eerst de bracket eraf en dan de connector losmaken door er een hele kleine schroevedraaier tussen te zetten).
Let wel op de pinnetjes :)
Yep, ziet er inderdaad ook anders uit als de connector in mijn PB. Die connector kan er gewoon af. Zo te zien zijn het allebei gewoon standaard HD'tjes.

Dus je kunt de Toshiba-HD gewoon in de Dell-notebook hangen. Booten met een bootflop met netwerkdrivers, en dan via het netwerk de data overgooien naar een share op een andere computer. Je zou ook kunnen proberen, om te booten van de Toshiba-HD, maar het is maar de vraag, of je dan veel verder komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 16:02 ]

Verwijderd

havana schreef op 25 June 2003 @ 15:58:
Ik heb de bracket losgehaald, gelukkig had ik net vanochtend een setje mini-schroevendraaiers gehaald. Ook de bracket van de Compaq heb ik losgekregen, met behulp van een klein tangetje. Nu ff proberen of het werkt.... connector kan er overigens maar op één manier op dus het kan niet fout gaan (zou je zeggen :) )
Foutgaan kan het wel. Maar dan is het toch echt je eigen schuld. Ik heb ooit in mijn laptop de HD vervangen, en het stelt eigenlijk niet zoveel voor. Had op dat moment nog nooit een laptop opengemaakt, PB moest me zelfs nog een beschrijvinkje sturen over hoe dat ding nou eigenlijk open moest.
Pagina: 1