[nt4] constante verbinding tester van server naar server

Pagina: 1
Acties:

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
hier hebben we een netwerk liggen dat bestaat uit 2 delen. deze delen zijn verbonden met een glasvezelverbinding. aan beide kanten van de glasvezel staan een paar servers

aangezien deze glasvezelverbinding de laatste tijd er een aantal keer uitgelegen heeft door hardware problemen ben ik op zoek naar het volgende.

een programma op beide servers dat of constand of om een bepaalde periode controleerd of dat er nog een verbinding is over de glas verbinding. ook moet het programma dan aangeven wat de kwaliteid van de verbinding is. het mag gewoon een simpel programma zijn zolang de informatie er maar uit komt die we willen hebben.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gratis.. Miranda: http://www.miranda-im.org.

Er zijn makkelijker oplossingen, maar Miranda is leuker. Is ook wel even puzzelen :)

Je kan het zodanig opzetten dat je een SMS'je of een mailtje krijgt als er geen verbinding is.

[ Voor 6% gewijzigd door CmdrKeen op 25-06-2003 14:40 . Reden: typo ]

Bloed, zweet & koffie

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Vilenin schreef op 25 June 2003 @ 14:39:
Gratis.. Miranda: http://www.miranda-im.org.

Er zijn makkelijker oplossingen, maar Miranda is leuker. Is ook wel even puzzelen :)

Je kan het zodanig opzetten dat je een SMS'je of een mailtje krijgt als er geen verbinding is.
niet lullig bedoeld hoor maar het gaat om bedrijfs servers en de mede systeem beheerders warderen het niet dat er een messaging programma voor dit doeleinde op de servers komt.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 10:46

Super_ik

haklust!

gewoon een ping script :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je hoeft niet per sé met Miranda te messagen als je dat niet wilt. Ik gebruik het ook, en het werkt prima. Gebruikt erg weinig resources, gaat niet in je registry graven, gratis, configurable... wat wil je nog meer?

Maar goed, de keuze is aan jou natuurlijk :) 't Was maar een idee :)

Bloed, zweet & koffie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

PING scriptje met gebruikmaken van de batch variabele ERRORLEVEL of een grep 'TTL'.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ow maar dan kan ik er ook nog wel een paar: BLAT en GREP van www.tinyapps.org. Kan je leuke scrippies mee maken :)

Bloed, zweet & koffie

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
limoentje schreef op 25 June 2003 @ 15:09:
PING scriptje met gebruikmaken van de batch variabele ERRORLEVEL of een grep 'TTL'.
een ping scriptje kan mij niet aangeven wat de snelheid van de verbinding is. tenminste de bandbreedte.

het is namelijk ok wel eens geweest dat de verbinding er niet helemaal uit was gevallen maar dat de bandbreedte onnoemelijk was verminderd

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Vilenin schreef op 25 June 2003 @ 15:04:
Je hoeft niet per sé met Miranda te messagen als je dat niet wilt. Ik gebruik het ook, en het werkt prima. Gebruikt erg weinig resources, gaat niet in je registry graven, gratis, configurable... wat wil je nog meer?

Maar goed, de keuze is aan jou natuurlijk :) 't Was maar een idee :)
ik ben er toch effe mee aan het proberen geweest maar hoe kan ik dan die andere server in de gaten houden..

als dat via de poorten van msn e.d moet lopen dan heb ik een probleem want al deze poorten staan dicht. deze kan ik niet open zetten omdat deze dicht staan bij de provider.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je hoeft niet per sé het MSN-protocol te gebruiken. Hier vind je een plugin waarmee je de Messenger service ("net_send_protocol", dus niet MSN-Messenger, maar dat wist je natuurlijk wel) kan vervangen.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn desktop Miranda met enkel de net_send_protocol-plugin. Hiermee hou ik mijn servers in de gaten en kan ik zien wie er on-line is (plaatje hieronder).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mhuijgen/martin/got/miranda.gif
Je hebt ook plugins om mee te pingen. Met de net_send_protocol-plugin stuur je dan het resultaat (zie 'Tools' op de site van Miranda -> zoek naar 'Sendlog') naar een andere user die de ICQ-plugin gebruikt en daarvandaan kan je 't automagisch laten SMS'en naar je.

Als je 't goed combineert, kan je dus een mailtje/SMS'je/IM-message/net send-message krijgen als je verbinding te traag wordt. Je hebt hier alleen maar je reguliere ping-poorten voor nodig, dus geen MSN, geen ICQ, enz..

[ Voor 6% gewijzigd door CmdrKeen op 26-06-2003 10:29 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

plenty of mogelijkheden.

zelf vind ik netsaint wel goed (voor *nix; er is geloof ik een opvolger) en hostmonitor van KS-Soft voor windows systemen (welke porten je nodig hebt ligt aan je tests).

volgens mij kunnen beide trouwens niet de bandbreedte testen :P

offtopic:
reguliere ping porten ROFL

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:00 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

Als je echt iets simpels wil zou je xCAT - IP Monitor eens kunnen proberen, maar dit gaat geen smsjes of mailtjes sturen als er iets mis is...
te downen bij www.xcat-industries.nl
Pagina: 1