ik heb een tabel waarin ik zoekmachines opsla en daarbij met welke query gezocht is + een aantal.
als er met eenzelfde zoekquery gezocht is hoogt ie gewoon dat aantal op.. zo niet.. dan voeg ik een nieuwe rij toe.
nu wil ik dus een overzichtje van zoekmachines maken met daarbij het percentage hoe vaak die gebruikt is.
nu dacht ik met sum(aantal) het totaal van raadplegingen op te halen maar die blijkt 0 te zijn. (krijg een division bij zero error bij de percentage berekening.
mijn query ziet er als volgt uit.
het aantal en de naam krijg ik wel goed terug...
iemand enig id waarom de sum(aantal) niet lijkt te werken?
als er met eenzelfde zoekquery gezocht is hoogt ie gewoon dat aantal op.. zo niet.. dan voeg ik een nieuwe rij toe.
nu wil ik dus een overzichtje van zoekmachines maken met daarbij het percentage hoe vaak die gebruikt is.
nu dacht ik met sum(aantal) het totaal van raadplegingen op te halen maar die blijkt 0 te zijn. (krijg een division bij zero error bij de percentage berekening.
mijn query ziet er als volgt uit.
PHP:
1
2
3
4
| $sql = "SELECT sum(aantal) as total, $column as naam, aantal FROM $table where site = '$site' GROUP BY $column, aantal ORDER BY aantal DESC $limit"; |
het aantal en de naam krijg ik wel goed terug...
iemand enig id waarom de sum(aantal) niet lijkt te werken?
[ Voor 3% gewijzigd door nikao op 25-06-2003 15:01 ]