Toon posts:

[asp.net] regularexpression voor onder andere é

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-developers,

Ik ben zo een beetje aan het afronden van een topsite :*) .
Daarbij wil ik in het contact veltje mijn huidige regularexpression validator nog verfynen.

Op het moment heb ik hem zo:
code:
1
^[a-zA-Z\s\.\-\']+$

Deze ondersteund alle letters en de punt en het streepje en het quotje.

Het kan echt uiteraard ook voor komen dat tekens zoals, é, ë, è, enzovoort. Ook mogen voor komen in een naam. Het is nu met de expression niet het geval dat die door mogen.
Weet iemand misschien een expression waar bij ik dus é, è, ë en zo ook de o-mogelijkheden en de a mogelijkheden gewoon bij kan door laten?

Thanks alvast mensen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ff een vraagje uit curieusheid:
waarom wil jij gaan controleren op speciale tekens enzo?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
het is een expression voor een naam veld
aangezien daar geen cijfers of ~!@#$%^&*(), enzovoort, in voor mogen komen maar wel é ë, è, en ga zo maar door, leek my het wel erg handig om die tekens door te laten.

Ik weet dat je ook kan zeggen van bepaalde tekens mogen NIET voor komen, maar dat zijn er nog al een hoop dan.

De alle letter mogelijkheden mogen wel, inclusief . - ' en de spatie, meer niet.

• whoami
  • Nu online
Mjah, ik zou daar eigenlijk geen rekening mee houden. Als de gebruiker nu dat wil ingeven, so what.

Als je zorgt dat er geen html en sql kan ingegeven worden, dan vind ik het al genoeg. (En dat kan je makkelijk doen door SP's of parametrized queries te gebruiken. .NET 1.1 throwed standaard zelf ook al een exception als er HTML of potentieel gevaarlijke input in een textbox enzo ingegeven wordt).

• whoami
  • Nu online
Om een oplossing op je probleem te geven:
Snap je wel wat die huidige RegEx doet? Als je dat snapt is het imho toch niet moeilijk om hem aan te passen dat die tekens die jij opgenoemt hebt, er ook in mogen? Gewoon toevoegen lijkt me ...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het metakarakter \d betekent volgens mij alle letters en cijfers en underscores. Dat vangt vgs mij je probleem wel af. Dan kan de gebruiker wel cijfers opgeven (wat je niet lijkt te willen), maargoed, jammer dan. Anders kun je nog een extra regex eroverheen gooien.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
thanatos de \d staat voor [0-9]
daar bij bijhoren geen letters
wat jij bedoeld is \w

whoami volgens my begrijp ik hel wel. maar é wordt niet geaccepteerd als teken om te checken. Maar ik kan hem in voeren in de textbox maar na submit dan zegd die dikke speer die ken ik niet. zodra ik hem in me reg ga stoppen vind de compiler het niet leuk, want dan zegt die dat het geen geldig teken is voor een expression. Lekker vaag dus, want die letter(/s) kunnen toch echt wel voor komen

toch?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Tiens, je moet eens surfen naar regex library en daar een regular expression invullen met een é of è of à of gelijk welk ander raar teken. Je zult zien dat het daarin wel lukt.

ps: misschien vind je daar wel een goeie regex... :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar inderdaad gekeken.
Het is een super site, daar ben ik helemaal mee eens.
Maar sommige expressions die ik gemaaktheb werken daar niet goed en in me site weer helemaal PERFECT. dus ik betwijfel of die tester wel ccorrect is
Maar als ik in me code dus een é of è gebruik gaat die echt op zijn gat?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Komt denk ik doordat ze daar classic ASP gebruiken en jij .NET, welke een ietsje andere regex-parser heeft.

日本!🎌

Pagina: 1