Reeds enige tijd merk ik dat mijn DD 5.1 geluid bij m'n Lord of the Rings DVD nogal vervormd klinkt; meerbepaald de stemmen uit de centerspeaker klinken heel hol en slecht van kwaliteit. Buiten de DVD werkt alle ander geluid perfect (bij mijn weten).
Speakers zijn Z-680, geluidskaart Audigy 2, verbonden met elkaar via 3 analoge kabels. Volgens mij loopt er iets fout in de speaker-geluidskaart communicatie, namelijk dat de speakers het geluid voor een 2de keer probeert te decoden ofzo ?? Bij D PL II upmixen van bvb. mp3's gaat de centerspeaker namelijk wel perfect, iets wat enkel door de Logitech boxen gebeurt, de Audigy 2 kan dit niet volgens mij.
Bij een volgens mij volledige gelijke configuratie heeft de DVD al perfect afgespeeld, dus het kan effectief werken .
Dit is wat ik reeds zelf uitgeprobeerd heb:
- Audigy 2 drivers en software opnieuw geinstalleerd.
- getest zonder SPDIF kabeltje van DVD-rom naar Audigy.
- getest met Live! 5.1 kaartje.
Zoals je ziet, zelfs met een ander geluidskaartje, blijft dit probleem hardnekkig aanwezig ... Mijn hardware-shop weet ook geen raad met dit probleem, en een Creative medewerker kon ook maar gissen wat het probleem kan zijn.
Wat ik ook nog zou moeten proberen, maar wat lastiger is voor mij:
- Andere boxen testen
- Audigy 2 in ander systeem testen
- Met digital out testen (ik ben aan het rondvragen in m'n buurt wie zo'n optische kabel heeft, de meegeleverde past niet op mijn Audigy 2)
- Boxen aansluiten op een PS2/Xbox (ook aan het rondvragen ...)
Speakers zijn Z-680, geluidskaart Audigy 2, verbonden met elkaar via 3 analoge kabels. Volgens mij loopt er iets fout in de speaker-geluidskaart communicatie, namelijk dat de speakers het geluid voor een 2de keer probeert te decoden ofzo ?? Bij D PL II upmixen van bvb. mp3's gaat de centerspeaker namelijk wel perfect, iets wat enkel door de Logitech boxen gebeurt, de Audigy 2 kan dit niet volgens mij.
Bij een volgens mij volledige gelijke configuratie heeft de DVD al perfect afgespeeld, dus het kan effectief werken .
Dit is wat ik reeds zelf uitgeprobeerd heb:
- Audigy 2 drivers en software opnieuw geinstalleerd.
- getest zonder SPDIF kabeltje van DVD-rom naar Audigy.
- getest met Live! 5.1 kaartje.
Zoals je ziet, zelfs met een ander geluidskaartje, blijft dit probleem hardnekkig aanwezig ... Mijn hardware-shop weet ook geen raad met dit probleem, en een Creative medewerker kon ook maar gissen wat het probleem kan zijn.
Wat ik ook nog zou moeten proberen, maar wat lastiger is voor mij:
- Andere boxen testen
- Audigy 2 in ander systeem testen
- Met digital out testen (ik ben aan het rondvragen in m'n buurt wie zo'n optische kabel heeft, de meegeleverde past niet op mijn Audigy 2)
- Boxen aansluiten op een PS2/Xbox (ook aan het rondvragen ...)