Maxtor HD, diags en RMA

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Ik heb een maxtor schijfje 40gb 5400rpm, volgens het label op de schijf nog tot december-2004 in garantie.

Het probleem doet zich af en toe voor, namelijk bij een koude start wordt hij niet gezien door het systeem (en daarna ook niet bij warm herstarten).
Een paar keer stroom af en op werkt dan wel weer.

Nu wilde ik met de maxtor tools de disk nakijken op een ander systeem, laatste versie gedownload, maar ... zowel versie 4 als 3 zien GEEN disk. En die disk hangt dan alleen op de kabel en jumpers staan goed. De disk wordt trouwens wel in het bios herkend.

Zou ik de disk zo kunnen terugsturen naar Maxtor, na aanvragen RMA?
Of wat moet ik doen?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik had dit probleem vroeger ook wel eens, bij mij bleek dat mn IDE kabeltje er wat losjes in hing. Misschien moet je eens in je kast kruipen om te kijken of dat allemaal wel pluis is? :)

Learn something new every day.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
done that, alles goed vast.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Als iets het soms perfect doet en dan weer soms helemaal niet, zonder echt andere symptomen te geven, dan denk ik zo direct aan een slecht contact ergens, datakabel (probeer eens een nieuw) of de molex-stroom connector (probeer eens een ander) Zitten de kabel goed "vast" "sticky"? ga de bruggegetjes ook eens na. En als dat allemaal niet helpt, dan zou ik gebruik maken van de RMA hoor.