NTBackup Commandline Backup *NOT*

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Op een W2K SBS server ben ik bezig met een backup script:

ntbackup backup "D:\Backup\backup.bks" /F "D:\Backup\Backup.bkf"
/J "Backup Kuvo" /DS "SERVER" /IS "SERVER" /L:f

Hij doet alles netjes, maar later als ik terug kijk heeft hij niets gebackup-ed.
Hij laat in de catalog wel de IS en de DS zien, maar de grootte staat er niet bij (dus zijn ze wel gebackup-ed) en er staat D: (maar ook voor de rest niets betreft bestanden etc.)

Why?

Inhoud backup.bks

D:\Backup\
D:\Test\

Staat wel iets in ded event viewer maar lekker vaag :(

Microsoft Exchange-services hebben Unable to perform the backup. Either you are not connected to the specified backup server
or the service you are trying to backup is not running.
geretourneerd op een aanvraag om BackupPrepare() extra gegevens SERVER

edit:

Ook zonder de bks en zonder de /J optie doet hij het niet.
Handmatig backupen werkt wel. Dus het is iets in de commandline wat niet goed is.

[ Voor 42% gewijzigd door Coolhva op 25-06-2003 13:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom vanaf de commandline? vanaf w2k kan je ook met ntbackup netjes een job schedulen zodat ie 's avonds loopt.. (vanuit de gui interface)

* Zwelgje doet dit ook zo op zijn exchange server

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 25-06-2003 13:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ja dat is inderdaad zeer goed... maar.. er zit meer vast aan het batch bestandje.
Dus er wordt eerst een backup gemaakt, daarna wordt het bestand (samen met nog een aantal) gekopieëerd naar een DVD (ja dat lees je goed, de klant wou geen Tape streamer, neeee hij is harstikke modern, hij heeft een vette DVD brander als backup apparaat :P).

Dus vandaar dat het in een batch scriptje geschreven moet worden.

Verwijderd

goh, ken ik jou niet ergens van.. ROC leiden?

Geen oplossing is Visual Basic kunnen vinden?

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
offtopic:
ik was inderdaad oud student van ROC Leiden... wat een **** opleiding zeg.

Nee, het moet in een BAT bestand draaien.

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
http://www.jsifaq.com/SUBH/tip3900/rh3937.htm

When you use the batch file that you created to backup Exchange 5.5 to backup your Exchange Server running on Windows 2000, the Exchange Information Store is NOT backed up?

The /IS and /DS Ntbackup.exe command line switches don't work with Windows 2000.

Is dat zo? Wat moet je dan intikken?

edit:

Ghe..Ghe...Euhm....Exchange 2000 werkt niet met NTBackup ... oeps... WAAROM ZEGT NTBACKUP DAT NIET!!! grrrr... Nou ja.. Dat is dus de oplossing (nou ja, oplossing). Maar hoe moet je dan Exchange 2000 WEL backup-en?

[ Voor 27% gewijzigd door Coolhva op 25-06-2003 16:19 ]

• Zwelgje
Coolhva schreef op 25 June 2003 @ 15:58:
http://www.jsifaq.com/SUBH/tip3900/rh3937.htm

When you use the batch file that you created to backup Exchange 5.5 to backup your Exchange Server running on Windows 2000, the Exchange Information Store is NOT backed up?

The /IS and /DS Ntbackup.exe command line switches don't work with Windows 2000.

Is dat zo? Wat moet je dan intikken?

edit:

Ghe..Ghe...Euhm....Exchange 2000 werkt niet met NTBackup ... oeps... WAAROM ZEGT NTBACKUP DAT NIET!!! grrrr... Nou ja.. Dat is dus de oplossing (nou ja, oplossing). Maar hoe moet je dan Exchange 2000 WEL backup-en?
ntbackup op een w2k doos kan wel een exchange 2000 doos (ook 5.5 overigens) backuppen..

waarom geen 'in-cd' software op die server installeren, dan kan je die dump van ntbackup rechtsteeks op die brander zetten

* Zwelgje doet dat ook zo bij klanten die te krenterig zijn voor een goede backupoplossing :(

Verwijderd

doe de backup eens via de gui? zijn de bestanden niet toevallig gelocked?
edit: ah open files dus :P

wat staat er in je backup-logfile?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:11 ]

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Euhm Als ik het goed heb heb ik in mijn vorige post geschreven dat het backup-en van Exchange 2000 NIET werkt via de CMD mode. via GUI kan het wel, zoals jullie beide zeggen.

de switches /IS en /DS (nvt in Exchange 2000, want Exchange gebruikt AD), werken niet meer icm met Exchange 2000.

En ik heb weinig aan een backup programma wat alleen in GUI modus kan werken. Je kan wel een taak aanmaken etc. maar er komt nog meer achteraan, en zover ik weet kan je geen BAT bestand runnen nadat NTBACKUP klaar is met zijn task.

• Zwelgje

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Yup. Daarin wordt dus ook gezegd dat voor 2000 je het in de GUI mode moet doen met een TASK.

Dat is geen probleem. Maar als die TASK completed is moet hij een BAT bestand draaien. Die dus verder de backup afhandeld van andere bestanden.

• Zwelgje
Coolhva schreef op 26 juni 2003 @ 12:00:
Yup. Daarin wordt dus ook gezegd dat voor 2000 je het in de GUI mode moet doen met een TASK.

Dat is geen probleem. Maar als die TASK completed is moet hij een BAT bestand draaien. Die dus verder de backup afhandeld van andere bestanden.
en..

When this is complete, check the properties for the .bks file and then copy the command line to a new batch file.

das dan je commandline..

Pagina: 1