Weet er iemand hoe je een automatische installatie kan maken voor VNC, desnoods door middel van een batch bestandje of zoiets. Dus dat de gebruiker aan de andere kant het alleen maar op hoeft te starten en niet steeds op next moet klikken.
Alle regkeys van VNC staan netjes bij elkaar; die kan je dus exporteren. Moet je alleen nog even uitzoeken waar de andere bestanden komen te staan. Volgens mij is het op die manier wel te doen.
Ik heb het allemaal (50x) handmatig gedaan omdat ik te fokking lui was om het uit te zoeken
Ik heb het allemaal (50x) handmatig gedaan omdat ik te fokking lui was om het uit te zoeken
Bloed, zweet & koffie
Dat is voor mij niet mogelijk aangezien het gaat om pc's op een aardige afstand & ik dus niet even snel langs kan gaan. Ik zie het ook niet zitten om de gebruikers van die pc VNC zelf te laten installeren en configureren.
Idee, maar ik heb het niet getest:
- alle regkeys exporteren
- alle geïnstalleerde files kopiëren en bijhouden op welke plek ze moeten staan
- bovenstaande m.b.v. een batchfile automatisch installeren, bv.
regedit /import \\server\share\blaat.reg
md "c:\program files\realvnc"
copy eerstefile.exe "c:\program files\realvnc\"
etc
regedit /import werkt denk ik niet, maar ik denk wél dat je het in zoiets moet zoeken, tenzij je voor dure 3rd Party software gaat.
- alle regkeys exporteren
- alle geïnstalleerde files kopiëren en bijhouden op welke plek ze moeten staan
- bovenstaande m.b.v. een batchfile automatisch installeren, bv.
regedit /import \\server\share\blaat.reg
md "c:\program files\realvnc"
copy eerstefile.exe "c:\program files\realvnc\"
etc
regedit /import werkt denk ik niet, maar ik denk wél dat je het in zoiets moet zoeken, tenzij je voor dure 3rd Party software gaat.
Bloed, zweet & koffie
Hmm dit is wel een gevaarlijk onderwerp, want als je vnc automatisch kan laten installeren. Dan werkt het in principe hetzelfde als een trojan horse.
Of heb ik nou geen gelijk
Nee, want VNC geeft ALTIJD een icoontje in de system tray: http://www.realvnc.com/faq.html#hide
Bloed, zweet & koffie
yup, maar met de standaard versie zie je altijd een icon in de system tray (maarja het is open-sourcejanster schreef op 25 June 2003 @ 13:02:
Hmm dit is wel een gevaarlijk onderwerp, want als je vnc automatisch kan laten installeren. Dan werkt het in principe hetzelfde als een trojan horse.
/spuit 3
In zekere zin heb je wel gelijk, het begin principe is hetzelfde, maar dan zou je DameWare dus ook een trojan kunnen noemen aangezien deze zichzelf ook installeert.
Pagina: 1