Toon posts:

[wap11] Geen inet verbinding icm Alcatel ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb net mijn Linksys Wap11 ontvangen, nu heb ik dat ding geconfigureerd voor mijn netwerk, maar krijg ik geen inet verbinding met mijn laptop tot stand.

Na wat geklooi is het me gelukt om een draadloze verbinding te maken, maar ik krijg dan vervolgens geen IP adres van mijn Altatel ADSL modem, ik kan ook geen verbinding maken met inet/AP/modem als ik hem zelf een ip adres geef.

Ik neem aan dat de meegeleverde kabel de juiste is? beide geven iig aan een link te hebben...

Vage is alleen dat ik ook geen connectie kan krijgen met de webconfigger van de AP....

Ik snap er geen ene klooio meer van :(

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Als ik me goed herinner heeft die Linksys WAP11 toch een ingebouwde router. Dit zou toch volgens mij goed moeten werken. Heb je al gekeken, of er geen statische IP-adressen staan ingevuld. En staat de optie: IP via DHCP (netwerk instellingen) aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft geen router, das een andere.

Nu werkt het iig, mar zodra ik MACfilter activeer gaat het weer mis, voor zover ik kan achterhalen komt het door het veld gateway, hier heb ik het ip van mijn gateway ingevuld, nu een keer leeggelaten, nu werkt het wel.

Ik wil echter op MAC adres filteren, en dat gaat ook niet helemaal goed, nog even proberen...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je het tooltje gebruikt dat bij je WAP11 is geleverd, dan kan je hem instellen. Je WAP11 krijgt vervolgens een IP adres van je Alcatel (welk IP adres dit is kun je als ik het mij goed herinner zien in dat programma. Zo niet, kijk dan ff in je Alcatel welk IP adres hij heeft gegeven aan je WAP11). Je hoort nu bij je webconfig te kunnen komen. Kom je er nu nog steeds niet bij, dan heb je of iets verkeerd in de Alcatel staan, of iets verkeerd in je WAP11. Ik heb hier exact de zelfde configuratie staan, en het werkt perfect (Alcatel 510i, en een LinkSys WAP11 met D-Link firmware).
Zet bij de installatie wel je IP adres op dynamisch (krijgt hij van je Alcatel), en zet de DHCP server van je WAP11 uit. Doe je dit niet, dan gaat je WAP11 IP adressen voor je wireless verzinnen in plaats van dat hij ze van je Alcatel krijgt.

Mocht je trouwens met je WAP11 last hebben van wegvallende verbindingen, flash hem dan met de firmware van een D-Link DWL900AP+. Dit is een OEM van LinkSys, maar ze updaten hun firmware wat regelmatiger (laatste update LinkSys is van december 2002, en de laatste van D-Link is van vorige maand). Om de D-Link firmware er in te krijgen heb je wel een aangepaste firmware nodig. Als je deze er eenmaal in hebt zitten kun je gewoon met de firmwares van de d-link site updaten. De aangepaste firmware is puur voor het omtoveren van LinkSys naar D-Link. Er zijn hier een aantal topics over geweest, en op internet zijn er zat pagina's te vinden hoe je het moet doen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt :) Ik had hem eerst .139 gegeven, nu met dezelfde installingen, maar dan op .140 en het werkt het perfect :)

Snap alleen niet waarom 139 niet werkt.... is niet in gebruik, dat weet ik 100% zeker.

Ik heb wap11 2.6 en die beschikt niet over een DHCP server, firmware is 1.07 en die dateerd van April dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nog steeds compleet klote, die 1.07 is dus de US versie, dus ik wil hem terug flashen naar 1.06EU maar als ik op update klik krijg ik zo'n IE error pagina :(

Ik stuur hem anders maar terug, dat ding is compleet gaar :/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
nextware schreef op 25 June 2003 @ 13:13:
Als ik me goed herinner heeft die Linksys WAP11 toch een ingebouwde router. Dit zou toch volgens mij goed moeten werken. Heb je al gekeken, of er geen statische IP-adressen staan ingevuld. En staat de optie: IP via DHCP (netwerk instellingen) aan ?
Niet dus :-)

Maar staat je webkey wel goed en ook je kanaal en je eesid ?? anders kom je inderdaad dit soort problemen tegen

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
E-Vix schreef op 25 June 2003 @ 13:42:
Als je het tooltje gebruikt dat bij je WAP11 is geleverd, dan kan je hem instellen. Je WAP11 krijgt vervolgens een IP adres van je Alcatel (welk IP adres dit is kun je als ik het mij goed herinner zien in dat programma. Zo niet, kijk dan ff in je Alcatel welk IP adres hij heeft gegeven aan je WAP11). Je hoort nu bij je webconfig te kunnen komen. Kom je er nu nog steeds niet bij, dan heb je of iets verkeerd in de Alcatel staan, of iets verkeerd in je WAP11. Ik heb hier exact de zelfde configuratie staan, en het werkt perfect (Alcatel 510i, en een LinkSys WAP11 met D-Link firmware).
Zet bij de installatie wel je IP adres op dynamisch (krijgt hij van je Alcatel), en zet de DHCP server van je WAP11 uit. Doe je dit niet, dan gaat je WAP11 IP adressen voor je wireless verzinnen in plaats van dat hij ze van je Alcatel krijgt.

Mocht je trouwens met je WAP11 last hebben van wegvallende verbindingen, flash hem dan met de firmware van een D-Link DWL900AP+. Dit is een OEM van LinkSys, maar ze updaten hun firmware wat regelmatiger (laatste update LinkSys is van december 2002, en de laatste van D-Link is van vorige maand). Om de D-Link firmware er in te krijgen heb je wel een aangepaste firmware nodig. Als je deze er eenmaal in hebt zitten kun je gewoon met de firmwares van de d-link site updaten. De aangepaste firmware is puur voor het omtoveren van LinkSys naar D-Link. Er zijn hier een aantal topics over geweest, en op internet zijn er zat pagina's te vinden hoe je het moet doen.
KaN alleen met de v2.2 en het werkt inderdaad perfect. Kheb er ook 2 in bridge mode staan :-)
Pagina: 1