Toon posts:

Client kan niet surfen op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ uitvoerig bestudeerd en opgevolgd. Ook de tips die ik heb gekregen uitgeprobeerd, maar op de client kan nog steeds niet gesurfd of gemaild worden.
Beide machine's draaien onder Win XP Prof. en zijn verbonden door een Hub. De rets van het netwerk werkt prima. Bij de server staan 2 icoontjes LAN-verbinding Ingeschakeld met brug en Netwerkbrug ingeschakeld. Als ik bij Netwerkbrug eigenschappen opvraag en kijk naar de TCP/IP eigenschappen dan heb ik daar het volgende ingevuld. IP-Adres 192.168.0.1 Subnetmasker 255.255.255.0 Standaard Gateway 192.168.01

Bij de client zie ik het icoontje Lan verbinding ingeschakeld en hier staat bij de TCP/IP eigenschappen: IP-adres 192.168.02 Subnetmasker 255.255.255.0 en bij DNS 62.251.0.6 (HCCnet)

Volgens de FAQ moet dit zo werken, maar helaas pindakaas :'( :'(

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je bij de client wel de gateway van de server ingevuld dan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

192.168.02
Da's een leuk IP, IPv1 :?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 11:45:
192.168.02
Da's een leuk IP, IPv1 :?
Dat heb je ook staan bij 192.168.01 :)

[edit]
Kun je met die server wel het internet op eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door DUX op 25-06-2003 11:48 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Te proberen:

Kan je pingen binnen het netwerk
Kan je pingen naar een IP buitenaf?
Kan je pingen naar een hostname buitenaf?

Met hetgeen je nu geeft zijn we zo goed als nix

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ok je client moet niet als gateway het adres van hcc ingevult hebben, maar zowel bij gateway als bij primary dns moet het adres van de server staan (192.168.0.1)
de client heeft dan zelf ip adres 192.168.0.2

leg mij is uit waarom je bij je server je default gateway heb ingesteld? dat is ie toch gewoon zelf?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Als je die IP's nou 192.168.0.1 en 192.168.02 maakt ipv 192.169.02 of 192.168.01

Volgens mij is dat je fout :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

BasieP schreef op 25 June 2003 @ 11:51:
ok je client moet niet als gateway het adres van hcc ingevult hebben, maar zowel bij gateway als bij primary dns moet het adres van de server staan (192.168.0.1)
de client heeft dan zelf ip adres 192.168.0.2

leg mij is uit waarom je bij je server je default gateway heb ingesteld? dat is ie toch gewoon zelf?
niet noodzakelijk

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 25 June 2003 @ 11:52:
Als je die IP's nou 192.168.0.1 en 192.168.02 maakt ipv 192.169.02 of 192.168.01

Volgens mij is dat je fout :)
Vraag me af welk OS dat ip accepteert :p

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan met de server het internet op.
Ja het pingen gaat ook zonder problemen.
Ik heb bij de server bij de gateway nu niets ingevuld.
Ik heb bij de client de gateway van de server ingevuld
Ik heb bij de client nu bij primair dns het ip-adres van de server staan 192.168.0.1.
Beide systemen herstart, maar het wil nog niet lukken, moet nu gaan werken dus vanavond weer verder.
Bedankt voor het meedenken, hopenlijk komt er iemand met de goude tip :-))

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je ICS bij de gateway-computer wel ingesteld? als je de standaard ics van windows xp gebruik had ie zelf zen ip ingesteld (192.168.0.1 wat je nu dus ook hebt maar in je eerste post niet dus ik ga ervanuit dat je dat nog niet gedaan hebt)

de ICS kan je inschakelen via de eigenschappen van je inet verbinding -> geavanceerd -> andere gebruikers kunne via de inetverbinding van deze pc inetverbinding maken ff aanvinken.
(staat in het zelfde menuutje waar je die ingebouwde firewall kan uitzetten)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

gebruik de network wizard
laat windows een diskette maken om het netwerk te configureren.
en prop deze diskette in je 2e pc

klaar is Bennemoes

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er van uitgaande dat je één ip adres hebt. (en geen 0,75 ip adres :P )

moet die netwerk brug uit en je moet je routing aanzetten

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de network wizard gebruikt en deze een diskette laten maken, in de client gepropt en nog werkt het niet.
De netwerkbrug is verwijderd en waar kan ik de routing aanzetten?
En als dat ook niet wil lukken dan wacht ik nog een paar weken tot we ADSL hebben en dan met router modem moet het toch zeker lukken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ics aan en je routing zou aan moeten wezen.
verder stel je de gateway van 95 in op de xpserver, en ik moet even nadenken of je nou de gateway als dns mmoet aangeven of direct de dns instelingen van je provider moet nemen, ik denk de laatste.

(ff opletten dat we niet ergens onverhoopt een vuurmuur hebben draaien die het een en ander tegenhoud)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Die vuurmuur daar zul je dus wel een firewall met bedoelen, maar wat bedoel je met "de gateway van 95"

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hij bedoelt dat je in de eigenschappen van tcp/ip op de win95 machine,in het tabblad "gateway" het ip-adres van de ICS machine moet ingeven
en dat "wachten tot je daadwerkelijk adsl hebt" is zeer aan te bevelen... tot die tijd is het super-prutsen... en ik kan spreken uit ervaring :(

edit:
owjah ik gebruik de als dns (tabblad dns in zelfde menu) het ip van men ICS pc, dit werkt goed, maar ik heb ook wel in post gelezen dat men het had over de dns-server van je provider.

[ Voor 29% gewijzigd door bigfoot1942 op 07-07-2003 01:57 ]

Pagina: 1