Toon posts:

ACPI.sys beschadigd bij installeren XP

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben al een hele tijd aan het zoeken op internet over iemand met hetzelfde probleem....
Ik heb ff gesearcht op got en krijg dan een paar topics... maar dan krijg je van die antwoorden van:

is je cd misschien kappot?
bios updaten?
ACPI uitzetten in bios?

Dat heb ik allemaal geprobeerd en getest maar werkt allemaal niet!

Weet iemand echt het antwoord?? want aan al die suggesties heb ik niet!

Alvast bedankt!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat voor foutmelding krijg je precies? Wil hij hem niet kopieren ofzo? Dat zou namelijk ook aan brak geheugen kunnen liggen bijvoorbeeld. Je kunt het even testen (www.memtest86.com), maar met een duidelijkere foutmelding kunnen we je waarschijnlijk wel verder helpen.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmm.. toevallig een corporate professional engelstalig (zal geen releasenamen gaan noemen) gebrand van een ISO? Dan is het een 'bekend' probleem...

Zo nee, heb je al eens met een andere CD drive geprobeerd te installeren, bijvoorbeeld een brander?

[ Voor 44% gewijzigd door Zap op 25-06-2003 11:44 ]

#

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt: het bestand acpi.sys is beschadigd

en dan staat er onderin het beeld: druk een toets om opnieuw op te starten, etc...

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gebeurt dit tijdens het installeren of naderhand?

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 25 June 2003 @ 11:44:
gebeurt dit tijdens het installeren of naderhand?
tijdens de installatie maar voor dat het begint met het kopieren van bestanden, etc... dus helemaal in het begin van de installatie

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?
Modbreak:
Graag niet binnen 24 uur kicken, zie ook de FAQ Forumgedrag - Not-done

[ Voor 88% gewijzigd door Compubiter op 25-06-2003 17:41 ]

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55

gatlarf

So say we all...

Waarschijnlijk zal dit je niet veel helopen, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij kwam dit omdat een bepaald type HD (weet niet meer welke) op dezelfde kabel hing als mijn Liteon CD/RW. Om de één of andere reden gaf dit datacorruptie bij het kopiëren van de bestanden naar de c-schijf, die alleen op de primaire ide-kabel hing. Ik heb na veel zoeken dus gewoon die schijf er af gehaald en mee op het eerste kanaal gehangen en 't probleem was opgelost. (ik had ze aanvankelijk niet daar aan gehangen om dat die plaats voorzien was voor een schijf die ik op dat moment nog niet had)

May the lords of Kobol guide you...

Verwijderd

Topicstarter
gatlarf schreef op 25 June 2003 @ 17:43:
Waarschijnlijk zal dit je niet veel helopen, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij kwam dit omdat een bepaald type HD (weet niet meer welke) op dezelfde kabel hing als mijn Liteon CD/RW. Om de één of andere reden gaf dit datacorruptie bij het kopiëren van de bestanden naar de c-schijf, die alleen op de primaire ide-kabel hing. Ik heb na veel zoeken dus gewoon die schijf er af gehaald en mee op het eerste kanaal gehangen en 't probleem was opgelost. (ik had ze aanvankelijk niet daar aan gehangen om dat die plaats voorzien was voor een schijf die ik op dat moment nog niet had)
Nee ik heb 1 hardeschijf en 1 cdrom erin zitten en allebei aparte kabels!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 10:10

lordsnow

I know nothing

Draai memtest86 eens, zoals hierboven ook al een keer gevraagd! Vermoedelijk is 't brak geheugen.

Verwijderd

Ik heb heel toevallig hetzelfde probleem op dit moment, en wel op mijn laptop.

Ik ben vanmorgen terug naar de computerland gegaan met m'n 1,5 dag oude Laptop (Jewel), omdat mijn windows al 3 keer onherstelbaar gecrashed was. Bij de Computerland vertelden ze mij dat het waarschijnlijk aan mijn geheugen lag (Apacher 512 PC2700). Fijn, die lui hebben er een nieuw dimmetje ingeplaatst.

Kom ik thuis, wil ik windows opnieuw installeren, krijg ik ineens een paar "copy failure" errors, net als in de openingspost beschreven staat.

Ik ben benieuwd of iemand dit probleem ooit gehad heeft op een laptop ;)
Pagina: 1