[aanschaf]van nieuwe componenten

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50
Hoi, na de FAQ doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dit topic best wel mag :)

Doel: een stillere pc (zonder waterkoeling!! en geen overclocking)

Mijn bestellijstje:
- Coolermaster Aero 7
- Maxtor DiamondMax Plus 9 120 Gb (7200 RPM - 8 Mb Cache)
- BeQuiet 370 watt voeding*

* Ik twijfel nog tussen deze of een Enermax maar daar kom ik zo op terug.

Zoals het doel gesteld is: Zijn deze componenten stil genoeg?

Ik heb nu een ECS K7S5A met een XP 1700 en een vrij luidruchtige HD (uit mijn hoofd een Maxtor 40 Gb oid) met als koeling een Zalman CNPS600 CU. De processor wordt nu 45 a 50 graden. Dit is bij normaal werk, en ik heb geen koetje draaien.

Ik wil de boel cooler en stiller hebben.

De cooler: Koelt de Aero 7, die mij beter lijkt ivm de positionering van de Fan/Turbine, beter dan mijn huidige zalman. Ik heb vrij weinig airflow in de kast. En aangezien de Zalman koeler de lucht blaast vanaf de zijkant (dus de lange zijde) lijkt het me beter voor mij als ik die aero neem. Vanwege het simpele feit dat die meer "luchtruim" heeft. (Verder vind ik ook het frontpaneltje leuk :))

De HD: Dit lijkt me zowiezo een goede keus aan de reviews e.d. te zien. Ik weet ongeveer wel zeker dat deze stiller is.

De voeding: Ik heb mijn eerste keus op de voedingen van BeQuiet laten vallen omdat deze gewoon simpelweg goedkoper zijn. Maar zijn ze ook stiller? Ik heb naar een aantal bedrijven een mailtje gestuurd die allebei (dus ook de Enermax) in de verkoop hebben. Het enige bedrijf (afaik) die deze voeding in NL verkoopt is Freezing Hardware, dus ik ben ook in het buitenland rond wezen neuzen.

Alle reply's waren in de trend van:
- Ja, wat vind je stil
- Ik vind de BeQuiet stiller
- Ik vind de Enermax stiller e.d.

Mijn vraag over de voeding is dus: Wat zijn de gebruikservaringen? Is de BeQuiet stiller of de Enermax. Als het verschil bijna te verwaarlozen is, dan ga ik voor de BeQuiet, zoals gezegd, voornamelijk ivm de prijs.

/edit:
Verder ligt het ook nog in het plan om een XP2600+ er bij aan te schaffen. Het lijkt me dat die Aero7 dan nog wel voldoende coolt?

[ Voor 7% gewijzigd door TeeDee op 25-06-2003 11:31 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TeeDee
Ik ben er eindelijk uit wat voor voeding. Het wordt toch de Be Quiet.

Nu rest mij nog de vragen:
De cooler: Coolt deze goed op mijn huidige XP1700+ en ook dus met een toekomstige aanschaf van een XP2600+ (Deze past toch op mijn ECS K7S5A -> volgens de specs van ECS wel!)

Let wel: Er zit een ontzettend rottige airflow in mijn kast, maar waarschijnlijk is dat opgelost met de aanschaf van de Be Quiet voeding.

Verwijderd

Je kan toch in de specs zien of die cooler een xp2600 kan koelen :?

Als je airflow rot is maak je een fan in je sidepanel.

• TeeDee
Dat is het hem dus: Ik kan nergens specs van die Cooler. (of ik ben compleet achterlijk aan het zoeken)

Ik zeg toch ook, mbt die airflow, dat dat opgelost zodra ik die Be Quiet voeding heb.

Verwijderd

TeeDee schreef op 26 June 2003 @ 11:00:
Dat is het hem dus: Ik kan nergens specs van die Cooler. (of ik ben compleet achterlijk aan het zoeken)
Idd >:)

http://www.coolermaster.nl/asb-v73-u2.htm
http://www.coolermaster.c...ducts/cooler/asb-v73.html

1 minuut zoeken B)
Ik zeg toch ook, mbt die airflow, dat dat opgelost zodra ik die Be Quiet voeding heb.
Jij zei waarschijnlijk, dus niet zeker, en daarom post ik een mogelijkheid voor als het toch niet helpt ;)

• TeeDee
Uhm ja, die had ik al, maar daar staat dus niet of ie een XP2600 goed koelt. Dat bedoelde ik eigenlijk.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je airflow hoeft niet direct opgelost te zijn met die nieuwe voeding hoor. Voor een goede airflow heb je meer nodig dan 2 outtake FANs oid. Ik raad je aan om even een kijkje te nemen in de DOC FAQ waarin meer over dit hele airflow verhaal is uitgelegd, hierin staat ook hoe je makkelijk voor een goede airflow kan zorgen.
Je geeft ook aan dat je de Zalman weg doet vanwege de slechte airflow... dat is wel een beetje jammer, want als je net die nieuwe voeding en wat extra FANs hebt voldoet die Zalman wellicht dan toch prima. Dat scheelt toch mooi 30 euro. :o

Nog wbt te voeding; ik heb daar geen ervaring mee, ik kan je dus geen ervaringen delen. Ook kan ik niet veel reviews van de BeQuiet 370 vinden, wel jammer eigenlijk. Ik zou eerst graag wat reviews willen doorlezen voordat ik een voeding koop. Vooral die goedkopere dingen zijn vaak van een wat mindere kwaliteit dan de bekende dingen van b.v. Enermax. Als je even zoekt kom je vast wel een topic tegen over de discussie merkvoedingen en goedkope en/of onbekende voedingen (ik heb nog een tijdje terug zo'n topic doorgelezen, er zijn er dus zeker wel wat van). Dat is misschien wel interessant om door te lezen.

Oh, en die koeler: Volgens MyCom kan die t/m 3000+ aan

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 26-06-2003 11:14 ]

• TeeDee
Aikeleer: Thanks, was eventjes helemaal vergeten om in de DOC FAQ te kijken mbt de airflow.
Wat ik eigenlijk wil is zo min mogelijk fans, en toch een "redelijk tot goed" resultaat. Dus ik ga het eerst proberen met die Aero7 en de BeQuit voeding. Mocht dit toch niet werken, dan heb ik altijd de Zalman fan nog om in de zijkant oid te knallen.

Verwijderd

Oke, daar heb je gelijk in. Ik dacht dat je bedoelde dat je helemaal niks kon vinden.

Als je wat reviews doorleest, zie je dat ze lovend over de koeler zijn.
Bij de review van THG Testen ze die Aero op een 2700+
Koeler op 1900rpm, en een temp van 44c en een noise-level van 43.8db.

Hoop dat dit je vraag beantwoord :)

• TeeDee
Dit is trouwens wel weer leuk dan:

I am sorry to inform you that we found some problems with the Aero 7. Please
contact your dealer and you will receive the NEW Aero7+ (suitable for
XP3200+)for FREE.

Regards,

Lol

Pagina: 1