[Win-XP] meerdere user policy's mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Oke, heb al heel wat opgestoken over MMC/gpedit.msc maar een paar dingen blijven nog onduidelijk;

1) Kan je maar 1 user-policy voor de gebruikers op 1 pc aanmaken (de admin buiten beschouwing gelaten, die heeft full acces :) . Trouwens wel een hele bevalling om dat voor elkaar te krijgen, weet iemand toevallig een "shorcut" :? )

2) Kan je, naast het beveiligen van de huidige config (admin-aproved) toch een gebruiker rechten geven om software te installeren zonder de huidige config aan te tasten ?

3) Laatst gooide mijn neefje mijn admin-password weg en verving die door een eigen password (wist niet dat dat zomaar kan 8)7 ) zodat de boef full-control had (voor 2 dagen >:) ). Kan ik dit blokkeren en toch hun de vrijheid geven hun eigen account te benaderen :?

Zal me nog wat meer verdiepen in die ingebakken user-accounts, aardig liijstje maar wat je ermee moet :?

ps: knap stom trouwens dat je met een NL-versie je lekker in het engels uit mag leven |:(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Volgens mij moet je daar echt een dommein controller hebben in je netwerk.

Verwijderd

Dat hetgeen jij wilt niet gaat.

Microsoft heeft een hele tijd geleden al bevestigd dat lokaal ingestelde user-policies in XP (en 2000) voor alle gebruikers gelden. Je kunt wel aangepaste policies instellen voor gebruikers, maar dat gaat alleen in een netwerk met Active Directory. POLEDIT, zoals dat onder NT werkte, gaat onder 2000/XP niet meer op. Als ik de link naar het juiste Knowledgebase artikel vind, post ik hem wel.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Hmm...zit net een oude CT! door te wroeten en daar vind ik een leuk artikeltje; "praktijk: Poledit" . Daar staat je de oude poledit gewoon onder XP kan draaien en XP-scripts kan maken (*.adm). Wat me alleen niet helemaal duidelijk word is dat je gewoon de standaard *.adm bestanden die erbij zit kan gebruiken of dat je ze nog moet bewerken.

Dit is denk ik wat ik zoek maar of het gaat werken is vers 2 :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!