ok, ik wil dus de inhoud van een rapport bepalen vanuit vba
als ik het rapport wil afdrukken kan ik mooi in vba een filter opgeven om de gegevens te bepalen.
maar zodra ik datzelfde rapport wil exporteren naar excel, kan ik in vba geen filter meer opgeven.
nu zou je zeggen... dan baseer je het rapport toch op een gewone query...
maar de inhoud van de query's worden dynamisch bepaald aan de hand van welke gegevens in de tabel staan.
en aangezien het onmogelijk is om voor alle mogelijkheden een aparte query te maken zit ik een beetje met en probleem nu.
ik heb nu dit geprobeerd
doch, dit word straal genegeerd door access
, die zet gewoon de hele inhoud van de brontabel in het rapport
alvast heel erg bedankt voor de hulp,
ohja, het gaat hier om Access 97 als front-end met een MySql back-end
als ik het rapport wil afdrukken kan ik mooi in vba een filter opgeven om de gegevens te bepalen.
maar zodra ik datzelfde rapport wil exporteren naar excel, kan ik in vba geen filter meer opgeven.
nu zou je zeggen... dan baseer je het rapport toch op een gewone query...
maar de inhoud van de query's worden dynamisch bepaald aan de hand van welke gegevens in de tabel staan.
en aangezien het onmogelijk is om voor alle mogelijkheden een aparte query te maken zit ik een beetje met en probleem nu.
ik heb nu dit geprobeerd
code:
1
2
3
| Report_verspenen.Filter = "(order_locatie='ergens') AND (verspeen_lokatie='ergens_anders') AND (verspeen_datum BETWEEN begin_volgende_week"# AND #" eind_volgende_week#)"
Report_verspenen.FilterOn = True
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "verspenen", acFormatXLS, ("O:\Planning\Prognose\Prognose " + hl + "\verspenen " + RS.Fields("verspeen_lokatie") + ".xls") |
doch, dit word straal genegeerd door access
alvast heel erg bedankt voor de hulp,
ohja, het gaat hier om Access 97 als front-end met een MySql back-end
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 11:11 . Reden: code iets ingekort ]