[nt4] mcafee 4.5 update SDAT via LAN

Pagina: 1
Acties:

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Op 150 NT4 werkstations is McAfee 4.5 virusscan geïnstalleerd.
Nu heb ik de volgende regel in het register toegevoegd:

start \\server\mcafeeshare$\SDAT.exe /silent

Ik forceer hiermee de update door middel van het register.

Het nadeel hiervan is dat ik handmatig de SDAT moet hernoemen

Sinds kort krijg ik de Sdat's automatisch binnen op een share.

Hoe kan ik McAfee op de clients wijzigen dat ze via de ingebouwde updatefunctie updaten, zonder de installatie opnieuw uit te voeren.
Is dit een ini bestand bijvoorbeeld?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik me niet vergis, kan je bij de auto update (in de VS Console) functie ipv via FTP ook via een local drive en zelfs via een gemapte share op een server updaten. Dan stel je in bij het tijdsschema dat je bij logon gaat updaten. Kijk hier eens naar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Ook als je gebruikt maakt van de autoupgrade functie in av console moet je de sdat hernoemen naar setup.exe dus ik denk niet dat de oplossing is
wat ik doe is de update via script uitvoeren is misschien wel een beetje ouderwets maar dat is in principe mcafee 4.5 ook een beetje

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Wat ik zoek is hoe ik de optie kan toevoegen bij een bestaande installatie.
Alle files heb ik, en upgrade werkt ook goed.
Maar ik wil niet ( lees , wordt vermoord als ik) 150 clients opnieuw moet installeren.

Voordeel van de autoupgrade is dat je de files niet hoeft de hernoemen, bovenstaande regel heb ik zelf gemaakt, omdat de sdats opgenummerd worden.

( ps, mcafee 4.5 is ouderwets, maar NT4 ook :Z , maar in een bedrijfsomgeving kan je niet zomaar over naar een ander OS en het nieuwste van het nieuwste.
Gelukkig maar, anders kreeg ik het heel druk )

[ Voor 23% gewijzigd door weeraanmelden op 25-06-2003 21:20 ]

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
even een aanvulling,
Bij de unattend installatie kan je al niet aangeven hoe je wil updaten.
( start /wait Schijf\installatiepad\setup.exe INSTALLDIR=C:\dir\mcafee USEADMINONLYSECURITY=1 /q /i)

Zou dit betekenen dat McAfee er vanuit gaat dat je handmatig de updateinstellingen regelt?

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 14:00
weeraanmelden schreef op 25 June 2003 @ 08:46:

Nu heb ik de volgende regel in het register toegevoegd:

start \\server\mcafeeshare$\SDAT.exe /silent

Ik forceer hiermee de update door middel van het register.
Sorry dat ik dit oude draadje even omhoog kick. Ik wil ook de mcafee virusscan bestanden laten updaten middels deze methode.
Waar in het register dien ik deze key toe te voegen? Ik werk met Windows 2000 computers. Waar in het register kan vinden wat deze automatisch opstart wanneer windows wordt geladen....??

Alvast dank!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Charlie schreef op 07 September 2003 @ 18:34:
[...]

Sorry dat ik dit oude draadje even omhoog kick. Ik wil ook de mcafee virusscan bestanden laten updaten middels deze methode.
Waar in het register dien ik deze key toe te voegen? Ik werk met Windows 2000 computers. Waar in het register kan vinden wat deze automatisch opstart wanneer windows wordt geladen....??

Alvast dank!
Das toch logisch waar dat moet staan?
Dat is gewoon in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Daar staan alle bestanden die uit gevoerd worden bij het opstarten

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 09:59
waarom zo ingewikkeld via register? Het is veel makkelijker om aan elke user een loginscript te hangen (kun je aangeven bij eigenschappen van user op domeinserver), en daarin gewoon het pad opgeven naar sdat, dus bijv \\servernaam\share\sdat4292.exe ofzo.
Dat loginscript kun je dan aanpassen als er een nieuwe sdat is, en iedere gebruiker is 's ochtends als-ie inlogt meteen voorzien van nieuwe sdat (als jij dat natuurlijk eerst downloadn en loginscript aanpast....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Je kan via het register inderdaad opgeven waarvandaan de autoupdate-bestanden moeten worden gehaald (unc/ftp/lokaal).

Ik hoop echter niet voor je dat je maximale beveiliging hebt gekozen bij de installatie van de clients, want het tijdstip dat die autoupdate moet draaien kun je dan niet wijzigen, alleen als je bent ingelogd als admin. Dat zou dus betekenen dat je alsnog alle clients langsmag :P.
Pagina: 1