[nvidia] Nieuwe drivers = low refreshrate/resolutie

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ik heb echt geprobeerd te zoeken, dus of ik kan het niet, of het topic is er niet (of een combinatie van beiden ;))

Situatie:

PoV Geforce4 TI4200SE 64MB
HP Ultra VGA 1280 (D2818A)
Windows 2000/Windows XP
Monitor Type: Plug & Play Monitor.

Huidige drivers: 41.09.
Resolutie: 1152*864 @ 85hz

Max resolutie: 1280*960 @ 85hz of 1280*1024 @ 60hz (:? lekker onlogisch, maar ok)

Als ik echter mijn drivers wil updaten dan komt mijn monitor opeens maar tot een maximum van 1152*864 @ 72hz. (1024*786 @ 75hz)

Drivers die ik geprobeerd heb zijn: 44.65, 43.51, (42.xx geloof ik).

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen, want ik zou het toch wel prettig vinden zo af en toe nog eens te kunnen updaten maar op deze manier zit ik dus vast aan de 41.09 drivers.

Overigens heb ik ook mijn monitor geprobeerd als zijnde HP Ultra VGA 1280 en SuperVGA 1280*1024@75hz in te stellen maar dat mag ook niet helpen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, Een TI4200SE

..waar staat die SE voor?

[rethoric blatter mode]
Anyhow, de in te stellen refresh rate wordt bepaald door zowel je videokaart als je beeldscherm, de snelheid van je RAMDAC ( die zorgt dus voor de connectie met je monitor ) bepaalt de maximale snelheid.

Dus het kan zowel aan je monitor als je kaart liggen. Maar zeer waarschijnlijk je kaart ( anders krijg je niet dat het minder wordt )
[rethoric blatter mode]

...gek...een Ramdac van 350Mhz zou het goed moeten uithouden.

Heb je de de DETONATOR drivers gebruikt of de POINT OF VIEW drivers.

I know, dat kan het bijna niet zijn maar ja, something is wrong here!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 25-06-2003 04:57 ]

There is no place like ::1

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

swampy schreef op 25 June 2003 @ 04:52:
mmm, Een TI4200SE

[retoric blatter mode]
Anyhow, de in te stellen refresh rate wordt bepaald door zowel je videokaart als je beeldscherm, de snelheid van je RAMDAC ( die zorgt dus voor de connectie met je monitor ) bepaalt de maximale snelheid.
[retoric blatter mode]

Dus het kan zowel aan je monitor als je kaart liggen. Maar zeer waarschijnlijk je kaart ( anders krijg je niet dat het minder wordt )

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
swampy schreef op 25 juni 2003 @ 04:52:
mmm, Een TI4200SE

Second Edition ;)

Heeft sneller geheugen (3.3ns)
[rethoric blatter mode]

[rethoric blatter mode]

Ik heb de Detonator drivers gebruikt.

Voor de volledigheid nog even de specs van de kaart:

Core Clock: 250Mhz
Memory Clock: 550Mhz
Memory Access Speed: 3.3ns
Agp 2.0 4x
Ramdac: Dual 350mhz

Oja, ik heb het geprobeerd met of zonder TV-Out aangesloten (en met en zonder kloon mode aan). Dus het maakt ook niet uit of ik mijn TV er op aangesloten heb.

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 25-06-2003 05:13 ]

systeem

Verwijderd

zion schreef op 25 juni 2003 @ 05:11:
[...]
Second Edition ;)

Heeft sneller geheugen (3.3ns)

[...]
Ik heb de Detonator drivers gebruikt.

Voor de volledigheid nog even de specs van de kaart:

Core Clock: 250Mhz
Memory Clock: 550Mhz
Memory Access Speed: 3.3ns
Agp 2.0 4x
Ramdac: Dual 350mhz

Oja, ik heb het geprobeerd met of zonder TV-Out aangesloten (en met en zonder kloon mode aan). Dus het maakt ook niet uit of ik mijn TV er op aangesloten heb.
Verwijder je je oude drivers wel goed uit Configuratie scherm > Software voordat je de nieuwe installeert? En wat kan je monitor maximaal aan?

Je kunt het aantal herz en de resolutie ook via een omweg instellen. Namelijk met Powerstrip, deze kan de resolutie en refreshrate namelijk locken.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 09:28:
Verwijder je je oude drivers wel goed uit Configuratie scherm > Software voordat je de nieuwe installeert? En wat kan je monitor maximaal aan?
Ook na fresh install deed hij het niet goed. Verder goed gedeinstalleerd.
Je kunt het aantal herz en de resolutie ook via een omweg instellen. Namelijk met Powerstrip, deze kan de resolutie en refreshrate namelijk locken.
Ik betwijfel of dat wel gaat werken, zodra ik nl die nieuwe drivers geinstalleerd heb slaat mijn monitor gewoon op stand-by zodra ik boven die 72hz kom.

Max van die monitor weet ik niet precies (grrr @ hp :() maar moet dus iig 1152@85hz (en meer hoeft van mij toch niet) kunnen.

systeem

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

zion schreef op 25 juni 2003 @ 09:58:
[...]
Ook na fresh install deed hij het niet goed. Verder goed gedeinstalleerd.
[...]
Ik betwijfel of dat wel gaat werken, zodra ik nl die nieuwe drivers geinstalleerd heb slaat mijn monitor gewoon op stand-by zodra ik boven die 72hz kom.

Max van die monitor weet ik niet precies (grrr @ hp :() maar moet dus iig 1152@85hz (en meer hoeft van mij toch niet) kunnen.
Vrees dat het je monitor is!

Met die nieuwe drivers zal hij vast veiligere waardes voor je monitor ingesteld hebben!

Pagina: 1